کوالکام و بلک‌بری با کمک هم خودرو هوشمند می‌سازند

بلک‌بری و کوالکام در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که همکاری‌های خود را با یکدیگر آغاز کرده‌اند تا در بازار جهانی اتومبیل‌های هوشمند جلو بروند.

موبنا – کوالکام یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه‌های موبایلی در جهان است که این روزها اخبار مختلفی در مورد آن به گوش می‌رسد و از اعلام پرونده‌های قضایی برای استفاده غیرقانونی از حق امتیازها گرفته تا ادغام آن با شرکت «برودکام» و از دست دادن قرارداد کاری با اپل خبرهایی است که در مورد کوالکام منتشر می‌شود. این مسایل باعث شده است تا شرکت آمریکایی کوالکام به دنبال دوستان جدید در عرصه تلفن همراه باشد.

بر اساس مطلبی که امروز خبرگزاری رویترز منتشر کرد، به نظر می‌رسد کوالکام پس از بررسی‌های فراوان بلک‌بری را به عنوان دوست جدید خود برگزیده است. البته باید توجه داشته باشید که کوالکام هم‌اکنون با بسیاری از شرکت‌های اندرویدی قرارداد همکاری دارد و برای آنها تراشه تولید می‌کند. ولی شرکت بلک‌بری با گوشی‌های «کی‌وان» و «موشِن» بار دیگر توانسته است توجه کاربران جهانی را به خود جلب کند و کوالکام به این نتیجه رسیده است که دوستی با این شرکت کانادایی می‌تواند برای آنها مزیت داشته باشد.

کوالکام و بلک‌بری با کمک هم خودرو هوشمند می‌سازند

صبح امروز شرکت‌های بلک‌بری و کوالکام در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که همکاری‌های خود را با یکدیگر آغاز کرده‌اند تا در بازار جهانی اتومبیل‌های هوشمند جلو بروند. یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بلک‌بری موسوم به QNX که نرم‌‌افزار تولید می‌کند هم‌اکنون راهکارهای مربوط به سیستم نرم‌افزاری داخل اتومبیل‌ها را ارایه می‌دهد و سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را در زمینه توسعه خودروهای خودران انجام داده است. سیستم پیچیده QNX Hypervisor 2.0 که هم‌اکنون در برخی اتومبیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار موفق بوده است و شرکت بلک‌بری اعلام کرد که از این پس تراشه «اسپدراگون ۸۲۰ اتوموتیو» شرکت کوالکام را مورد استفاده قرار می‌دهد تا خودروهای نسل آینده هوشمندتر شوند.

شرکت بلک‌بری توضیح داد که از این پس تراشه‌های کوالکام را در سیستم‌های هوشمند داخل خودروها، سیستم‌های کنترل مجازی راننده و سیستم‌های هوشمند کنترل الکترونیکی درهای خروجی مورد استفاده قرار می‌دهد. سال گذشته کوالکام شرکت NXP را که در زمینه توسعه محصولات نیمه‌رسانا خودروهای هوشمند فعالیت می‌کند به قیمت ۳۸ میلیارد دلار خریداری کرد. بر اساس قرارداد منعقد شده واگذاری این شرکت به کوالکام سال ۲۰۱۸ میلادی به اتمام می‌رسد و در آن زمان کوالکام به بزرگترین توسعه دهنده تراشه‌های هوشمند برای خودروها تبدیل می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا