با پنج قابلیت هوش مصنوعی هوآوی میت ۱۰ به جنگ با رقیبان بروید

زمانی که صحبت از هوش مصنوعی میشود، سؤالی به که ذهن بسیاری از افراد خطور خواهد کرد این است که آیا بحث هوش مصنوعی تنها یک ترفند بازاریابی برای شرکتهای تولیدکننده اسمارت فون جهت افزایش قیمت است یا درواقع قابلیتی برای ارتقا بخشیدن به تجربه کاربری؟

موبنا – آخرین پرچمدار شرکت هواوی، میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو در اکتبر سال جاری معرفی شدند. دو قابلیت بسیار مهم و اصلی در این دو دستگاه وجود دارد. صفحهنمایش معروف به full-view و بهرهمندی از قابلیت هوش مصنوعی دو قابلیتی هستند که هواوی قصد دارد با تمرکز بر روی آنها، برنده بازار اسمارتفون باشد.
در این مطلب قصد داریم در مورد قابلیتهایی که به لطف هوش مصنوعی وارد دستگاههای هواوی شده است صحبت کنیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

با پنج قابلیت هوش مصنوعی هوآوی میت ۱۰ به جنگ با رقیبان بروید

دوربین در میت ۱۰ اهمیت بسیار زیادی دارد. در حالت اتوماتیک دوربین میت ۱۰ این توانایی وجود دارد که ۱۳ صحنه مختلف شناسایی شود. این ۱۳ صحنه شامل متن، غذا، صحنه، آسمان آبی، برف، سگ/گربه، شب، طلوع/غروب، گیاه، پورتریت و گل میشود. زمانی که دوربین یکی از این صحنهها را تشخیص دهد، بهصورت لحظهای پارامترهای مهم تصویربرداری را تنظیم و سپس پردازشهای خاصی را برای تصویربرداری بهتر انجام میدهد.
برای مثال اگر شما بخواهید از غذای خودتان عکسی را جهت انتشار در شبکههای اجتماعی بگیرید، میت ۱۰ پرو با تشخیص دادن صحنه و نشاندادن قاشق و چنگال در کنار عکس به شما میگوید که غذا را تشخیص داده درنتیجه بالانس رنگی به نحوی تغییر میکند که صحنه جذابتر به نظر برسد البته در نظر داشته باشید که بهینهسازی در تصاویر بهصورت اغراقآمیز نخواهد بود.

با پنج قابلیت هوش مصنوعی هوآوی میت ۱۰ به جنگ با رقیبان بروید

باقابلیت Portrait در دوربین سلفی میتوانید حالت تصاویر بوکه با دو دوربین در پشت دستگاه را شبیهسازی کنید. زمانی که در مورد تأثیر هوش مصنوعی در دوربین سلفی صحبت میکنیم، منظور این است که اگر شما بخواهید تصویری از خودتان با دوربین میت ۱۰ بگیرید، قسمت NPU در Kirin 970 شما را از تصویر پسزمینه تشخیص داده درنتیجه تصویر پشت شما را محو کرده بدون اینکه لبههای تصویر شما خراب شود.
با این قابلیت مخصوصاً خانمهای میتوانند تصویری بگیرند که به خوبی در وسط تصویر فوکوس شده و لبههای کناری در مجاورت تصویر پسزمینه مات نخواهد شد. بدین شکل، موی سر به خوبی قابلتشخیص است و از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.

با پنج قابلیت هوش مصنوعی هوآوی میت ۱۰ به جنگ با رقیبان بروید

لایکا بهعنوان شریک تجاری هواوی نقش بسیار مهمی در طراحی مهندسی دوربین دوگانه دو دستگاه مذکور داشته است. دیافراگم دوربین اصلی برای هر دو لنز ۱.۶ این به این معنی است که میتواند نور بیشتری را جذب کند درنتیجه میتواند تصاویر روشنتری را حتی در شب ثبت کند. این دیافراگم بدون در نظر گرفتن هوش مصنوعی و بهینهسازی تصاویر برای تصویربرداری در شب بسیار مناسب بوده اما در نظر داشته باشید که دستگاههای هواوی با داشتن دو قابلیت فوق یعنی هوش مصنوعی و بهبودهای نرمافزاری میتواند تجربه بهمراتب بهتری را برای شما ایجاد کند.

با پنج قابلیت هوش مصنوعی هوآوی میت ۱۰ به جنگ با رقیبان بروید

بهصورت پیشفرض بر روی میت ۱۰ اپلیکشین Microsoft Translator نصبشده است که میتواند به لطف هوش مصنوعی ۳۰۰ درصد عملکرد بهتری را نسبت به حالتی که AI وجود ندارد، تجربه کرد. این اپلیکیشن توانایی ترجمه میان ۵۰ زبان زنده دنیا را دارد.
با پشتیبانی از هوش مصنوعی، میت ۱۰ میتواند چندین پاراگراف را عرض چند ثانیه ترجمه کند. فقط کافی است گوشی خود را به روی متنها بگیرید تا تشخیص متن انجام شود!

با پنج قابلیت هوش مصنوعی هوآوی میت ۱۰ به جنگ با رقیبان بروید

بحث هوش مصنوعی به حدی برای هواوی حائز اهمیت است که این فرایند را برای مدیریت باتری هم در نظر گرفته است. همانطوری که در جریان هستید میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو دارای باتری به ظرفیت ۴ هزار میلیآمپرساعت هستند که از فناوری ۲۲.۵W شارژ سریع پشتیبانی میکند. هوش مصنوعی با یادگیری از کاربر، عملکرد دستگاه را به چهار دستهبندی، تقسیم میکند. بازی، تجاری، سفر و تصویربرداری. در زیر هر گروه ۱۴ عنوان مختلف برای پیادهسازی سناریوهای متفاوت در نظر گرفتهشده است. بعدازاین که عملکرد کاربر و علایق به صورت کامل شناسایی شد، دستهبندی و مرتبسازی انجام میشود بدینصورت اسمارت فون میتواند بهترین مسیر مصرف باتری و تمرکز بر روی اپلیکیشنهای خاص را انتخاب و تجربه کاربر را بهینه کند. این مورد تأثیر شگرفی بر روی مصرف باتری خواهد داشت.
هواوی میت ۱۰ نشان داده است که چگونه میتوان قلمرو استفاده از اسمارت فون را از حالت اینترنت موبایلی به حوزه هوش مصنوعی وارد کرد. این را بدانید که در آیندهای نه چندان دور تمامی دستگاهها هوشمند و هوشمندتر خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا