گوشی تاشو مایکروسافت با این شکل ظاهری عرضه می‌شود (+عکس)

مدل اولیه این دستگاه به گونه ای تعریف شده است که دو نمایشگر مجزا را شامل می‌شود که روی هم خم می‌شوند و زمانی که باز شوند یک نمایشگر یکپارچه و بزرگ را تشکیل می‌دهند.

موبنا – از مدت‌ها قبل شایعه شد که مایکروسافت در حال کار کردن روی دستگاه موبایل جدیدی است که نمایشگر آن مانند کاغذ خم می‌شود و در اصل یک فناوری انعطاف‌پذیر است. پیش از این مایکروسافت مدل مفهومی دستگاه مشابهی را تولید کرده بود که با نام «کوریِر» شناخته می‌شد و چنین قابلیت برای آن هم در نظر گرفته شده بود.

یکی از حق امتیازهایی که مایکروسافت اوایل سال جاری میلادی به ثبت رساند به گونه‌ای تعریف شده بود که برای نخستین بار نشان داد غول نرم‌افزاری جهان باز هم روی ساخت چنین محصولی تاکید دارد و آخرین حق امتیازی که مایکروسافت این هفته مطرح کرد به گونه‌ای بود که جزییات بیشتر در مورد دستگاه موبایلی خم‌شدنی را برملا کرد.

گوشی تاشو مایکروسافت با این شکل ظاهری عرضه می‌شود (+عکس)

در این حق امتیاز جزییات مربوط به یک دستگاه موبایلی با «نمایشگر لولایی» ارایه شده بود و نشان داد گوشی مهندسان مرکز «سِرفیس» مایکروسافت هم‌اکنون در حال توسعه چنین محصولی هستند.

مدل اولیه این دستگاه به گونه ای تعریف شده است که دو نمایشگر مجزا را شامل می‌شود که روی هم خم می‌شوند و زمانی که باز شوند یک نمایشگر یکپارچه و بزرگ را تشکیل می‌دهند که از این نظر می‌توان آن را شبیه «یوگا بوک» لنوو دانست. تصاویری که مربوط به این دستگاه منتشر شده است هم حاکی از آن است که محصول یاد شده قابلیت خم شدن دارد و می‌تواند در حالت‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

گوشی تاشو مایکروسافت با این شکل ظاهری عرضه می‌شود (+عکس)

اگرچه هنوز جزییات زیادی در مورد بخش نرم‌افزاری این دستگاه منتشر نشده است، ولی مایکروسافت برای آن نسخه ویژه‌ای از پلتفرم خود را توسعه داده است و شکل ظاهری آن هم به گونه‌ای طراحی شده است که نمایشگر آن می‌تواند در حالت‌ها و زاویه‌های مختلف به کار گرفته شود.

در آخرین حق امتیاز ثبت شده توسط مایکروسافت عکس‌هایی درج‌ شده است که انواع مختلف استفاده و به‌کارگیری از این دستگاه را نشان می‌دهد و بر اساس آن ثابت شده است که کاربران می‌توانند به صورت یکپارچه از هر دو نمایشگر استفاده کنند. برای این دستگاه یک صفحه‌کلید مجازی و صفحه لمسی مشابه موشواره هم در نظر گرفته شده است که کاربر می‌تواند یکی از نمایشگرها را با این قابلیت مورد استفاده قرار دهد و نمایشگر دیگر می‌تواند برای اعلام وضعیت آب و هوا نمایان شود.

گوشی تاشو مایکروسافت با این شکل ظاهری عرضه می‌شود (+عکس)

در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که دستگا جدید مایکروسافت شبیه به «کوریِر»  دو نمایشگر تاشو را به گونه‌ای شامل می‌شود که شکل ظاهری آن شبیه به کتاب است و شرکت سازنده یک قلم هوشمند هم برای آن در نظر گرفته است. خبرگزاری «ویندوز سنترال» هم در مورد این محصول گفت که مایکروسافت در حال کار کردن روی یک اپلیکیشن ویژه دفتریادداشت مخصوص این دستگاه است که به کاربران کمک می‌کند از این محصول مانند یک دفتریادداشت همراه استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا