با مطالعه این مطلب متوجه شوید به گوشی خود اعتیاد دارید یا نه!

موبنا – در طول تابستان ۲۰۱۶ گزارشی از سوی مرکز تحقیقاتی Dscout منتشر شد که نشان می‌داد به طور میانگین هر کاربر در طول روز ۲۶۱۷ بار سراغ گوشی هوشمند خود می‌رود و به آن سر می زند. مطالعات مشابه نیز این مسئله را ثابت کرد که هر کاربر به طور میانگین ۲.۴ ساعت از روز خود را با گوشی هوشمند می‌گذارند و این زمان برای افرادی که رگه‌هایی از اعتیاد در آنها دیده شده است به ۳.۸ ساعت می‌رسد. ولی باید توجه داشت که این آمار و ارقام نمی تواند میزان وابستگی ما به گوشی هوشمند را نشان دهد. سوال اصلی که باید اینجا مطرح کرد این است که، آیا شما واقعا به گوشی هوشمند خود وابسته هستید و نشانه‌هایی از اعتیاد به گوشی را در خود مشاهده می‌کنید؟

در اینجا بر اساس جدیدترین مطالعه صورت گرفته اطلاعاتی آورده شده است که به شما نشان می‌دهد میزان اعتیاد و درگیری کاربران با گوشی هوشمند چقدر بوده است. کارشناسان نوعی اختلال جدید در انسان‌ها شناسایی کرده‌اند که با نام «نوموفوبیا» شناخته می‌شود و در اصل به معنی ترس از دست دادن تلفن همراه است. با این گزارش متوجه خواهید شد که تا چه اندازه به نوموفوبیا مبتلا هستید. برای آنکه متوجه شوید چقدر به گوشی هوشمند اعتیاد دارید به سوالات زیر صادقانه پاسخ دهید:

با پاسخگویی دقیق به این سوالت متوجه  خواهید شد که احتمالا به استفاده از گوشی هوشمند معتاد شده‌اید، در معرض خطر وابستگی به گوشی هوشمند قرار دارید، یا اینکه در یک رابطه سالم و مناسب با گوشی به سر می‌برید.

به هر حال اگر وضعیت شما در شرایطی است که احساس خطر می‌کنید، با دنبال کردن این ۱۰ روش می‌توانید میزان اعتیاد به گوشی هوشمند را کاهش دهید:

خروج از نسخه موبایل