چرا آیفون‌های قدیمی به مرور زمان کند می‌شوند؟

اگر به این نتیجه رسیده‌اید که باتری گوشی خود را عوض کنید تا سرعت دستگاه شما افزایش یابد، به خاطر داشته باشید که هرچی عمر باتری بالاتر می‌رود وضعیت آن بدتر می‌شود و نباید از آن مانند روز اول توقع داشت.

موبنا – یکی از مهم‌ترین نکاتی که از سوی کاربران به آن اشاره می‌شود این است که دستگاه الکترونیکی شخصی آنها چه گوشی هوشمند باشد و چه رایانه رومیزی، به مرور زمان پس از گذشت چند سال کند می‌شود و به خوبی اولین روزی که خریداری شده بود کار نمی‌کند. اگر تفکرات عمومی مبنی بر تخریب برنامه‌ریزی شده دستگاه برای اجبار در خرید مدل جدید را کنار بگذاریم، دلایل متفاوتی وجود دارد که باعث می‌شود به مرور زمان سرعت این ابزار شخصی کند شود.

به عنوان مثال اگر لپ‌تاپ شما در معرض گرد و خاک باشد این مسئله باعث می‌شود تا گرمای تولید شده در سیستم داخلی به راحتی به بیرون انتقال پیدا نکند و باقیماندن حرارت در سیستم داخلی سرعت پردازنده مرکزی را کاهش می‌دهد تا جلوی افزایش بیش از حد دما را بگیرد. این مسئله می‌تواند به کند شدن سرعت رایانه کمک کند و علاوه بر آن نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های فراوانی وجود دارند که بدون اطلاع شما می‌توانند در پس‌زمینه رایانه به فعالیت خود ادامه دهند و از سرعت دستگاه بکاهند.

چرا آیفون‌های قدیمی به مرور زمان کند می‌شوند؟

ولی به نظر شما این فرآیند در گوشی‌های هوشمند چگونه دنبال می‌شود؟ گوشی‌های هوشمند هم به مرور زمان کند می‌شوند و اصطلاحا روت کردن آنها برای افزایش سرعت پردازش داخلی کار آسانی نیست؛ به خصوص اینکه اندروید و iOS دو محیط کاملا متفاوت دارند و اصلاح سیستم داخلی مبتنی بر آنها دو پروژه کاملا متفاوت است. اگرچه نمی‌توان در این زمینه یک پاسخ جامع داد تا مشخص شود که چرا گوشی های هوشمند به مرور زمان کند می‌شوند، با این وجود برخی اطلاعات کاربردی و اساسی وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید متوجه شوید چرا آیفون‌های قدیمی، دستکم مدل های «آیفون ۶» و «آیفون ۶اس» هم‌اکنون کندتر از روزی که آن را خریداری کردید عمل می‌کنند.

چرا آیفون‌های قدیمی به مرور زمان کند می‌شوند؟

شرکت اپل سال گذشته طرح جامعی را برای تعمیر گوشی‌های خود در سراسر جهان به اجرا رساند تا به موجب آن صاحبان «آیفون ۶» و «آیفون ۶اس» که با کندی دستگاه و خاموش شدن غیرمنتظره آن مواجه می‌شوند،‌ به صورت کاملا رایگان باتری دستگاه خود را عوض کنند. بررسی‌های بیشتر در این زمینه نشان داد تعداد از گوشی‌های هوشمند اپل که با این مشکل مواجه شدند از آنچه که در ابتدا پیش‌بینی می‌شد بیشتر بود و پس از این اتفاق شرکت اپل سعی کرد با به‌روزرسانی نرم افزار در سیستم عامل iOS 10.2.1 آن را برطرف کند. زمانی که این به‌روزرسانی عرضه شد، به درستی مشخص نبود که اپل چه اقدامی انجام داده است تا تعداد گوشی‌هایی که بی‌مقدمه خاموش می‌شدند را به حداقل برساند و با این وجود گزارش‌های آن زمان نشان داد تعداد خرابی‌های یاد شده در این گوشی‌ها کاهش ۸۰ درصدی یافته است. مهم‌ترین نکته‌ای که در این زمینه ارایه شد این بود که در پلتفرم iOS سیستم مدیریت انرژی به‌روز شد تا اپل بتواند به این هدف برسد.

چرا آیفون‌های قدیمی به مرور زمان کند می‌شوند؟

با این وجود همچنان سوالات فراوانی توسط کاربران اپل مطرح می‌شود که چرا گوشی‌های قدیمی‌تر این شرکت به‌ خصوص مدل‌های «آیفون ۶» و «آیفون ۶اس» به مرور زمان کندتر شده‌اند. باید توجه داشت بر اساس به‌روزرسانی‌هایی که شرکت اپل برای سیستم عامل موبایلی خود انجام داد سرعت پردازنده دستگاه بسته به ولتاژ خروجی باتری در هر لحظه به حداکثر رسید تا مشکل مذکور برای کاربران کاهش یابد و این اتفاق باعث شود جلوی مصرف بیش از اندازه انرژی و خاموش شدن دستگاه گرفته شود. این مسئله به آن معنی خواهد بود که، آن دسته از کاربرانی که در طرح تعویض باتری اپل حضور نیافتند هم‌اکنون به مرور زمان کندتر شدن سرعت دستگاه خود را با باتری قدیمی تجربه می‌کنند. در مقابل کاربری که در طرح مذکور باتری خود را عوض کردند اعلام می‌کنند که همچنان از سرعت دستگاه خود راضی هستند.

لازم به ذکر است اپل از تکنیک مشابه برای مدیریت انرژی در رایانه‌های مک‌بوک استفاده کرد و با این وجود باید اعتراف کرد که طرح یاد شده در گوشی‌های هوشمند «آیفون ۶» و «آیفون ۶اس» بسیار بهتر بود. با این وجود اگر شما به این نتیجه رسیده‌اید که باتری گوشی خود را عوض کنید تا سرعت دستگاه شما افزایش یابد، به خاطر داشته باشید که هرچی عمر باتری بالاتر می‌رود وضعیت آن بدتر می‌شود و نباید از آن مانند روز اول توقع داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا