لوگوی «اپ استور» اپل از یک شرکت چینی سرقت شده است

«دادگاه مردمی پکن» دادخواست شرکت چینی را به طور کامل پذیرفته و حق را به آنها داده است و اپل موظف است طی چند هفته آتی در این زمینه پاسخ بدهد.

موبنا – اگر چه شرکت اپل بسیار محتاط عمل می‌کند و همواره سعی کرده است تخلفی انجام ندهد، ولی باید توجه داشت برای شرکتی با این وسعت فعالیت هم پیش می‌آید که در دادگاه محاکمه قرار بگیرد. چند هفته قبل اپل موفق شد در یک دادگاه قضایی مقابل شرکت شائومی به پیروزی برسد و به آنها ثابت کند که هیچ گونه کپی برداری از طراحی تبلت‌های اندرویدی «می‌پَد» انجام نداده است. این بار شرکت اپل در مقابل یک شرکت چینی دیگر به نام Kon محکوم شده است که این شرکت می‌گوید طراحی جدید مربوط به فروشگاه اینترنتی اپل موسوم به «اپ استور» دقیقا مشابه لوگوی آنها است.

آگوست امسال شرکت اپل در آخرین به‌روزرسانی سیستم عامل موبایلی خود طراحی فروشگاه اینترنتی «اپ استور» که در اصل یک مثلث است را تغییر داد و آیکون مربوط به آن به روز شد. در این طراحی جدید گوشه‌های این آیکون منحنی‌تر شد و شکل ظاهری آن مدرن‌تر شد.

لوگوی «اپ استور» اپل از یک شرکت چینی سرقت شده است

ولی شرکت چینی Kon می‌گوید این شکل ظاهری دقیقا شبیه لوگوی آنها است و به جز این، از این آرم قبلا در یک آلبوم موسیقی در بریتانیا هم استفاده شده است.

این شرکت ادعا می‌کند که اپل با طراحی جدید خود به آنها آسیب وارد کرده و برای آنها مشکل‌ آفرین شده است و عذرخواهی برای آنها کفایت نمی‌کند. شرکت چینی از اپل خواسته است به خاطر این کار خود به آنها جریمه پرداخت کند. «دادگاه مردمی پکن» دادخواست شرکت چینی را به طور کامل پذیرفته و حق را به آنها داده است و اپل موظف است طی چند هفته آتی در این زمینه پاسخ بدهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا