همچنان منتظر گوشی هوشمند «مایکروسافت سِرفیس» بمانید (+عکس)

این گوشی هوشمند در خانواده دستگاه‌های موبایلی منعطف و تاشو طبقه‌بندی می‌شود و زمانی که کاربران آن را باز می‌کنند، می‌توانند از آن در قالب یک رایانه لوحی استفاده کنند.

موبنا – چند سال قبل به صورت رسمی از سوی شرکت مایکروسافت اعلام شد از بخش سخت‌افزاری بازار جهانی گوشی‌های هوشمند خارج می‌شود و به صورت ویژه بر نرم‌افزارهای متناسب با دستگاه‌های موبایلی تمرکز می‌کند و این اتفاق زمانی که بود که مایکروسافت سیستم عامل ویندوز ۱۰ را برای همه پلتفرم‌ها توسعه می‌داد و با این وجود عدم پشتیبانی و استقبال شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم افزار باعث شد سرانجام مایکروسافت در بازار نرم‌افزارهای موبایلی هم شکست بخورد. «لومیا ۹۵۰» و «لومیا ۹۵۰ ایکس‌ل» آخرین گوشی‌های هوشمند ویندوز فونی بودند که در شرکت مایکروسافت به تولید رسید.

با این وجود شایعات منتشر شده همچنان بر این مسئله تاکید دارد که مایکروسافت قصد ندارد برند خود را در بازار جهانی سخت‌افزارهای موبایلی کنار بگذارد. در حالی که از مدت‌ها قبل خبرهایی در مورد تولید گوشی هوشمند «سرفیس فون» به گوش می‌رسید، منابع آگاه بار دیگر اطلاعات جدیدی را در این زمینه منتشر کردند.

همچنان منتظر گوشی هوشمند «مایکروسافت سِرفیس» بمانید (+عکس)

بر اساس جدیدترین شایعات منتشر شده، این گوشی هوشمند در خانواده دستگاه‌های موبایلی منعطف و تاشو طبقه‌بندی می‌شود و زمانی که کاربران آن را باز می‌کنند، می‌توانند از آن در قالب یک رایانه لوحی استفاده کنند. مشابه این محصول هم‌اکنون با نام «زد‌تی‌ای آکسون ام» از سوی شرکت چینی ارایه شده است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که نشان می‌دهد این شایعه صحت دارد و مایکروسافت همچنان روی پروژه «سرفیس فون» کار می‌کند این است که شرکت مذکور حق امتیازهای جدید را در این زمینه به ثبت رسانده است و در اختراعات مذکور قابلیت‌هایی ارایه شده است که به صورت اختصاصی مربوط به این گوشی هوشمند می‌شود.

همچنان منتظر گوشی هوشمند «مایکروسافت سِرفیس» بمانید (+عکس)

خبرگزاری «وین سنترال» در آخرین گزارش خود توضیح داد که دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند به روش‌های مختلف کار می‌کند و مایکروسافت برای آن حالت‌های مختلف پیش‌بینی کرده است. در یکی از این حالت‌ها لنز دوربین را در یکی از دو بخش تاشو گوشی در اختیار داریم و ماژول تصویربرداری برای مشاهده عکس روی بخش دیگر تعبیه شده است. هر دو بخش در این دستگاه موبیلی از طریق ارتباطات مغناطیسی به یکدیگر متصل شده‌اند و زمانی که گوشی بسته می‌شود از حالت تبلت خارج شده و به حالت گوشی هوشمند برمی‌گردد.

همچنان منتظر گوشی هوشمند «مایکروسافت سِرفیس» بمانید (+عکس)

دومین حق امتیازی که مایکروسافت در این زمینه ثبت کرده به گونه‌ای است که نشان می‌دهد ماژول ثانوی دوربین دیجیتالی از طریق یک اهرم مکانیکی مخفی شده است و هر زمان که دو بخش گوشی از یکدیگر باز شود این اهرم خود را نمایان می‌کند. هنوز به درستی مشخص نیست مایکروسافت کدام طراحی را در مدل نهایی این گوشی هوشمند مورد استفاده قرار می‌دهد.

همچنان منتظر گوشی هوشمند «مایکروسافت سِرفیس» بمانید (+عکس)

شرکت مایکروسافت همچنین مذاکراتی را با شرکت‌های اینتل و کوالکام پیش برده است تا در این گوشی هوشمند از پردازنده آنها استفاده کند و در برخی گمانه‌زنی‌ها اعلام شده است که روی این محصول سیستم عاملی به نام «آندرومِدا» نصب می‌شود. این سیستم عامل در اصل نسخه ویژه ویندوز ۱۰ است که از پردازنده‌های ARM پشتیبانی می‌کند تا امکان اجرای اپلیکیشن‌های رایانه‌ای روی دستگاه فراهم شود.

لازم به ذکر است که خبرگزاری «واکینگ‌کت» به نقل از منابع آگاهی که خواستند نامشان فاش نشود توضیح داد که مطالب مذکور صحت دارد و مایکروسافت پروژه ساخت این گوشی هوشمند را تا مراحل نهایی پیش برده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا