فروش محصولات اپل با رجیستری رسمی در ایران

یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد: با اجرای طرح رجیستری ضمن افزایش درآمدهای دولت از محل واردات قانونی گوشی های تلفن همراه به کشور، منافع مصرف کنندگان نیز به صورت مطلوب تأمین خواهد شد.

موبنا – امیر میثم گیاهی با بیان این مطلب افزود: این امکان نیز وجود دارد که اجرای این طرح تا به امروز تأثیر کمی در بازار داشته باشد، اما معتقدیم اجرای رجیستری نهایتاً به نفع مردم و مصرف کنندگان خواهد بود.

وی می گوید: بازار موبایل سالانه شاهد فروش حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون دستگاه گوشی است که متأسفانه بخش عمده ای از این دستگاهها به صورت قاچاق وارد کشور شده و بدون گارانتی یا با گارانتی های غیر معتبر در ایران به فروش رفته است. وی افزود: طی سالهای گذشته بسیاری از خریداران محصولات IT و گوشی های تلفن همراه از قاچاق کالا و گارانتی های غیرمجاز متحمل خسارات فراوانی شده اند.

این فعال بازار تلفن همراه تأکید کرد: اهمیت موضوع گارانتی در بازارهای دیجیتال به خصوص در صنف رایانه و تلفن همراه نسبت به گذشته نقش پررنگ تری را از دید مشتری به خود گرفته و اغلب خریداران کالاهای گرانقیمت درصدد خریداری اجناس با گارانتی معتبر هستند. به گفته وی در بازار IT و ICT شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش با ممیزی و بازرسی های مستمر سازمان ها و مراکز ذیصلاح به سطح مطلوبی در زمینه گارانتی دست یافته اند و با ارائه خدمات مناسب به خریداران کالاهای مذکور، موجب اعتبار گارانتی در این بازار خواهند شد.

وی در ادامه به شرایط گذشته بازار اشاره کرد و گفت: درگذشته اختلاف قیمت در بازار IT و ICT وعدم وجود شرکتهای ارائه دهنده گارانتی معتبر در این بازار موجب شده بود تا نگاه خریداران بیشتر به سمت دستگاه های بدون گارانتی جلب شود که باقیمت ارزانتری در بازار عرضه می شد؛ اما خوشبختانه با تقویت شرکت های معتبر ارائه کننده گارانتی و ساماندهی های انجام شده شرایط نسبت به قبل بسیار متفاوت شده است. امیر میثم گیاهی تصریح کرد: از مردم درخواست میکنیم با نخریدن کالاهای قاچاق و بدون گارانتی و یا گارانتیهای غیر معتبر، فرهنگ عمومی بازار را تغییر دهند.

گیاهی یادآور شد: شرکت های دارای گارانتی رسمی و اجازه واردات قانونی در سایت رسمی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به نشانی www.cppo.ir و اتحادیه فناوران رایانه تهران به نشانی www.itunion.ir و سایت اتحادیه تجهیزات مخابراتی به نشانی www.ttu.ir به صورت رسمی پس از پایش تخصصی و بازرسی فنی معرفی شده اند و تنها این شرکتها تأییدیه ارائه خدمات پس از فروش را در برندها و محصولات مشخص شده به مشتریان دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا