هزار و ۱۰۰ مجوز در حوزه فناوری اطلاعات ساماندهی شد

سرپرست معاونت بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری از ساماندهی حدود یکهزار و ۱۰۰ پروانه فعالیت در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و رساندن آن به ۸۰ مجوز طی سالهای اخیر، خبر داد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نسترن محسنی در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست جدید معاونت بررسی های فنی و صدور پروانه رگولاتوری، به اقدامات انجام شده در این حوزه طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته با جلب مشارکت همه دست‌اندرکاران بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از سوی رگولاتوری، اقدامات بزرگی در حوزه ICT کشور انجام شد.
سرپرست معاونت بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری افزود: ساماندهی حدود یکهزار و ۱۰۰ پروانه در حوزه ICT به ۸۰ پروانه و زمینه‌سازی برای آزادسازی تعرفه‌ها از جمله اقدامات تاثیرگذاری است که در چند سال اخیر صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: در ادامه مسیر گذشته، اگر با بررسی و تحلیل بازار به این نتیجه برسیم که هدف‌گذاری‌های گذشته محقق شده است، آزادسازی کامل تعرفه‌ها را محقق خواهیم ساخت.
محسنی با اشاره به اینکه پایه تمامی این اقدامات در چهار سال سپری شده بنیان گذاشته شده است، افزود: هنوز برای تحقق هدف برنامه ششم توسعه در ۲.۵ برابر شدن بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات به ممارست، همکاری و کار بیشتر نیاز داریم و امیدواریم با مشارکت همه دست‌اندرکاران این بخش، این هدف بزرگ را محقق شود.
در این مراسم، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز تقویت رقابت از طریق آزادسازی و تغییر سازوکارهای تعرفه‌گذاری و ایجاد سامانه‌های نظارتی هوشمند را از اولویت‌های اهداف رگولاتوری در یک سال پیش رو عنوان کرد.
معاون وزیر ارتباطات در تشریح تقویت نظارت هوشمند به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های رگولاتوری گفت: بخش نظارت رگولاتوری باید با ایجاد سامانه‌های نظارتی هوشمند در راستای صیانت مطلوب‌تر از حقوق مردم و کاربران حرکت کند. درهمین حال اصلاح مقررات و حذف مقررات زاید و بالابردن کیفیت نظارت در همه بخش‌ها در دستور کار قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا