ذوق مردم برای خرید «آیفون ایکس» تمام شد

کاهش فروش پرچمدار جدید گوشی‌های اپل در بازار جهانی در حالی صورت می‌گیرد که شرکت سازنده میزان تولید این محصول را افزایش داده است تا زمان تحویل گوشی کوتاه تر شود.

موبنا – اگرچه در ماه‌های سپتامبر و اکتبر فروش گوشی هوشمند «آیفون ایکس» رکورد شکست و کارشناسان جهانی را شگفت‌زده کرد، ولی به نظر می‌رسد که ذوق کاربران برای خرید این دستگاه موبایلی تمام شده است و بنابراین در نوامبر ۲۰۱۷ از فروش این محصول کاسته شد و به دنبال آن پیش‌بینی می‌شود در ماه دسامبر که هم‌اکنون به نیمه آن رسیده‌ایم هم فروش این گوشی هوشمند چندان قابل ملاحظه نباشد.

درخواست برای قطعات اصلی این گوشی هوشمند از سوی اپل در شرکت‌های همکار کاهش یافته است و یک منبع آگاه امروز اعلام کرد که شرکت اپل تصمیم دارد برای فصل نخست سال ۲۰۱۸ میلادی میزان عرضه جهانی «آیفون ایکس» را کاهش دهد. این منبع آگاه توضیح داد درخواست اپل برای قطعات اولیه «آیفون ایکس» در ماه نوامبر نسبت به پیشبینی‌های قبلی کاهش ۳۰ درصدی را تجربه کرد.

کاهش فروش پرچمدار جدید گوشی‌های اپل در بازار جهانی در حالی صورت می‌گیرد که شرکت سازنده میزان تولید این محصول را افزایش داده است و هم اکنون زمان انتظار برای در اختیار گرفتن این گوشی هوشمند از ۵-۶ هفته به ۱-۲ هفته رسیده است.

ذوق مردم برای خرید «آیفون ایکس» تمام شد

شرکت «لارگان پرسیژن» که یکی از بزرگترین همکاران اپل برای تامین قطعات الکترونیکی محسوب می‌شود اعلام کرد در ماه نوامبر از سال جاری میلادی با کاهش ۰.۰۵ درصدی درآمدهای خود مواجه شده است  و پیش‌بینی می‌کند در ماه دسامبر کاهش چشمگیر درآمدها را تجربه کند که این اتفاق به دنبال کاهش فروش «آیفون ایکس» در بازار جهانی صورت می‌گیرد.

یکی دیگر از تامین کنندگان قطعات اپل هم سناریو مشابهی را تجربه کرده است. شرکت «چَتر تکنولوژی» که قاب و بدنه آیفون را می‌سازد در ماه نومابر نسبت به ماه قبل از کاهش ۱۰.۴ درصدی درآمدهای خود را پیش‌رو دید و شرکت «جنرال اینترفیس سلوشن» هم که پنل‌های لمسی برای اپل می‌سازد در این دوره زمانی کاهش ۱۵.۵۳ درصدی درآمدهای خود را تجربه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا