مقایسه جدیدترین گوشی هوآوی یعنی Huawei mate 10 lite با سامسونگ A7

هوآوی با عرضه گوشی های متنوع در سری mate 10 تمام تلاش خود را داشته تا برای هر سلیقه ای گوشی خاصی را در این سری داشته باشد.

موبنا – به همین دلیل هم این سری از چهار گوشی HUAWEI Mate 10، HUAWEI Mate 10 Pro، PORSCHE DESIGN Mate 10 و Mate 10 lite بهره مند شده است که مدل Mate 10 lite ارزان ترین مدل در این سری بوده که از لحاظ قیمتی در میان رده ها جای گرفته است ولی از ویژگی هایی برخوردار است که بعضاً پرچم دارهای بازار هم از آن بی بهره هستند که از جمله آنها می توان به وجود دو دوربین سلفی به همراه فلاش سلفی در این مدل اشاره کرد.

Mate 10 lite در بازار رقبای سرسختی دارد که از میان آنها می توان به سامسونگ A7 اشاره کرد. در ادامه قصد داریم به بررسی و مقایسه این دو مدل با هم بپردازیم.
با وجود اینکه ابعاد هر دو گوشی تقریبا با هم برابر است، اما mate 10 lite از صفحه نمایشی به مراتب بزرگتر با رزولوشن بیشتر بهره می برد و البته وزن آن هم حدود ۲۰ گرم از A7 کمتر است. بخش پشتی گوشی سامسونگ شیشه ای است اما mate 10 lite بدنه تمام فلزی خوش دستی دارد که همین موضوع باعث شده تا بدنه پشتی mate 10 lite در مقایسه با A7 جذب اثر انگشت نداشته باشد.
جایگیری سنسور اثر انگشت در بخش پشتی گوشی در mate 10 lite باعث شده تا این گوشی نسبت صفحه نمایش به بدنه بیشتری نسبت به A7 داشته باشد و احتمالا برای کسانی که به نمایشگرهای کم حاشیه علاقه دارند، mate 10 lite انتخاب بهتری است. هوآوی هم ادعا دارد که مانیتور بدون حاشیه و FullView این گوشی هم برای بازی و مطالعه و مرور صفحات وب می تواند کاملاً کاربران را راضی کند.
در مقایسه هواوی mate 10 lite با سامسونگ گلکسی A7 بد نیست به این نکته اشاره کرد که mate 10 lite مانند برادر بزرگترش در مقابل آب مقاوم نیست و دقیقا نقطه ضعف این گوشی در برابر A7 به حساب می‌آید.
در بخش نمایشگر، هواوی از نسبت تصویر ۱۸ به ۹ در mate 10 lite استفاده کرده و البته با رزولوشن بیشتر و تراکم پیکسلی بالاتر نسبت به A7، پیروز این رقابت شده است. البته روشنایی صفحه نمایش گلکسی A7 کمی بیشتر از mate 10 lite است، اما این mate 10 lite است که می تواند رنگ ها را طبیعی تر و شفاف تر به نمایش بگذارد.
همیشه هواوی در زمینه عکاسی حرف‌های تازه ای برای گفتن دارد. این بار هم با قرار دادن دو سنسور ۱۶ + ۲ مگاپیکسلی در کنار هم، با دوربینی بسیار با کیفیت مواجهیم. در مقابل سنسور ۱۶ مگاپیکسلی A7 قرار دارد که تصاویر آن نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار است. اما ویژگی های دوربین دوگانه mate 10 lite قطعا می تواند بر دوربین گلکسی A7 غلبه کند. برای مثال، امکان تغییر واقعی فوکوس تصاویر بعد از ثبت عکس که بیشترین کاربرد را در گوشی های هواوی دارد. به علاوه هنگام مقایسه هواوی mate 10 lite با سامسونگ گلکسی A7 مشاهده شد که تصاویری که دوربین mate 10 lite در شب گرفت، از شفافیت بیشتر و کیفیت مطلوب تری برخوردار است.
تفاوت دیگر این دو گوشی دوربین سلفی دوگانه mate 10 lite است که به ثبت تصاویر با کیفیت تر، کمک می کند. هوآوی در mate 10 lite علاوه بر یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی برای سلفی، یک لنز دو مگاپیکسلی هم در نظر گرفته است است که برای سنجش عمق میدان به این دوربین کمک می کند. ابتکارات هوآوی در بخش دوربین به همین جا ختم نمی شود چراکه هوآوی برای گرفتن سلفی های با کیفیت در این گوشی از یک فلاش سلفی هم بهره گرفته است که با یک فیلتر موجب نرم شدن نور فلاش و عدم بسته شدن چشم سوژه ها در هنگام گرفتن سلفی ها با فلاش می شود.
در بخش سخت افزار مقایسه هواوی mate 10 lite با سامسونگ گلکسی A7 هر دو گوشی از مشخصات نسبتا خوبی بهره می برند. mate 10 lite به پردازنده کایرین ۶۵۹ با ۴ گیگابایت رم و گلکسی A7 به پردازنده اگزینوس ۷۸۸۰ با ۳ گیگابایت رم مجهز شده است. هر دو پردازنده از نوع ۸ هسته ای هستند ولی mate 10 lite یک گیگابایت رم بیشتر دارد. حافظه داخلی mate 10 lite به میزان ۶۴ گیگابایت یعنی دو برابر حافظه داخلی A7 که سی و دو گیگابایت است می باشد. هر دو گوشی از کارت حافظه پشتیبانی می کنند.
با وجود اینکه هر دو گوشی در رنج گوشی های میان رده قرار می گیرند اما به راحتی از پس پروسه های مالتی تسگینگ و اجرای بازیهای سنگین بر می آیند، در نتیجه با خیال راحت می توانید هرکاری که دوست دارید انجام دهید.
mate 10 lite بصورت پیش فرض از اندروید ۷ استفاده می کند اما گلکسی A7 بصورت پیش فرض از اندروید ۶ بهره می برد که قابلیت بروزرسانی به نسخه اندروید ۷ را دارد. هر گوشی از رابط کاربری مخصوص به خودش استفاده می کند و اینکه کدام شما رو به خودش جذب می کند، بستگی به سلیقه شخصی شما دارد!
باتری mate 10 lite از نوع ۳۳۴۰ میلی آمپر بر ساعت و باتری A7 از نوع ۳۶۰۰ میلی آمپر بر ساعته است که حداقل روی کاغذ سامسونگ قوی تر از mate 10 lite ظاهر شده اما سیستم هوشمند مدیریت باتری mate 10 lite قدرت بیشتری در زمینه مدیریت شارژ و میزان باتری دارد.
در نهایت انتخاب این که کدام گوشی بهتر است کمی سخت به نظر می رسد، چرا که هر کدام از این دو گوشی ویژگی‌های منحصربفردی دارند. ولی به طور کلی با توجه به اینکه mate 10 lite دارای دوربین بهتر و با امکانات بیشتر، حافظه داخلی و رم بیشتری نسبت به A7 است پیروز این رقابت به حساب می آید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا