همه آنچه که باید در مورد هوش مصنوعی دوربین Mate 10 Pro بدانید (+عکس)

هوآوی نخستین شرکت جهان محسوب می‌شود که دوربین دیجیتالی گوشی هوشمند جدید خود را به سیستم هوش مصنوعی مجهز کرده است تا کاربران در فرآیند عکاسی و فیلمبرداری تجربه کاملا متفاوت داشته باشند.

موبنا – آزمایشگاه تخصصی مرکز ZDNet چندی پیش با بررسی دقیق خود اعلام کرد از امتیاز کامل ۱۰ برای گوشی هوشمند Mate 10 Pro هوآوی عدد ۹ را برگزیده است و بنابراین محصول یاد شده را یکی از پیشرفته‌ترین و پرقدرت‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان می‌داند. در یک گزارش مجزا نیز قابلیت‌های این دستگاه موبایلی برای مدیران و کاربران سازمانی بررسی شد و کارشناسان در پایان دریافتند که پرچمدار جدید چینی می‌تواند تمام خدمات اختصاصی مورد نیاز این گروه از کاربران را در اختیار آنها قرار دهد. گوشی جدید هوآوی به واسطه بهره‌مندی از توانایی هوش مصنوعی قابلیت‌هایی را شامل می‌شود که دیگر گوشی‌های هوشمند از آن بی‌بهره هستند و به خصوص در بخش دوربین دیجیتالی این توانایی‌ خود را به خوبی نشان می‌دهد.

همکاری‌های هوآوی با شرکت بزرگ توسعه‌دهنده دوربین‌های Leica باعث شده است طی چند سال اخیر دوربین‌هایی که در گوشی‌های این شرکت چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار کارآمد باشد. مرکز تخصصی DxOMark چندی پیش با انجام بررسی‌های دقیق روی دوربین دیجیتالی Mate 10 Pro به این گوشی هوشمند امتیاز ۹۷ از ۱۰۰ را داد و آن را صاحب دومین دوربین باکیفیت موجود در بازار جهانی دانست و در بخش عکاسی این گوشی هوشمند توانست بهترین امتیاز یعنی ۱۰۰ را از آن خود کند. یکی از نکاتی که این مرکز در آزمایش‌های خود مورد توجه قرار داد این بود که Mate 10 Pro با سرعت بسیار بالا عکسبرداری و فیلمبرداری می‌کند و البته سیستم اتوفوکوس آن برای استفاده متوالی بسیار عالی عمل می‌کند. این اتفاق به دلیل استفاده از سیستم هوش مصنوعی است که دوربین دیجیتالی دستگاه از آن بهره می‌برد و این امکان فراهم می‌شود تا از شیئ ثابت بهترین و باکیفیت‌ترین عکس گرفته شود.

همه آنچه که باید در مورد هوش مصنوعی دوربین Mate 10 Pro بدانید (+عکس)

گوشی هوشمند Mate 10 Pro هوآوی قابلیتی را موسوم به «واحدد پردازش عصبی» (NPU) در خود جا داده است که مزایای فراوانی دارد. این سیستم در بخش دوربین دیجیتالی ۱۳ حالت مختلف را در مورد شیئ مورد نظر بررسی می‌کند. سپس دوربین رنگ‌ها، کنتراست، روشنایی، قرار گرفتن در معرض نور، سرعت، شفافیت و … را به دقت تحلیل می‌کند تا بهترین عکس گرفته شود. این تحلیل‌ها بدون هرگونه فیلتر انجام می‌شود و تغییرات در بخش تنظیمات دوربین به صورت خودکار اعمال می‌شود و الگوریتم‌هایی که برای دوربین  Mate 10 Pro در نظر گرفته شده است این امکان را برای دستگاه فراهم می‌کند تا نتیجه عکس در بهترین حالت ممکن ارایه شود. الگوریتم های پیچیده‌ای که توسط شرکت هوآوی طراحی شده‌اند پس از تحلیل بیش از ۱۰۰ میلیون عکس ارایه شده‌اند و تنظیمات و تغییرات مورد نیاز را بر اساس یادگیری ماشینی و تحلیل عکس‌های مذکور اعمال می‌کند. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد به کارگیری قابلیت‌های هوش مصنوعی است به خوبی خود را با اهداف عکاس سازگار می‌کند و همه آنچه عکاسان حرفه‌ای در اختیار دارند را به کار می‌گیرد تا به صورت بهینه و به بهترین شکل از شیئ مورد نظر عکس گرفته شود.

یکی از بهترین قابلیت‌هایی که در Mate 10 Pro به کار گرفته شده این است که هوآوی به شما امکان می‌دهد تا بتوانید به صورت دستی قابلیت‌های دوربین دیجیتالی را تنظیم کنید یا گزینه‌های دیگر برای عکاسی حرفه‌ای در اختیار داشته باشید. در این شرایط هوش مصنوعی هیچ گونه محدودیتی برای شما ایجاد نمی‌کند و به شما کمک می کند بسته به شرایطی که در آن قرار دارید، بهترین تصاویر را تهیه کنید.

همه آنچه که باید در مورد هوش مصنوعی دوربین Mate 10 Pro بدانید (+عکس)

بر اساس الگوریتم‌های موجود، ۱۳ حالتی که برای تشخیص شیئ مورد نظر و شرایط پیرامون در نظر گرفته شده است می‌تواند آبی آسمان، گل‌ها، گیاهان، ساحل، طلوع و غروب خورشید، اشیا برجسته، غذا، متن، چشم‌انداز شب، برف، گربه، سگ و پورتره را تشخیص دهد. زمانی که یکی از این موارد در عکس شناسایی شوند، یک آیکون کوچک در قسمت پایین و سمت چپ تصویر در کنار بخش منظره‌یاب فعال می‌شود و شما از طریق ابزار مستقیم مربوط به هوش مصنوعی می‌توانید تغییرات لازم در بخش تنظیمات را اعمال کنید تا بهترین عکس‌ها گرفته شود.

تجربیات آزمایشگاه تخصصی ZDNet روی دوربین دیجیتالی گوشی هوشمند پیشرفته Mate 10 Pro هوآوی نشان داد هنگام عکاسی دوربین دستگاه به درستی غذا، گل، گیاه،  گربه، سگ، متن و افراد را تشخیص می‌دهد و پیش از گرفتن عکس ویرایش‌های لازم روی آنها اعمال می‌شود. این ۱۳ حالت و شیئ که برای دوربین دیجیتالی گوشی جدید هوآوی در نظر گرفته شده‌اند از جمله مواردی محسوب می‌شوند که در بیشتر عکس‌هایی که مردم تهیه می‌کنند وجود دارد و هوآوی با تنظیم پیش‌فرض آنها برای سیستم هوش مصنوعی دوربین به شما امکان می‌دهد بهترین تنظیم نور و رنگ هنگام عکاسی از آنها را در اختیار داشته باشید. کودکانی که به سرعت در حال حرکت و بازی هستند از دیگر اتفاقات قابل تشخیص برای دوربین این گوشی هوشمند هستند و هوآوی به واسطه هوش مصنوعی Mate 10 Pro بهترین شرایط برای عکاسی از آنها را فراهم می‌کند.

همه آنچه که باید در مورد هوش مصنوعی دوربین Mate 10 Pro بدانید (+عکس)

هوش مصنوعی (AI) این روزها یکی از مرسوم‌ترین اصطلاحات در عرصه فناوری محسوب می‌شود و تراشه اصلی این گوشی هوشمند موسوم به Kirin 970 که در شرکت هوآوی ساخته شده، مبتنی بر همین فناوری توسعه یافته است. این تراشه هوشمند از واحد پردازش عصبی (NPU) بهره می‌برد که شرکت کوالکام به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه‌های موبایلی قصد دارد سال آینده در محصول بعدی خود یعنی «اسنپدراگون ۸۴۵» از این سیستم بهره ببرد و با استفاده از هوش مصنوعی، نسل بعدی گوشی‌های هوشمند که در شرکت‌های مختلف ساخته می‌شوند را ارتقا دهد. هوش مصنوعی برای گوشی‌های هوشمند به صورت ویژه بر قابلیت‌های یادگیری ماشینی تاکید دارد و به کاربر کمک می‌کند کارهای قابل تکرار را با کیفیت و دقت بالاتر انجام دهند. در گوشی هوشمند Mate 10 Pro هوش مصنوعی از یک پایگاه داده جامع محتوی عکس استفده می‌کند و شرکت هوآوی تاکید دارد که عکس‌های شخصی کاربران در این پایگاه داده جمع‌آوری نمی‌شوند و در عوض مجموعه مذکور به افراد کمک می‌کند تنظیمات دوربین را بهتر تغییر دهند و در شرایط مختلف بهترین عکس ها را تهیه کنند.

نکته جالب دیگری که در مورد دوربین دیجیتالی Mate 10 Pro وجود دارد قابلیت تنظیم دستی بخش‌های مختلف آن است. این حالت در شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرد که هوش مصنوعی گوشی هوشمند نیاز شما را برای عکاسی به خوبی می‌داند و پس از چند باری که عکس گرفته‌اید آموزش‌های لازم را در مورد نحوه عکس گرفتن شما دیده است و در قالب بخشی از تجارب گوشی به شما پیشنهادات مختلف می‌دهد. با این قابلیت شما هیچ گونه عبارت آموزشی مقابل خود نمی‌بینید و فنون عکاسی به شما یاد داده نمی‌شود. بلکه هنگام قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف سیستم هوش مصنوعی دستگاه به شما پیشنهاد می‌دهد که چگونه بهترین عکس را از شیئ مورد نظر خود تهیه کنید. شرکت هوآوی بر این مسئله تاکید دارد که با این قابلیت هیچ گونه تلاشی نمی‌کند تا به کاربران Mate 10 Pro عکاسی حرفه‌ای بیاموزد و در عوض به آنها کمک می‌کند از عکاسی و فیلمبرداری لذت ببرند و بهترین زوایا با بهترین کیفیت‌ها را در اختیار داشته باشند.

همه آنچه که باید در مورد هوش مصنوعی دوربین Mate 10 Pro بدانید (+عکس)

مقایسه دوربین دیجیتالی Mate 10 Pro با دوربین گوشی‌های مشابه نشان می‌دهد که در بسیاری از شرایط آیکون هوش مصنوعی در قسمت پایین صفحه به نمایش درمی‌آید و به شما کمک می‌کند تا بهترین تصویر را تهیه کنید و این در حالی است که دروبین های مشابه شما را در چنین شرایطی تنها می‌گذارند. زمانی که تنظیمات دوربین Mate 10 Pro را روی حالت اتوماتیک قرار می‌دهید با خیال راحت می‌توانید به دستگاه اعتماد کنید که بهترین زوایا و بهترین تصاویر را در اختیار شما بگذارد.

لازم به ذکر است این روزها گوگل و اپل روی قابلیت‌های مشابه کار می‌کنند تا امکان تصویربرداری برای نسل جدید گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم هوش مصنوعی با قابلیت‌های Mate 10 Pro برابری کند و با این وجود هوآوی نخستین شرکت جهان محسوب می‌شود که دوربین دیجیتالی گوشی هوشمند جدید خود را به سیستم هوش مصنوعی مجهز کرده است تا کاربران در فرآیند عکاسی و فیلمبرداری تجربه کاملا متفاوت داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا