مقایسه دقیق Mate 10 Pro و «پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل»: کدام را می‌پسندید؟ (+عکس)

در اینجا مقایسه دقیقی بین بهترین گوشی گوگل یعنی «‍پیکسل ۲ ایکس‌ال» و بهترین گوشی هوآوی یعنی Mate 10 Pro آورده شده است تا بتوانید برای خرید یکی از این دو محصول بهترین انتخاب را انجام دهید.

موبنا – شرکت چندی پیش پرچمدار خود را در قالب بهترین گوشی هوشمندی که تاکنون تولید کرده است با نام «پیکسل ۲ ایکس‌ال» روانه بازار کرد و از آن به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی جهان یاد شد. این گوشی هوشمند جدیدترین محصول در سری دستگاه‌های پیکسل گوگل بود و نسبت به مدل قبلی در بسیاری از زمینه‌ها ارتقا یافته بود. با این وجود باید گفت برای «پیکسل ۲ ایکس‌ال» رقبای سرسختی در بازار وجود دارد که با امکانات پیشرفته در مقابل این محصول قدرت‌نمایی می‌کنند. یکی از بهترین گوشی‌هایی که می‌توان در مقابل آخرین محصول گوگل معرفی کرد Mate 10 Pro هوآوی است که از آن به عنوان یکی از بهترین فبلت‌های جهان یاد می‌کنند.

در اینجا مقایسه دقیقی بین بهترین گوشی گوگل یعنی «‍پیکسل ۲ ایکس‌ال» و بهترین گوشی هوآوی یعنی Mate 10 Pro آورده شده است تا بتوانید برای خرید یکی از این دو محصول بهترین انتخاب را انجام دهید.

مقایسه دقیق Mate 10 Pro و «پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل»: کدام را می‌پسندید؟ (+عکس)

مشترکات

پیش از آنکه قرار باشد تفاوت‌های میان این دو گوشی هوشمند پرقدرت و پیشرفته را با یکدیگر بررسی کنیم، این مسئله به ما کمک خواهد کرد تا در مرحله نخست نقاط مشترک بین آنها را دریابیم تا متوجه شویم این دو محصول در چه زمینه‌هایی مشابه یکدیگر هستند.

هر دو گوشی هوشمند نمایشگر ۶ اینچی دارند و روی آنها لایه محافظ «گوریلا گلاس ۵» استفاده شده است و طراحی این دو نمایشگر بر اساس استاندارد ۱۸:۹ است تا فقط یک لایه باریک به عنوان قاب محافظ اطراف نمایشگر را بپوشاند و هیچ گونه کلید سخت‌افزاری در سطح روی گوشی مشاهده نشود. هر یک از این دو دستگاه به پردازنده‌های مرکزی و پردازنده‌های گرافیکی پرقدرت مجهز شده‌اند و البته باید توجه داشت که تراشه‌های آنها با یکدیگر متفاوت است. متاسفانه هیچ یک از این دو محصول قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی ندارند و با این وجود برای هر دو آنها حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی در نظر گرفته شده است. در این دو گوشی هوشمند دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است و ظرفیت باتری آنها بالا و سیستم شارژشان هم پرسرعت است. هیچ یک از این دو گوشی هوشمند جک استاندارد مخصوص ورودی هدفون ندارند و با این وجود هر دو دستگاه سیستم ورودی USB-C را برای هدفون شامل می‌شوند.

به طور اساسی می‌تواند گفت که دو گوشی هوشمند مذکور بسیار شبیه به یکدیگر هستند. البته تفاوت‌های بسیار محسوس و قابل ملاحظه‌ای بین آنها وجود دارد، ولی هر دو گزینه را در حالت کلی می‌تواند قدرتمند، زیبا و با طراحی مشابه معرفی کرد.

مقایسه دقیق Mate 10 Pro و «پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل»: کدام را می‌پسندید؟ (+عکس)

پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل

برای مقایسه بهتر بین دو گوشی هوشمند «پیکسل ۲ ایکس‌ال» و Mate 10 Pro هوآوی از گوشی ساخته شده در شرکت گوگل آغاز می‌کنیم. سری محصولات نکسوز گوگل که تا پیش از این تولید می‌شدند در خانواده گوشی‌های میان‌رده قرار داشتند و در مقابل «پیکسل ۲ ایکس‌ال» پرچمداری است که از آن می‌تواند به عنوان مهم‌ترین رقیب با بهترین گوشی‌های تولید شده در شرکت‌های اپل، سامسونگ و هوآوی یاد کرد.

این گوشی هوشمند سیستم عامل اندروید ۸.۰ را شامل می‌شود و به واسطه تولید در شرکت گوگل، رابط کاربری و تِم‌های مربوط به شرکت‌های توسعه دهنده نرم‌افزار را در خود جا نداده است. با توجه به اینکه گوگل شرکت اصلی توسعه دهنده سیستم عامل اندروید است، این محصول بهترین تجربه را برای استفاده از آخرین نسخه اندروید در اختیار شما قرار می‌دهد. دوربین دیجیتالی دستگاه کیفیت قابل قبول دارد و مرکز استانداردسازی DxOMark از آن به عنوان یکی از بهترین دوربین‌های موجود در بازار جهانی گوشی‌ها یاد می‌کند.

روی این گوشی هوشمند از تراشه «اسنپدراگون ۸۳۵» با هشت هسته پردازشگر استفاده شده است که علاوه بر آن می‌توان به قابلیت‌های مهمی از جمله رم ۴ گیگابایتی اشاره کرد. باتری این گوشی هوشمند ظرفیت بالایی دارد و اگر گوشی در حالت Always On قرار بگیرد به کاربر امکان می‌دهد بدون آنکه نمایشگر را باز کند، بتواند همه پیام‌های دریافتی را به صورت مستقیم بخواند.

در مجموع می‌توان گفت «پیکسل ۲ ایکس‌ال» گوگل یک گوشی پرقدرت و کارآمد محسوب می‌شود که از بهترین نمونه‌های خود در بازار است.

مقایسه دقیق Mate 10 Pro و «پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل»: کدام را می‌پسندید؟ (+عکس)

Mate 10 Pro هوآوی

در مرحله دوم برای مقایسه دقیق «پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل» و Mate 10 Pro سراغ رقیب چینی می‌رویم. واضح است که این گوشی هوشمند را می‌بایست در خانواده بهترین گوشی‌های موجود در بازار جهانی قرار داد و البته به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، از آن می‌توان به عنوان یکی از لوکس‌ترین گوشی‌های جهان یاد کرد. این دستگاه موبایلی فوق پیشرفته که هم‌اکنون در اختیار کاربران جهانی قرار گرفته است یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار ارایه می‌شود و از نظر قیمت می‌توان آن را مشابه «گلکسی نوت ۸» سامسونگ دانست.

در زمینه توان داخلی، گوشی هوشمند Mate 10 Pro هوآوی به آخرین تراشه ساخته شد در این شرکت مجهز شده است که این تراشه با نام Kirin 970 شناخته می‌شود و توان پردازنده گرافیکی آن هم بسیار قابل قبول است و حتی می‌توان آن را از پردازنده گرافیکی اسنپدراگون بهتر دانست.

شرکت هوآوی همکاری‌های نزدیکی را با شرکت توسعه‌دهنده دوربین‌های Leica دنبال می‌کند که بر اساس آن بهترین گوشی‌های این شرکت چینی با دوربین‌های Leica عضه می‌شوند. شرکت Leica از بهترین تولیدکنندگان حسگرهای تصویربرداری در جهان محسوب می‌شود و همین مسئله باعث شده است کیفیت تصویربرداری در این پرچمدار چینی بسیار قابل قبول باشد. باتری این گوشی هوشمند زیبا ۴۰۰۰ میلی‌آمپری است و این مسئله به آن معنی خواهد بود که حتی اگر تمام روز از دستگاه موبایلی استفاده کنید باز هم انرژی ذخیره شده در آن تمام نخواهد شد.

مقایسه دقیق Mate 10 Pro و «پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل»: کدام را می‌پسندید؟ (+عکس)

نتیجه نهایی

در مجموع باید گفت دو گوشی هوشمند «پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل» و Mate 10 Pro هوآوی بسیار به یکدیگر شبیه هستند و با این وجود واضح است که گوشی لوکس و پرقدرت چینی در رده بالاتری قرار دارد و اگر توان مالی کاربران اجازه می‌دهد هزینه بیشتری پرداخت کنند، Mate 10 Pro گزینه بهتری محسوب می‌شود.

در زمینه کیفیت دوربین دیجیتالی باید گفت که هر دو محصول در سطح قابل قبولی قرار دارند و گوشی هوشمند هوآوی به دلیل برخورداری از قابلیت هوش مصنوعی و واحد شبکه پردازش عصبی می‌تواند امکانات بیشتری را در بخش تصویربرداری در اختیار کاربران قرار دهد. البته گوگل به واسطه اینکه سیستم عامل اندروید را توسعه می‌دهد با فواصل زمانی کوتاه‌تر برای گوشی خود به‌روزرسانی منتشر می‌کند و با این وجود هوآوی برای بخش نرم‌افزاری و امنیتی Mate 10 Pro به‌روزرسانی‌های مستمر و مرتب در نظر گرفته است.

در پایان باید گفت که هوآوی با این گوشی هوشمند به صورت کاملا جدی وارد بازار پرچمدارن غربی شد و توانست Mate 10 Pro را به عنوان یکی از سرسخت‌ترین رقبا عرضه کند. این شرکت سیاست‌های خود را به گونه‌ای ارایه کرده است که در خارج از مرزهای چین هم مقتدرانه پیش می‌رود تا بتواند با تمرکز بیشتر بر گوشی‌های پیشرفته سهم بیشتری از بازار جهانی را به دست آورد.

مقایسه دقیق Mate 10 Pro و «پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل»: کدام را می‌پسندید؟ (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا