«وان‌پلاس ۶» با حسگر زیر نمایشگر لمسی عرضه می‌شود

«وان‌پلاس ۶» به گونه‌ای طراحی شده است که حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر لمسی آن قرار دارد و به همین خاطر شرکت سازنده بدنه دستگاه را با کمترین کلید سخت‌افزاری به بهترین شکل طراحی کرده است.

موبنا – چند هفته قبل از گوشی هوشمند پیشرفته و ارزان «وان‌پلاس ۵تی» رونمایی شد و اگرچه هنوز زمان زیادی از زمان عرضه جهانی آن نگذشته است، ولی منابع آگاه از هم اکنون صحبت‌هایی را در مورد پرچمدار بعدی شرکت مذکور به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین گوشی‌های جهان به میان آورده‌اند و می‌گویند شرکت سازنده در حال تکمیل «وان‌پلاس ۶» است.

گزارشی که امروز در رسانه‌های چینی منتشر شد حاکی از آن بود که محصول بعدی در این شرکت در اواسط مارس آتی یعنی حدود نوروز معرفی می‌شود و پایان همان ماه به دست کاربران جهانی می‌رسد. منابع آگاه که از فعالیت‌های داخلی شرکت وان‌پلاس خبر داشتند در این زمینه می‌گویند که در «وان‌پلاس ۶» حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر لمسی جاسازی شده است و احتمالا یکی از نخستین گوشی‌ها در بازار جهانی باشد که این قابلیت را دارد. شرکت سامسونگ نیز تلاش‌های فراوانی را در این زمینه آغاز کرده است و پیش‌بینی می‌شود که کمپانی کره‌ای هم پرچمدار بعدی خود را با این قابلیت به دست کاربران برساند. البته باید گفت تلاش سامسونگ در سال ۲۰۱۷ میلادی برای ساخت گوشی های «گلکسی اس۸»، «گلکسی اس۸ پلاس» و «گلکسی نوت ۸» در این زمینه بی‌نتیجه ماند و حتی برخی منابع آگاه در روزهای اخیر تصاویری منتشر کردند که ثابت می‌کرد پرچمدار بعدی سامسونگ هم این قابلیت را نداشت باشد.

«وان‌پلاس ۶» با حسگر زیر نمایشگر لمسی عرضه می‌شود

به هر حال، منابع آگاه می‌گویند گوشی هوشمند «وان‌پلاس ۶» به گونه‌ای طراحی شده است که حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر لمسی آن قرار دارد و به همین خاطر شرکت سازنده بدنه دستگاه را با کمترین کلید سخت‌افزاری به بهترین شکل طراحی کرده است. لازم به ذکر است حدود دو هفته قبل شرکت «سیناپتیک» برای نخستین بار از حسگر اثر انگشت با قابلیت جاسازی زیر نمایشگر لمسی رونمایی کرد که Clear ID FS9500 نام داشت و شرکت تولیدکننده توضیح داد از سال آینده آن را در اختیار کمپیانی‌های بزرگ قرار می‌دهد.

از هم اکنون تا ماه مارس حدود سه ماه باقی مانده است و باید دید پرچمدار بعدی وان‌پلاس چه امکانات دیگری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پیش‌بینی شده است گوشی هوشمند «وان‌پلاس ۶» همراه با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ در اختیار کاربران قرار گیرد. از دیگر اطلاعاتی که تاکنون در مورد این محصول متنشر شده است می‌توان به طراحی با نمایشگر یکپارچه و بدون لبه، پیروی از استاندارد طراحی ۱۸:۹ و نمایشگر ۶ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ اشاره کرد. با این توضیحات می‌توان «وان‌پلاس ۵تی» را نمونه اولیه گوشی هوشمند «وان‌پلاس ۶» تلقی کرد.

دکمه بازگشت به بالا