بازی دلیش دیش، سفر رویایی و خوشمزه به دور دنیا

کیمی یک دختر ماجراجوست که تصمیم میگیرد به دور دنیا سفر کند. او که علاقه زیادی به آشپزی دارد، میخواهد در این سفر با غذاهای کشورهای مختلف آشنا شود. در بازی دلیش دیش، شما وارد سفری رویایی میشوید و باید در پختن انواع غذاها و دسرهای خوشمزه به کیمی کمک کنید. برای اینکه بدانید چه کمکی از دستتان بر می آید، در نقد و بررسی این بازی اندرویدی با ما همراه باشید.

موبنا – منوی بازی فوق در واقع مسیری است که باید در این سفر رویایی و خوشمزه طی کنید. با جابجایی صفحه خواهید دید که باید از کدام کشورها بگذرید. دلیش دیش از ۱۲۰ مرحله تشکیل شده و هر کدام از مراحل آن، به نوعی شما را غافلگیر خواهد کرد. چند مرحله اول این بازی اندرویدی به آموزش اختصاص دارد. البته در مرحله های بالاتر هم اتفاقات جدیدی می افتد که راهنمای تعاملی بازی آن را توضیح میدهد.

در دلیش دیش خودتان را برای یک سفر رویایی و خوشمزه آماده کنید.

بازی تفننی برای اندروید

جورچین خوراکی های خوشمزه

در هر مرحله از دلیش دیش با صفحه ای روبرو هستید که از خانه های مربعی تشکیل شده است. در هر کدام از این خانه ها، یک خوراکی یا نوشیدنی قرار گرفته و شما باید هر ۳ مورد یکسان را کنار هم بچینید. با این کار، غذاها و نوشیدنی هایی که کیمی در ابتدای مرحله از شما خواسته را جور خواهید کرد تا اینکه امتیاز کامل و ۳ ستاره را دریافت کنید.

همانطور که در آموزش های بازی فوق خواهید دید، با کنار هم گذاشتن تعداد بیشتری از خوراکی های یکسان، جایزه هایی به شما داده میشود. برای مثال میتوانید یک ردیف افقی یا عمودی و حتی دو ردیف ضربدری از خانه ها را حذف نمایید. به این ترتیب خوراکی های بیشتری آزاد میگردد و زودتر به پایان مرحله میرسید. برای موارد ۵ تایی نیز اگر خوراکی های کنار هم به شکل T یا L باشد، جایزه شما بهتر خواهد بود.

برای رفع یکنواختی گیم پلی، چیدمان خانه های مربعی در هر کدام از مراحل این بازی متفاوت است. این ترفند باعث میشود تا کاربر دقت بیشتری در کنار هم چیدن خوراکی ها داشته باشد. علاوه بر این، چالش بازی را وقتی حس میکنید که فقط چند جابجایی میتوانید انجام دهید و اگر تعداد آن به صفر برسد، مرحله را باخته اید. هرچقدر از تعداد حرکت ها در پایان باقی مانده باشد، به عنوان امتیاز ویژه و سکه به شما داده میشود.

 

هر مرحله یک غافلگیری

یکی از ویژگی های جالب دلیش دیش این است که در هر مرحله از آن با یک چالش جدید مواجه میشوید. تنوع این چالش ها آنقدر زیاد است که نمیتوانیم همه را نام ببریم. مثلا در بعضی از مراحل باید خوراکی های داخل بالن را آزاد کنید یا غذاهای یخ زده را نجات دهید! قرار دادن دسر در بشقاب های پایین صفحه نیز یکی از چالش های دیگر در این بازی میباشد. از مرحله ۴۰ به بعد هم با اتفاقات جالبی روبرو خواهید شد که شما را شگفت زده میکند.

 

نکته : در بازی فوق حالت های مختلف زمانی و امتیازی وجود دارد.

بازی جورچین خوراکی ها

سس های جادویی

از آنجا که با پیشروی در مراحل دلیش دیش کار دشوارتری در پیش رو دارید، برای شما تجهیزات کمکی مفیدی درنظر گرفته شده است. این تجهیزات که بیشتر آنها به شکل سس های خوشمزه هستند عبارتند از:

  • ۵ حرکت اضافه برای تمام کردن مرحله
  • حذف خوراکی ها به صورت تکی
  • حذف یک ردیف از خانه ها
  • حذف یک ستون از خانه ها
  • بمب (خوراکی های داخل پاکت)
  • مجموعه چند خوراکی

 

ترکیب این تجهیزات کمکی با هم، میتواند باعث آزادشدن تعداد زیادی از خوراکی ها شود. بد نیست بدانید که استفاده از کمک ها، حرکت به حساب نمی آید و از تعداد جابجایی ها کم نمیکند.

 

نکته : راهنمای بازی کاربرد هر کدام از این تجهیزات را به شما یاد میدهد و تنها باید در موقع مناسب از آنها کمک بگیرید.

 

سیستم امتیازدهی

در دلیش دیش با تمام کردن هر مرحله، مقداری امتیاز عددی به اضافه چند سکه به شما داده میشود. این سکه ها برای خرید تجهیزات کمکی به کار میروند. همچنین اگر موفق به تمام کردن مرحله نشوید، یک قلب از دست خواهید دید. با خرچ چند سکه میتوانید قلب بخرید و به بازی جورچین خوراکی ها ادامه دهید هرچند قلب های از دست رفته، هر ۳۰ دقیقه یکبار شارژ میشوند.

 

نکته : در بازی فوق میتوانید از گردونه شانس برای بدست آوردن سکه، جان یا تجهیزات کمکی استفاده کنید. همچنین روزانه تعدادی سکه به شما جایزه داده میشود.

سفر به دور دنیا با کیمی

گرافیک و صدای بازی

دلیش دیش یک بازی فانتزی با گرافیک زیبا میباشد که در مقایسه با نمونه های خارجی، حرف های زیادی برای گفتن دارد. محیط این بازی سرگرم کننده و سایر عناصر موجود در آن، با دقت نظر بالا و حسن سلیقه کافی طراحی شده اند. انیمیشن ها نیز به خوبی اجرا میگردند و در کنار جلوه های تصویری به جذابیت محیط افزوده اند. این درحالی است که موزیک مناسب و افکت های صوتی جالب، شما را بیشتر جذب میکند.

 

با توجه به توضیحاتی که دادیم، میتوانیم دلیش دیش را به عنوان یک بازی سرگرم کننده برای اندروید به شما پیشنهاد دهیم. انجام این بازی اندرویدی که از کافه بازار قابل دریافت است، لحظات خوشی را برای رده های سنی کودک و بزرگسال به وجود می آورد.

بازی تفننی برای اندروید

قابلیت ها و نقاط قوت بازی

  • مراحل زیاد با چالش های متنوع
  • تجهیزات کمکی مفید
  • اجرای روان بر روی گوشی های مختلف
  • گرافیک زیبا و کاربرپسند
نقاط ضعف بازی

  • مورد خاصی وجود ندارد
دلیش دیش

تولید کننده : Novo Solutions incorporation

آخرین نسخه بررسی شده : ۱.۱۳

سیستم عامل : اندروید ۴.۰.۱ و بالاتر

حجم : ۶۰.۹ مگابایت

 بازی دلیش دیش، سفر رویایی و خوشمزه به دور دنیا
 منبع: اپریویو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا