سهم اندروید اوریو از بازار جهانی، هنوز کمتر از یک درصد

بر اساس آخرین گزارش‌های رسمی منتشر شده توسط شرکت گوگل، سیستم عامل «اندروید ۸.۰ اوریو» با سرعت بسیار کم از جانب کاربران پذیرفته می‌شود.

موبنا – اگرچه میزان پذیرش iOS 11 اپل نسبت به نسخه‌های قبلی این سیستم عامل کندتر است، ولی باید گفت این ماه بیش از ۶۰ درصد تمام دستگاه‌های موبایلی شرکت اپل مبتنی بر این سیستم عامل فعالیت می‌کردند. این روند به صورت مشابه برای سیستم عامل «اندروید اوریو» پیش نمی‌رود و آخرین نسخه از سیستم عامل موبایلی گوگل هم‌اکنون در بیش از یک درصد همه دستگاه‌های اندرویدی جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

شاید مقایسه این دو سیستم عامل با یکدیگر چندان درست نباشد، ولی باید توجه داشت کاربران اندرویدی در زمینه به‌روزرسانی سیستم عامل با فاصله قابل ملاحظه‌ای نسبت به کاربران اپل پیش می روند و سیاست‌های گوگل در این زمینه چندان مناسب نبوده است.

بر اساس آخرین گزارش‌های رسمی منتشر شده توسط شرکت گوگل، سیستم عامل «اندروید ۸.۰ اوریو» با سرعت کم از جانب کاربران پذیرفته می‌شود. گوگل ماه گذشته تایید کرد که ابتدای نوامر تنها ۰.۳ درصد گوشی‌هایی که وارد فروشگاه اینترنتی «پِلی استور» می‌شوند سیستم عامل «اندروید اوریو» داشته‌اند.

برای ماه دسامبر گفته شد که این رقم به ۰.۵ درصد رسیده است و نگرانی‌های فراوانی وجود دارد که در ماه‌ آینده نیز سهم «اندروید اوریو» از بازار جهانی گوشی‌های اندرویدی همچنان زیر یک درصد باقی بماند. البته گوگل پیش‌بینی کرده است که مهم‌ترین پیشرفت در این زمینه طی ماه‌های مارس یا آپریل ۲۰۱۸ صورت می‌گیرد تا نسل جدید دستگاه‌های موبایلی اندرویدی وارد بازار شوند.

سهم اندروید اوریو از بازار جهانی، هنوز کمتر از یک درصد

در اینجا لیست دقیقی منتشر شده است که سهم هر یک از نسخه‌های اندروید در بازار جهانی را به خوبی نمایان می‌کند. بدیهی است که «اندروید مارشمالو» همچنان در این زمینه پیشتاز است و ۳۰ درصد این بازار به نسخه مذکور اختصاص یافته است. با این وجود «اندروید لولی‌پاپ» که سالها از زمان انتشار آن می‌گذارد با ۲۶ درصد هنوز نزد کاربران محبوب است.

  • اندروید جینجربرِد: ۰.۴ درصد
  • اندروید آیس‌کریم ساندویچ: ۰.۵ درصد
  • اندروید جِلی بین: ۵.۹ درصد
  • اندروید کیت کت: ۱۳.۴ درصد
  • اندروید لولی‌پاپ: ۲۶.۳ درصد
  • اندروید مارشمالو: ۲۹.۷ درصد
  • اندروید نوقا: ۲۳.۳ درصد
  • اندروید اوریو: ۰.۵ درصد

به گفته شرکت گوگل آماری که در بالا مشاهده کرد بر حسب گشت‌ و گذار دستگاه‌های اندرویدی در فروشگاه اینترنتی «پلی استور» به دست آمده است و این آمار مربوط به یک هفته قبل از ۱۱ دسامبر می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا