نگاهی ویژه به پخش موسیقی و کیفیت بلندگوی آنر ۹

آنر ۹ به عنوان جدیدترین گوشی‌هوشمندی که به عنوان آخرین پرچم‌دار شرکت آنر معرفی شده از جمله گوشی‌های زیبایی است که این روزها در بازار ایران قابل دسترسی و خریداری است.

موبنا – آنر از نمایشگر، پردازنده، طراحی و البته باتری بسیار خوبی در این دستگاه استفاده کرده که امسال با یک رقیب قدرتمند در بازار حضور داشته باشد. اما در کنار این مشخصات بلندگویی که در این گوشی به کار رفته نیز بسیار باکیفیت است.
روزانه ما گوشی‌های هوشمند را برای موارد مختلفی استفاده می‌کنیم، البته که بلندگو‌های این گوشی‌ها برای پخش موسیقی و تماشای ویدیو یکی از مهمترین اجزای یک گوشی را تشکیل می‌دهند. پس اگر از گوشی هوشمند خود برای تماشای فیلم، سریال، موزیک ویدیو استفاده می‌کنید یا تنها موزیک گوش می‌دهید، به گوشی هوشمندی نیاز دارید که حتی در جمع‌های شلوغ هم بتواند صدای خود را به صورت واضح به گوش شما برساند.
نگاهی ویژه به پخش موسیقی و کیفیت بلندگوی آنر ۹

اپلیکیشن موسیقی که به صورت پیش‌فرض بر روی آنر ۹ نصب شده از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار است. این برنامه از چهار بخش پلی‌لیست، آهنگ‌ها، هنرمندان و پوشه‌ها تشکیل شده است. در بخش پلی‌لیست‌ها می‌توانید یک پلی‌لیست مخصوص خود بسازید. پس‌زمینه برنامه هم به صورت پویا برای هماهنگی با موسیقی در حال پخش تغییر می‌کند. بلندگوی آنر ۹ با اینکه از حالت استریو بی‌نصیب است اما همچنان وضوح و حجم صدای بسیار زیادی دارد.

نگاهی ویژه به پخش موسیقی و کیفیت بلندگوی آنر ۹

صفحه موسیقی در حال پخش با ظاهری استاندارد ساخته شده و کاور آلبوم را در کنار متن موسیقی به نمایش‌ می‌گذارد. اگر به صورت ویژه دوست دارید متن موسیقی‌ها را داشته باشید، امکان اضافه کردن متن موسیقی در حال پخش به صفحه خانگی نیز فراهم است.

آنر از فناوری ویژه‌ای با نام Histen 3D Audio استفاده کرده که با فعال کردن این ویژگی می‌توانید در کل برنامه‌های گوشی صدای خروجی دستگاه را مطابق سلیقه خود تغییر دهید. اگر از هدفون‌های باکیفیت و فایل‌های موسیقی lossless استفاده می‌کنید به راحتی می‌توانید تفاوت کیفیت صدا را حس کنید.

نگاهی ویژه به پخش موسیقی و کیفیت بلندگوی آنر ۹

بگذارید ابتدا از قابلیت Histen هواوی بگوییم که به ادعای این شرکت قرار است کیفیت صدا را بهبود ببخشد. پس از این‌که نوع هدفون (درون گوش یا ایرپاد یا اطراف گوش) را انتخاب کردید دو گزینه برای انتخاب پیش رو دارید: اکوالایزر و صدای سه‌بعدی. اکوالایزر ده کاناله میت ۱۰ برای یک پلیر موبایلی کاملاً مناسب است و اگر نمی‌دانید چگونه باید آن را به دلخواه خود تنظیم کنید هواوی حالت‌های پیش‌فرضی برای ژانرهای مختلف موسیقی مثل پاپ، کلاسیک، راک، جز و … را در اختیارتان گذاشته است. برای عاشقان بیس هم قابلیتی به نام مگابیس وجود دارد که می‌توانید مقدار آن را از ۰.۰ تا ۱.۰ تنظیم کنید. البته بسته به هدفون مورد استفاده‌تان احتمالاً هر مقدار بالاتر از ۰.۲ باعث دیستورشن و اعوجاج صوتی خواهد شد.

به شکل کلی آنر ۹ از کیفیت و امضای صدای بسیار قوی برخوردار است که صدا به شکلی هیجانی می‌کند و در بین بیشتر افراد مورد استقبال قرار می‌گیرد.

نگاهی ویژه به پخش موسیقی و کیفیت بلندگوی آنر ۹

آنر ۹ زمانی که به یک امپلیفایر خارجی متصل می‌شود، بسیار عالی عمل می‌کند. از لحاظ بلندی و حجم صدای خروجی نیز این گوشی بالاتر از میزان متوسط قرار می‌گیرد.

هواوی با همکاری شرکت Monster، سازنده هدفون، اکولایزر Honor Purity را در آنر ۹ تعبیه کند. این گوشی هوشمند به فناوری ultra-wide 3D sound مجهز شده که به صورت سیستمی در کل گوشی فعال می‌شود و منحصر به استفاده از یک اپلیکیشن خاص نیست. در صورتی که به اکولایزر دستی نیاز دارید نیز این امکان فراهم شده تا خروجی صدا را متناسب به سلیقه خود تغییر دهید.

آنر به جای گنجاندن دو بلندگو درون آنر ۹ سعی کرده تا استفاده از فرکانس‌های بالاتر صدا را لذت‌بخش کند. کیفیت و حجم صدای خروجی از آنر ۹ در بین بهترین گوشی‌های هوشمند بازار قرار می‌گیرد و می‌توان ادعا کرد که آنر ۹ یکی از بهترین بلندگو‌های تولید شده است که حالا تحت برند آنر و جدا از هواوی تولید شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا