«ال‌جی جی۷» با اسکنر عنبیه چشم عرضه می‌شود

یکی از روش‌هایی که ال‌جی هم‌اکنون روی آن کار می‌کند این است که کاربر یک سری نقطه که روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند را با چشمان خود دنبال کند و این اتفاق کمک می‌کند تا افراد با یک تصویر ثابت نتوانند سیستم امنیتی گوشی را فریب بدهند.

موبنا – گوشی‌های هوشمندی که تا امروز در شرکت ال‌جی ساخته شدند و از جمله آنها می‌توان به مدل «وی‌۳۰» اشاره کرد روش ساده باز کردن قفل گوشی به کمک دروبین سلفی را شامل می‌شدند. ولی بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده به نظر می‌رسد شرکت کره‌ای تصمیم دارد از سال آینده با عرضه پرچمداری به نام «ال‌جی جی۷» تغییراتی را در این زمینه لحاظ کند.

حق امتیاز جدیدی که توسط شرکت ال‌جی به ثبت رسیده است نشان می‌دهد که گوشی هوشمند «ال‌جی جی۷» به عنوان پرچمدار بعدی این شرکت در سال ۲۰۱۸ میلادی قابلیت‌های متفاوتی دارد و فناوری اسکن عنبیه چشم را در خود جا داده است که مشابه آن را می‌توانیم در گوشی‌های «گلکسی اس۸»، «گلکسی اس۸ پلاس» و «گلکسی نوت ۸» سامسونگ مشاهده کنیم.

این فناوری در شرایط مختلف نور محیط به صورت متفاوت عمل می‌کند و شرکت ال‌جی به صورت همزمان روی دیگر فناوری های امنیتی برای باز کردن قفل گوشی کار می‌کند تا به جز اسکن کردن عنبیه چشم، قابلیت‌های دیگر را هم در اختیار بگیرد. یکی از روش‌هایی که ال‌جی هم‌اکنون روی آن کار می‌کند این است که کاربر یک سری نقطه که روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند را با چشمان خود دنبال کند و این اتفاق کمک می‌کند تا افراد با یک تصویر ثابت نتوانند سیستم امنیتی گوشی را فریب بدهند.

«ال‌جی جی۷» با اسکنر عنبیه چشم عرضه می‌شود

شرکت ال‌جی در «نمایشگاه محصولات الکترونیکی کره» سال گذشته ماژول‌های چندمنظوره جدیدی را به نمایش گذاشت که بر اساس آن دوربین سلفی دستگاه با اسکنر عنبیه چشم ادغام شده بودند و البته شرکت کره‌ای تاکنون این محصول را به صورت تجاری در گوشی‌های خود مورد استفاده قرار نداده است.

اسکنر عنبیه چشم به گونه‌ای طراحی شده است که به چشم کاربر نور می‌تاباند و بر اساس امواج مادون قرمز کوتاه‌برد عمل می‌کند تا بتواند جزییات عنبیه چشم کاربر را تشخیص دهد. نور مادون قرمز این امکان را فراهم می‌آورد تا جزییات بیشتری از چشم کاربر به دست آید که در شرایط نوری معمولی این جزییات قابل تشخیص نیست و به خصوص در فضاهای تاریک این نور بیشتر کاربرد دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا