موقع خواب گوشی هوشمند را به اندازه طول بازو از بدن خود دور کنید

مطالعات قبلی هم این مسئله را ثابت کرده است که استفاده طولانی‌مدت از تلفن همراه و نزدیک بودن آن به بدن انسان می‌تواند احتمال بروز سردرد، نازایی، اختلالات خواب، کاهش شنوایی و اختلالات حافظه را به وجود آورد.

موبنا – هر روز گزارش‌های مختلفی منتشر می‌شود و در حالی که برخی از آنها بر مخرب بودن امواج تلفن همراه تاکید دارند، بعضی دیگر این دستگاه الکترونیکی جیبی را بی‌ضرر می‌دانند. در این میان «سازمان سلامت عمومی کالیفرنیا» در آمریکا یک مطالعه جامع در این زمینه انجام داد تا به همه شک و تردیدها پایان دهد. در پایان این مطالعه گفته شد زمانی که در خیابان راه می‌روید بهتر است گوشی هوشمند را در جیب شلوار خود نگذارید، هنگام خوابیدن آن را از تخت خواب دور کنید، سعی کنید برای مدت طولانی آن را در نزدیکی سر خود نگه ندارید.

اگرچه این توصیه‌ها نگران‌ کننده به نظر می‌رسد، یک پروفسور آمریکایی از دانشگاه «بِرکلی کالیفرنیا» سعی دارد قانونی در این زمینه به تصویب برساند. «جوئل مسکویچ» ادعا می‌کند که وزارت بهداشت آمریکا به خوبی از خطرات تلفن همراه آگاهی دارد و مردم می‌بایست در جریان این مسئله قرار بگیرند و به خوبی بدانند که با چه ابزاری روبرو هستند. او در این زمینه به دادگاه عالی آمریکا شکایت کرده است و ادعا می‌کند که وزارت بهداشت در این زمینه کم کاری کرده است و بر این اساس «سازمان سلامت عمومی کالیفرنیا» باید دستورالعمل های خود را در مورد امواج رادیویی تلفن همراه به‌روز کند.

موقع خواب گوشی هوشمند را به اندازه طول بازو از بدن خود دور کنید

دکتر «کارِن اسمیت» سخنگوی سازمان سلامت عمومی کالیفرنیا در این خصوص گفت: «ما به خوبی می‌دانیم که بخش زیادی از عموم مردم در مورد امواجه تلفن همراه  نگرانی دارند و به خوبی نمی‌دانند که این دستگاه ایمن است یا نه. به طور کلی بر اساس آخرین یافته‌های خود در جدیدترین بررسی‌ها باید اعلام کنیم زمانی که خواب هستید می‌بایست گوشی هوشمند را به اندازه طول بازوی خود از بدن‌تان دور کنید. همچنین این مسئله لازم و ضروری به نظر می‌رسد که وقتی در خیابان راه می‌روید گوشی هوشمند را در جیب خود قرار ندهید و آن را در کیف پول خود نگذارید. عدم توجه به این موارد می‌تواند مشکلاتی را برای شما به همراه داشته باشد».

دکتر اسمیت اعلام کرد که به جز بررسی جدید، مطالعات قبلی هم این مسئله را ثابت کرده است که استفاده طولانی‌مدت از تلفن همراه و نزدیک بودن آن به بدن انسان می‌تواند احتمال بروز سردرد، نازایی، اختلالات خواب، کاهش شنوایی و اختلالات حافظه را به وجود آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا