انویدیا قوی‌ترین کارت گرافیکی جهان را عرضه کرد

قیمت این کارت گرافیکی ۳۰۰۰ دلار اعلام شده است و شرکت سازنده آن را به گونه‌ای طراحی کرده است که آن را برای کاربرانی که با سیستم‌های هوش مصنوعی، و دیگر فرآیندهای رایانه‌ای تصویری با کیفیت بالا کار می‌کنند مناسب می‌داند.

موبنا – شرکت انویدیا محصول جدیدی را با نام «تایتان وی» معرفی کرده است که از آن به عنوان قوی‌ترین کارت گرافیکی جهان برای رایانه‌ها یاد می‌شود و مبتنی بر برند جدید این شرکت با نام «وُلتا» با فناوری ۱۲ نانومتری ساخته شده است که از نسبت به معماری قبلی یعنی «پاسکال» که در کارت گرافیکی «تایتان ایکس‌پی» به کار گرفته شده بود بسیار قدرتمندتر عمل می‌کند.

قیمت این کارت گرافیکی ۳۰۰۰ دلار اعلام شده است و شرکت سازنده آن را به گونه‌ای طراحی کرده است که آن را برای کاربرانی که با سیستم‌های هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق، ساخت تصاویر سه‌بعدی و دیگر فرآیندهای رایانه‌ای تصویری با کیفیت بالا کار می‌کنند مناسب می‌داند.

انویدیا قوی‌ترین کارت گرافیکی جهان را عرضه کرد

در قلب کارت گرافیکی «تایتان وی»  پردازنده گرافیکی GV100 کار گذاشته شده است که نخستین بار در ماه مه از سال جاری میلادی با قیمت ۱۰۰۰۰ دلار وارد بازار شد. این پردازنده گرافیکی ترانزیستورهای ۲۱.۱B را شامل می‌شود، هسته‌ای ۵۱۲۰ برای آن در نظر گرفته شده است و سیستم Tensor Cores در آن به کار رفته است که این سیستم هنگام انجام عملیات‌های رایانه‌ای ویژه به کار گرفته می‌شود و سرعت پردازش داده‌های گرافیکی را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

این کارت گرافیکی از نظر ظاهری هم تغییراتی را شامل شده و بر خلاف مدل قبلی، بدنه آن به رنگ طلایی ساخته شده است. بخش بیرونی کارت گرافیکی جدید انویدیا از فلز مس ساخته شده است و سیستم خنک کننده آن هم از بیرون این قطعه الکترونیکی قابل مشاهده است.

دکمه بازگشت به بالا