بررسی راهکارهای ارتقای کیفیت ارتباطات اپراتورهای تلفن همراه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ای با مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه، مشکلات این اپراتورها در زمینه توسعه و ارتقای کیفیت ارتباطات در این حوزه را بررسی کرد.

موبنا – به گزارش موبنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در جلسه بررسی کیفیت ارتباطات تلفن همراه که با حضور مدیران عامل اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل برگزارشد، با اشاره اینکه کیفیت ارتباطات موضوع جدی است،گفت: در بعضی از شهرها و مناطق بعد از ارایه نسل ۳ و ۴ تلفن همراه، قطعی مکالمات افزایش داشته و کیفیت ارتباطات کاهش پیدا کرده است.
وی تاکید کرد : البته بخشی از این مشکلات ارتباطی مربوط به تغییر تکنولوژی و عدم همکاری شهرداری ها در نصب و راه اندازی و در بعضی موارد جمع آوری سایت های تلفن همراه است.
آذری جهرمی با اشاره به ارزیابی سازمان تنظیم مقررات در حوزه کیفیت ارتباطات، تصریح کرد : میزان قطعی مکالمات و عدم آنتن دهی در یکی از اپراتورها در شرایط مناسبی نیست ودر دو اپراتور دیگر هم در تمام شهر تهران کیفیت مناسبی ارایه نمی کنند و این باعث نارضایتی مردمی می شود.
وی با بیان اینکه در شهرستان ها مشکلات متفاوتی در این حوزه وجوددارد، افزود : در مناطقی که به نسل ۳ و ۴ مجهز شده اند به دلیل تبدیل تکنولوژی و کامل نبودن شبکه در مواقعی ارتباط برقرار نمی شود و ارایه سرویس دچار مشکل است .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکیدکرد : کیفیت ارتباطات در شبکه تلفن همراه از بهمن و اسفندماه ۹۵ که در شرایط نامطلوبی قرار داشت تا کنون رو به بهبود بوده است.
همچنین در این جلسه مدیران عامل شرکت های همراه اول، ایرانسل و رایتل مشکلات خود را در توسعه و ارتقای کیفیت شبکه تلفن همراه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کردند.
عدم همکاری شورای شهرها و شهرداری های کشور، جمع آوری سایت ها توسط مراکز مختلف، ممانعت های مردمی بدلیل تصور نادرست ازتاثیرامواج، ساخت مجتمع ها و برج های جدید در شهرها و دریافت عوارض های محلی از اپراتورها، از مشکلات مهمی بود که مدیران عامل اپرتورهای تلفن همراه در این جلسه مطرح کردند.
در ادامه این جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مشکلات مطرح شده توسط اپراتورهای تلفن همراه راه کارها و پیشنهاداتی را مطرح کرد.
وی درحوزه مشکلات ارتباطات در شهر تهران، گفت : مشکلات مطرح شده توسط اپراتورها در جلسه ای با شهردار تهران بررسی می شود تا بتوانیم وضعیت ارتباطات را در مناطق محتلف تهران بهبود ببخشیم و درباره همکاری شهرداری های سراسر کشور نیز در جلسه ای با وزیر کشور موضوع بررسی می شود.
آذری جهرمی با بیان اینکه در حوزه تشعشعات آنتن های تلفن همراه نیز بررسی هایی انجام شده است، افزود : سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آزمایش های مختلفی انجام دادند و در بسیاری از نقاطی که اندازه گیری ها انجام شده در حد پایین تری از استانداردهای موجود است.
وی تصریح کرد: اما فضای روانی موجود در جامعه هنوز نگرانی هایی در این حوزه دارد که با اطلاع رسانی و توضیح کارشناسی باید به رفع این نگرانی ها کمک کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم خواست که با نظارت های دایمی این اطمینان را به مردم بدهد که شبکه به صورت دایم در حال پایش است تا ممانعت های مردمی برای نصب آنتن های تلفن همراه کاهش یابد.
وی در زمینه همکاری دستگاه های دولتی برای نصب آنتن های تلفن همراه در این مراکز نیزتاکید کرد: در این زمینه در قالب پیشنهادی به دولت و تصویب آن می توانیم همکاری دستگاه های دولتی برای نصب آنتن های تلفن همراه را فراهم کنیم.
آذری جهرمی بر همکاری اپراتورها در حوزه سایت های مشترک برای استفاده از تمام ظرفیت این حوزه تاکید کرد و گفت : مجموعه ای برای ایجاد سایت های مشترک از چند سال گذشته در این حوزه شکل گرفته است که باید با هماهنگی بیشتر بین اپراتورها و تشکیل یک مجموعه مشترک ادامه داشته باشد و بهتر است تمام اقدامات مربوط به راه اندازی سایت های این اپراتورها به این مجموعه واگذار شود.
همچنین، درباره مشکل قطع شدن ارتباط در مناطقی از تهران، مقررشد در این مناطق تا رفع مشکل، مکالمات زیر ۱۰ ثانیه هزینه ای برای مشترکان نداشته باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ساخت برج های تجاری و مسکونی و مشکلاتی که این ساختمان ها در حوزه ارتباطات ایجاد می کنند، گفت: اپراتورها دستورالعملی برای پیشنهاد به نظام مهندسی تدوین شود تا ساختمان هایی که در این ابعاد ساخته می شوند ملزم به تجهیز امکاناتی برای نصب و راه اندازی آنتن های تلفن همراه باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا