۱۰ ویژگی کلیدی آی‌فون ایکس

خبر انتشار یک آی‌فون متفاوت پیش از معرفی رسمی آن از سوی اپل، ماه‌ها در رسانه‌ها مطرح می‌شد. کارشناسان علت معرفی این آی‌فون را تولد ۱۰ سالگی خانواده آی‌فون می‌دانستند. با نزدیک شدن به رویداد معرفی اپل، این شایعات بیشتر و بیشتر شدند و رنگ و بوی واقعیت به خود گرفتند.

موبنا؛ امیرحسین ناوی – اپل در آخرین رویداد خود، از سه عضو جدید خانواده آی‌فون رونمایی کرد. نامگذاری دو آی‌فون، همان روند و ترتیب قبلی این خانواده را طی می‌کنند و آی‌فون ۸ و ۸ پلاس نامیده می‌شوند؛ اما آی‌فون سوم نام متفاوتی به خود گرفته و از آن با عنوان ایکس(X) یاد می‌شود. تغییر سیستم نامگذاری آی‌فون‌های جدید و حذف حرف S از نام آی‌فون‌ها اولین تغییری است که به چشم می‌خورد. آی‌فون ۸ از لحاظ طراحی، کیفیت دوربین و پردازنده تغییراتی را به خود دیده است. اما داستان آی‌فون X متفاوت است. اپل در جریان مراسم معرفی محصولات جدید خود، آی‌فون سوم را ۱۰ نامید. گرچه بر تمامی اسلایدهای نمایش داده شده عبارت iPhoneX نوشته شده بود، اما این آی‌فون، ۱۰ خوانده می‌شد. علت آن هم به حروف یونانی و معادل عددی آن‌ها باز می‌گردد. در اینجا قصد داریم تا با معرفی ۱۰ ویژگی کلیدی آی‌فون ۱۰، شما را بیشتر با این محصول انقلابی آشنا کنیم.


۱۰ ویژگی کلیدی آی‌فون ایکس

آی‌فون۱۰، از یک صفحه نمایش سوپر امولد ساخت سامسونگ بهره می‌برد. این برای اولین بار است که اپل از یک چنین صفحه نمایشی برای آی‌فون خود استفاده می کند.  میزان تراکم پیکسلی این صفحه نمایش ۴۵۸ پیکسل بر هر اینچ است که در خانواده آی‌فون، یک رکورد محسوب می شود.


۱۰ ویژگی کلیدی آی‌فون ایکس

نسبت صفحه‌نمایش به کل بدنه در آی‌فون ۱۰، ۸۳ درصد است! این عدد در کل خانواده آی‌فون یک رکورد محسوب می‌شود و نشان از کاهش قابل توجه حاشیه‌ها در آی‌فون ۱۰ است.


۱۰ ویژگی کلیدی آی‌فون ایکس

دوربین سلفی آی‌فون ۱۰، قادر است تا از شما عکس‌های پرتره بگیرد! همچنین امکان اعمال افکت و تغییرات خاصی نیز وجود دارد.


۱۰ ویژگی کلیدی آی‌فون ایکس

آی‌فون ۱۰، تنها عضو خانواده آی‌فون است که هر دو لنز آن دارای لرزشگیر اپتیکال هستند. بنابراین لرزش دست یا حرکت در حین عکاسی، تاثیری در کیفیت عکس نخواهد داشت.


۱۰ ویژگی کلیدی آی‌فون ایکس

انیموجی، ارتباط مستقیمی با ویژگی یادگیری ماشین در پردازنده A11 دارد و می‌تواند حرکات صورت را دقیقا پیگیری کرده و آن‌ها را روی یک ایموجی پیاده‌سازی کند.


۱۰ ویژگی کلیدی آی‌فون ایکس

حسگرهای تشخیص چهره سه بعدی آی‌فون ۱۰ با نام FaceID یکی از قابلیت‌های جذاب این آی‌فون است. اپل به حدی به این حسگرها اعتماد کرده که حتی حسگر اثر انگشت را حذف کرده است. در آی‌فون ۱۰، برنامه‌هایی که قبلا به تاچ آی‌دی در آی‌فون وابسته بودند، به صورت خودکار با فیس آی‌دی سازگار خواهند بود.


۱۰ ویژگی کلیدی آی‌فون ایکس

قابلیت تشخیص چهره فیس آی‌دی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی پردازنده A11، تغییرات فیزیکی که در مرور زمان در صورت شما اتفاق می‌افتد را درک می‌کند. این تغییرات می‌تواند پوشیدن کلاه‌های مختلف در هوای سرد، عینک یا حتی بلند شدن ریش مردان باشد!


پردازش‌های گرافیکی پردازنده A11 توسط GPU‌ای انجام می‌شود که برای اولین بار، طراحی و ساخت آن با کمپانی اپل بوده است. بخش GPU این پردازنده ۳۰درصد سریع‌تر از نسل قبل است. گفته شده وظیفه اصلی این GPU پردازش برنامه‌های هوش مصنوعی و واقعیت مجازی است.


در جدیدترین تست‌های بنچمارک Geekbench، پردازنده A11 نه‌تنها A10 را کنار می‌زند، بلکه از پردازنده A10X Fusion آی‌پد پروهای جدید اپل نیز قوی‌تر است! این پردازنده از نظر کارایی با چیپ‌های مورد استفاده در جدیدترین مدل‌های مک بوک پرو ۱۳ اینچی برابری می‌کند!


۱۰ ویژگی کلیدی آی‌فون ایکس

پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در همه آی‌فون‌های ۲۰۱۷ از جمله آی‌فون ۱۰، یکی از ویژگی‌های کلیدی آن‌هاست.


۱۰ ویژگی کلیدی آی‌فون ایکس
از آنجایی که طرح رجیستری در حال اجرایی شدن در کشورمان است، هموطنان گرامی باید آی‌فون ۱۰ را از واردکنندگان رسمی محصولات اپل نظیر گروه آروند خریداری کنند. با اجرایی شدن کامل این طرح، تنها گوشی‌هایی با سیمکارت‌های کشورمان فعال خواهند شد که از طریق گمرک وارد بازار شده باشند. در نتیجه گوشی‌های موبایلی که از طریق قاچاق در بازار توزیع می‌شوند، فعال نخواهند شد. آروند با دریافت مجوز از وزارت صنعت معدن تجارت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، به‌عنوان وارد کننده رسمی محصولات اپل در کشورمان شناخته می‌شود. این بدان معناست که آی‌فون‌های وارداتی توسط این شرکت، هیچ مشکلی با طرح رجیستری نخواهند داشت. اما این همه ماجرا نیست و هموطنان عزیز می‌توانند محصولات اپل را با ضمانت و گارانتی رسمی از آروند تهیه کنند. در اینجا آروند محصولات خود را با دو نوع گارانتی «سبز» و یا «تکمیلی طلایی» عرضه می‌کند. تفاوت اصلی ضمانت‌نامه تکمیلی طلایی با ضمانت نامه سبز آروند در این است که ضمانت تکمیلی طلایی، علاوه بر مشکلات احتمالی دستگاه، تمام حوادث وارده توسط فرد را هم تحت پوشش خود قرار می‌دهد. در کنار همه این‌ها، آروند سال‌هاست که به‌عنوان یکی از مراکز تعمیراتی محصولات اپل در کشورمان شناخته می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا