فهرست بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ منتشر شد (+عکس)

در اینجا فهرستی از ۱۲ گوشی هوشمند برتر که سال ۲۰۱۸ میلادی وارد بازار خواهد شد؛ آورده شده است تا با خواندن این گزارش برای سال پیش‌رو بهتر تصمیم بگیرید.

موبنا – چیزی تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی باقی نمانده است و به همین خاطر هم‌اکنون می‌توان علاوه بر بررسی سال گذشته، تحلیل بهتری در مورد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سال آینده داشت. شما در مورد گوشی‌های هوشمندی که قرار است سال ۲۰۱۸ میلادی وارد بازار شوند چگونه فکر می‌کنید؟

بیشتر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بر اساس چرخه سالانه‌ای که دنبال می‌کنند از هم‌اکنون خود را آماده سال جدید میلادی کرده‌اند و در این میان منابع آگاه شایعات مختلف در مورد محصولات جدید آنها منتشر می کنند. بر این اساس از هم‌اکنون خبرهای فراوانی در مورد بهترین گوشی‌هایی که قرار است سال ۲۰۱۸ میلادی وارد بازار شوند موجود است. در این میان، هم اکنون در مورد برخی گوشی‌های جدید بیشتر از بقیه می‌دانیم و با وجود آنکه زمان زیادی تا معرفی آنها باقیمانده است ولی اطلاعات دقیقی در مورد آنها داریم. با این وجود اگر قصد دارید یک نگاه جامع در مورد بهترین گوشی‌هایی که قرار است سال آینده وارد بازار شوند داشته باشید، بهتر است این گزارش را تا انتها بخوانید.

تمرکز اصلی سال ۲۰۱۸ میلادی روی سیستم عامل اندروید است و در این میان بهترین تراشه ساخته شده مخصوص این سیستم عامل یعنی «اسنپدراگون ۸۴۵» مدتی قبل با قابلیت‌های جدید و امکانات پیشرفته معرفی شده است. در سال ۲۰۱۷ میلادی بیشتر پرچمدارانی که از سوی شرکت‌های مختلف روانه بازار شدند با تراشه «اسنپدراگون ۸۳۵» به دست کاربران جهانی رسیدند و شرکت کوالکام با تراشه «اسنپدراگون ۸۴۵» از هم اکنون خود را برای سال ۲۰۱۸ و بهترین گوشی‌های هوشمند آن آماده کرده است.

البته در این میان شرکت اپل هم تلاش‌های فراوانی انجام داده است تا با عرضه مدل بعدی گوشی هوشمند «آیفون ایکس» بار دیگر شگفتی بیافریند و همچنان بتواند خود را به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان معرفی کند.

در اینجا فهرستی از ۱۲ گوشی هوشمند برتر که سال ۲۰۱۸ میلادی وارد بازار خواهد شد؛ آورده شده است تا با خواندن این گزارش برای سال پیش‌رو بهتر تصمیم بگیرید.

 

فهرست بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ منتشر شد (+عکس)

۱۲- گوشی هوشمند «سونی ایکسپریا ایکس‌زد پریمیوم – ۲۰۱۸»

  • زمان تقریبی ورود به بازار: تابستان ۲۰۱۸
  • مهم‌ترین قابلیت‌‌ها: نخستین گوشی بدون لبه سونی، طراحی متفاوت، نمایشگر ۴ هزار پیکسلی

شرکت سونی سال ۲۰۱۷ میلادی با نخستین مدل گوشی هوشمند «ایکسپریا ایکس‌زد پریمیوم» بار دیگر موفق شد توجه کاربران جهانی را به خود جلب کند. این محصول نخستین گوشی هوشمند در جهان بود که نمایشگر ۵.۵ اینچی آن می‌توانست تصاویر را با کیفیت ۴ هزار پیکسل منتشر کند. البته باید به این مسئله توجه کرد که بیشتر کاربران قادر نیستند با نگاه عادی تفاوت میان کیفیت ۴ هزار پیکسلی و کیفیت QHD یا FHD را تشخیص دهند. این اقدام سونی بیشتر برای قابلیت‌های واقعیت مجازی کاربرد داشت تا در هدست‌های مربوطه کیفیت آن نمایان شود.  هم‌اکنون پیش‌بینی می‌شود سونی در سال ۲۰۱۸ میلادی تولید سری محصولات پریمیوم خود را ادامه دهد. این گوشی احتمال اوایل سال جدید میلادی معرفی شود و تا تابستان به دست کاربران جهانی برسد. این بار سونی تصمیم دارد گوشی هوشمندی را مجهز به نمایشگر یکپارچه روانه بازار کند تا فقط یک لایه باریک اطراف نمایشگر را محافظت کند.

 

فهرست بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ منتشر شد (+عکس)

۱۱- گوشی هوشمند «شائومی می میکس ۳»

  • زمان تقریبی ورود به بازار: پاییز ۲۰۱۸
  • مهم‌ترین قابلیت‌ها: نوآوری در همه بخش‌ها

شرکت چینی شائومی کم‌کم به خارج از بازار آسیا گام برمی‌دارد و برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای ورود به بازار آمریکا انجام داده است. سری محصولات «می میکس» شرکت شائومی گوشی‌های هوشمندی را شامل می‌شود که به سری محصولات پریمیوم سونی شباهت دارد: هر دو محصول در نمایش قابلیت‌های خود بزرگنمایی می‌کنند. مدل اول گوشی هوشمند «می میکس» نخستین گوشی در جهان بود که به صورت لبه-به-لبه ساخته شده بود و به عبارت دیگر نمایشگر دستگاه تا لبه‌های بدنه امتداد یافته بود تا یک قاب باریک اطراف آن را بپوشاند و روی سطح اصلی دستگاه کلید سخت‌افزاری مشاهده نشود. پس از آن گوشی هوشمند «می میکس ۲» روانه بازار شد که برای طراحی آن همین فرمول دنبال می‌شد و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود «می میکس ۳» هم با همین شکل ظاهری به دست کاربران جهانی برسد. گوشی هوشمند «می میکس ۲» هم اکنون با قیمت ۵۰۰ دلار در اروپا به فروش می‌رسد که نسبت به امکانات داخلی به کار برده شده در آن بسیار ارزان است. در حالی که پیش‌بینی می‌شود قیمت دستگاه در مدل «می میکس ۳» افزایش یابد، باز هم این گوشی هوشمند نسبت به رقبای خود ارزان‌تر خواهد بود.

 

فهرست بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ منتشر شد (+عکس)

۱۰- گوشی هوشمند «نوکیا ۹»

  • زمان تقریبی ورود به بازار: بهار ۲۰۱۸
  • مهم‌ترین قابلیت‌ها: ارتقا قابل ملاحظه کیفیت دوربین

شرکت «اچ‌ام‌دی گلوبال» سال ۲۰۱۷ میلادی بار دیگر برند نوکیا را زنده کرد و گوشی هوشمند را با این نام به تولید رساند که البته حضور آن هنوز در بازار جهانی چندان پررنگ نیست. از هم‌اکنون پیش‌بینی می‌شود این شرکت در سال‌های پیش‌رو قدرتمندتر شود و برند نوکیا اتفاقی غیر از این را هم طلب نمی‌کند. شرکت نوکیا از مدت‌ها قبل بر کیفیت بالای دوربین دیجیتالی در گوشی‌های خود تاکید داشت و هم‌اکنون پیش‌بینی می‌شود پرچمدار محصولات آن در سال ۲۰۱۸ یعنی «نوکیا ۹» هم از این قابلیت برخوردار باشد. برای این گشی هوشمند دوربین دیجیتالی با لنز ساخته شده در شرکت Zeiss در نظر گرفته شده است.

 

فهرست بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ منتشر شد (+عکس)

۹- گوشی هوشمند «هوآوی P11/Mate 11»

  • زمان تقریبی ورود به بازار: بهار/پاییز ۲۰۱۸
  • مهم‌ترین قابلیت‌ها: ارتقا سیستم هوش مصنوعی مخصوص دستگاه‌های موبایلی

شرکت هوآوی همچنان یک برند بزرگ برای کاربران آمریکایی محسوب نمی‌شود و با این وجود تا امروز گام‌های بزرگی در دیگر کشورها برداشته و همین مسئله باعث شده است تا به سومین تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی تبدیل شود. این شرکت چینی در دو سری از محصولات خود بهترین گوشی‌ها را تولید می‌کند که از این نظر می‌توان آنها را مانند سری محصولات «گلکسی اس» و «گلکسی نوت» سامسونگ دانست. این دو سری از محصولات شرکت مذکور با نام‌های «هوآوی پی» و «هوآوی مِیت» شناخته می‌شوند که سری گوشی‌های «پی» بهار هرسال به روز می‌شود و گوشی‌های «مِیت» هم پاییز هر سال عضو جدید را در اختیار می‌گیرند. پیش‌بینی می‌شود گوشی هوشمند جدید «پی۱۱» نمایشگر لبه-به-لبه بدون کلید سخت‌افزاری روی سطح اصلی را شامل شود و نسبت به محصولات مشابه ساخته شد در شرکت‌های اپل و سامسونگ ارزان‌تر باشد. شرکت هوآوی برای بهترین گوشی‌های خود در سری تراشه‌های Kirin که به تولید می‌رساند از سیستم هوش مصنوعی هم استفاده می‌کند و همین قابلیت دستگاه‌های موبایلی هوآوی را از همه گوشی‌های موجود در بازار مجزا کرده است.

 

فهرست بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ منتشر شد (+عکس)

۸- گوشی هوشمند «موتو زد۳ فورس»

  • زمان تقریبی ورود به بازار: تابستان ۲۰۱۸
  • مهم‌ترین قابلیت‌ها: نمایشگر نشکن و ساختار پازلی

شرکت موتورولا که هم‌اکنون یکی از زیرمجموعه‌های لنوو محسوب می‌شود گوشی های هوشمند پیشرفته با قیمت ارزان روانه بازار می‌کند که این محصولات در خانواده گوشی‌های ارزان «جی»، خانواده گوشی‌های میان‌رده «ایکس» و خانواده گوشی‌های پیشرفته «زد» طبقه‌بندی می‌شوند. مدل ۲۰۱۸ گوشی هوشمند «موتو زد۳ فورس» دو قابلیت قابل ملاحظه دارد که آن را از محصولات مشابه مجزا می‌کند: نخست آنکه برای این گوشی هوشمند نمایشگر نشکن مجهز به فناوری «شاترشیلد» در نظر گرفته شده است و دومین نکته مهم هم ساختار پازلی آن است تا کاربر به راحتی بتواند قطعات بدنه دستگاه را از یکدیگر جدا کند. این گوشی هوشمند تابستان سال آینده وارد بازار می‌شود و قیمت آن نسبت به پرچمداران سال آینده ارزان‌تر است.

 

فهرست بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ منتشر شد (+عکس)

۷- گوشی هوشمند «اسنشال فون ۲»

  • زمان تقریبی ورود به بازار: تابستان ۲۰۱۸
  • مهم‌ترین قابلیت‌ها: طراحی یکپارچه و متفاوت، دوربین دیجیتالی پازلی باکیفیت

مخترع سیستم عامل اندروید یعنی «اندی روبین» سال ۲۰۱۷ میلادی کمپانی اختصاصی خود را تاسیس کرد و با تاکید بر سیستم عامل اندروید سعی کرد گوشی هوشمند متفاوت و جدید روانه بازار کند. نتیجه تلاش او ساخت گوشی هوشمندی موسوم به «اسنشال فون» بود که اگرچه با قیمت بالا وارد بازار شد، ولی مورد توجه همه کاربران جهانی قرار گرفت. این گوشی هوشمند آخرین نسخه اندروید را شامل می‌شود، بهترین قابلیت‌های نرم‌افزاری در آن گنجانده شده بود و به صورت پازلی دوربین دیجیتالی به بدنه آن متصل می‌شد. گوشی هوشمند «اسنشال فون» از همان ابتدا مورد توجه همه کاربران جهانی قرار گرفت و قابلیت‌های کاربردی آن دستگاه مذکور را از همه گوشی‌ها متمایز می‌کرد. این گوشی هم‌اکنون با قیمت ۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد و نسبت به امکانات داخلی خود بسیار ارزان است.

 

فهرست بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ منتشر شد (+عکس)

۶- گوشی هوشمند «اچ‌تی‌سی یو۱۲»

  • زمان تقریبی ورود به بازار: بهار ۲۰۱۸
  • مهم‌ترین قابلیت‌ها: طراحی جدید نسبت به مدل‌ قبلی، پردازش سری و دوربین باکیفیت

شرکت اچ‌تی‌سی همواره سعی کرده است با تولید گوشی‌های هوشمند زیبا و کاربردی توجه کاربران جهانی را به خود جلب کند و با توجه به اینکه در این زمینه چندان موفق عمل نکرده است، همیشه اخباری به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد این محصول آخرین دستگاه تولید شده در اچ‌تی‌سی خواهد بود تا این مرکز برای همیشه به کار خود پایان دهد. با این وجود سال گذشته گوگل شرکت اچ‌تی‌سی را خریداری کرد و اعلام شد که این کمپانی تایوانی همچنان به حیات خود ادامه خواهد داد. در سال ۲۰۱۷ میلادی گوشی هوشمند «اچ‌تی‌سی یو۱۱» بسیار مورد توجه کاربران جهانی قرار گرفت و بر این اساس پیش‌بینی شده است سال آینده «اچ‌تی‌سی یو۱۲» از مدل کنونی بهتر باشد و با طراحی لبه-به-لبه، دوربین دیجیتالی پیشرفته‌تر و طراحی جدیدتر به یکی از بهترین محصولات این شرکت تبدیل شود. پیش‌بینی شده است شرکت اچ‌تی‌سی این گوشی هوشمند را بهار ۲۰۱۸ معرفی کند و با فاصله زمانی کوتاه آن را به دست کاربران جهانی برساند.

 

فهرست بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ منتشر شد (+عکس)

۵- گوشی هوشمند «ال‌جی جی۷/وی۴۰»

  • زمان تقریبی ورود به بازار: بهار/پاییز ۲۰۱۸
  • مهم‌ترین قابلیت‌ها: تغییرات کلی در همه بخش‌ها

شرکت ال‌جی سال ۲۰۱۷ میلادی گوشی‌های پیشرفته و کاربردی را وارد بازار کرد. گوشی «ال‌جی وی۳۰» استاندارد جدیدی از محصولات این شرکت کره‌ای را معرفی کرد و با طراحی زیبا و قابلیت‌های کاربردی مورد توجه قرار گرفت. با این وجود شرکت ال‌جی همچنان از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند سود نمی‌کند و حتی با وجود استفاده از دوربین باکیفیت و رابط کاربری زیبا، باز هم چندان محبوب نشده است. ال‌جی برای سال آینده دو گوشی هوشمند پیشرفته پیش‌بینی کرده است. گوشی هوشمند «ال‌جی جی۷» که پیش‌بینی میشود بهار آینده به دست کاربران جهانی برساند و اندازه کوچک‌تری داشته باشد، و گوشی هوشمند «ال‌جی وی۴۰»  که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته پاییز آینده عرضه می‌شود و با سری محصولات «گلکسی نوت» سامسونگ رقابت می‌کند.

 

فهرست بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ منتشر شد (+عکس)

۴- گوشی هوشمند «وان‌پلاس ۶/۶تی»

  • زمان تقریبی ورود به بازار: تابستان ۲۰۱۸
  • مهم‌ترین قابلیت‌ها: افزایش قابل ملاحظه سرعت پردازنده، افزایش کیفیت دوربین

وان‌پلاس یک کمپانی چینی است که از زمان تولد آن تنها چهار سال می‌گرد و از همان ابتدا توانسته است خود را به عنوان یک تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند معرفی کند. سال ۲۰۱۷ میلادی گوشی‌های «وان‌پلاس ۵» و «وان‌پلاس ۵تی» روانه بازار شدند که هر دو آنها طراحی زیبا داشتند، سرعت پردازشگر بالای آنها قابل توجه بود، نسخه ساده شده اندروید موسوم به «اکسیژن او‌اِس» روی آنها نصب شده بود و در مجموع نسبت به قیمت ارزان خود بسیار کاربردی بودند. در سال ۲۰۱۸ میلادی پیش‌بینی می‌شود تو گوشی هوشمند «وان‌پلاس ۶» و «وان‌پلاس ۶تی» روانه بازار شود. شرکت وان‌پلاس در این دو محصول روی کیفیت دوربین دیجیتالی تاکید فراوان دارد و هر دو آنها را در خانواده پرچمداران روانه بازار می‌کند.

 

فهرست بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ منتشر شد (+عکس)

۳- گوشی هوشمند «گوگل پیکسل ۳/۳ ایکس‌ال»

  • زمان تقریبی ورود به بازار: پاییز ۲۰۱۸
  • مهم‌ترین قابلیت‌ها: بهبود کلی قطعات

سری محصولات «پیکسل» گوگل گوشی های هوشمندی را شامل می‌شود که بهترین قابلیت‌های اندروید را در اختیار کاربران می‌گذارد و این محصولات در اصل مدل بعدی سری گوشی‌های «نِکسوز» گوگل هستند که با قابلیت‌های پیشرفته‌تر و کاربردی‌تر عرضه می‌شوند و گوگل آخرین نسخه از اندروید را با بهترین قابلیت‌های نرم‌افزاری از طریق آنها عرضه می‌کند. این گوشی‌ها دوربین بسیار باکیفیت دارند، قابلیت‌های کاربردی پیشرفته برای آنها در نظر گرفته شده است و در این زمینه پیش‌بینی می‌شود سال آینده گوگل دو گوشی هوشمند «پیکسل ۳» و «پیکسل ۳ ایکس‌ال» را روانه بازار کند. قرار است این گوشی‌ها پاییز ۲۰۱۸ به دست کاربران جهانی برسند و گوگل برای آنها برنامه‌ریزی‌های گسترده انجام داده است. مهم‌ترین نکته در مورد این محصول به نمایشگر آنها مربوط می‌شود و علاوه بر این قرار است شرکت گوگل در این دو گوشی هوشمند زا سیستم هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده کند تا تفاوت چشمگیر در سیستم پردازش آنها ایجد شود. همچنین در بخش ظرفیت باتری و کیفیت دوربین هم ارتقا اندکی ارایه خواهد شد.

 

فهرست بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ منتشر شد (+عکس)

۲- گوشی هوشمند «سامسونگ گلکسی اس۹/نوت ۹»

  • زمان تقریبی ورود به بازار: بهار/پاییز ۲۰۱۹
  • مهم‌ترین قابلیت‌ها: طراحی زیبا، دوربین باکیفیت

سامسونگ از بهترین شرکت‌های جهان برای توسعه دستگاه‌های موبایلی مبتنی بر سیستم عامل اندروید محسوب می‌شود و گوشی‌های آن در سراسر جهان بسیار کاربردی است. سال ۲۰۱۸ میلادی سامسونگ گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» را روانه بازار می‌کند و طبق روال سال‌های قبل مدل بزرگتر آن با نام «گلکسی اس۹ پلاس» به دست کاربران می‌رسد که البته پیش‌بینی شده است پاییز همین سال گوشی هوشمند «گلکسی نوت ۹» روانه بازار شود. شایعات منتشر شده حاکی از آ> است که سامسونگ تصمیم دارد یک انقلاب بزرگ به پا کند و برای نخستین بار در جهان حسگر اثر انگشت را زیر نمایشگر لمسی جاسازی کند تا این بخش سخت‌افزاری از بدنه گوشی هوشمند حذف شود. نکته مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد قابلیت پردازشی دستگاه است تا شرکت کره‌ای پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند اندرویدی جهان را عرضه کند.

 

فهرست بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸ منتشر شد (+عکس)

۱- گوشی هوشمند «اپل آیفون ایکس‌اِس، ۸اس و ۸اس پلاس»

  • زمان تقریبی ورود به بازار: پاییز ۲۰۱۸
  • مهم‌ترین قابلیت‌ها: به کار بردن امکاناتی برای متقاعد کردن مردم برای خرید گوشی ۱۰۰۰ دلاری

شرکت اپل سال ۲۰۱۷ میلادی گوشی هوشمند «آیفون ایکس» را با نمایشگر بدون لبه با قیمت ۱۰۰۰ دلار وارد بازار کرد و توانست مورد توجه همه کاربران جهانی قرار گیرد. در سال ۲۰۱۸ میلادی پیش‌بینی شده است دومین نسل از گوشی هوشمند «آیفون ایکس» عرضه شود که به احتمال قوی با نام «آیفون ایکس‌اس» معرفی شود. این گوشی هوشمند اندازه مشابه مدل سال جاری را دارد و طراحی آن تفاوتی نخواهد داشت، با این وجود پیش‌بینی می‌شود کیفیت نمایشگر و کیفیت دوربین دستگاه افزایش یابد. هنوز برای اعلام مشخصات این گوشی هوشمند زود است ولی اپل طبق روال سال‌های قبل سپتامبر ۲۰۱۸ از آن رونمایی می‌کند. همچنین پیش‌بینی شده است شرکت اپل دو گوشی هوشمند «آیفون ۸اس» و «آیفون ۸اس پلاس» را هم روانه بازار کند که هنوز مشخص نیست این دو دستگاه کلید سخت‌افزاری اصلی را از دست می‌دهند یا پس از گذشت شش سال همچنان با همین طراحی به دست کاربران می‌رسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا