اطلاعات شخصی ۳۲ میلیون کاربر صفحه‌کلید اندروید دزدیده شد

در این اتفاق ۵۷۷ گیگابایت اطلاعات شخصی این افراد سرقت شد که بررسی‌های دقیق‌تر نشان داد یک اختلال در سیستم محافظت از رمزهای عبور روی سرور پایگاه داده اپلیکیشن اتفاق مذکور را باعث شد.

موبنا – گزارشی که امروز «مرکز امنیتی کرومتِک» منتشر کرده است نشان می‌دهد بیش از ۳۱.۲ میلیون کاربری که از یک اپلیکیشن صفحه‌کلید اندروید موسوم به AI.type استفاده می‌کردند دچار مشکل شدند و اطلاعات شخصی آنها پس از سرقت، روی اینترنت منتشر شده است.

در این اتفاق ۵۷۷ گیگابایت اطلاعات شخصی این افراد سرقت شد که بررسی‌های دقیق‌تر نشان داد یک اختلال در سیستم محافظت از رمزهای عبور روی سرور پایگاه داده اپلیکیشن اتفاق مذکور را باعث شد. این اپلیکیشن که نخستین بار در سال ۲۰۱۰ عرضه شد و تاکنون بیش از ۴۰ میلیون بار از فروشگاه اینترنتی «پلی استور» گوگل دانلود شده است.

اطلاعات شخصی ۳۲ میلیون کاربر صفحه‌کلید اندروید دزدیده شد

برای اساس گزارش امنیتی جدید تایید شد که با این اختلال ۳۱.۲ میلیون کاربر اندروردی در سراسر جهان دچار مشکل شده‌اند و همچنین کارشناسان دریافتند پایگاه داده دیگری که اطلاعات ۷۵۳ هزار کاربر را در خود جا داده است نیز همین مشکل را دارد.

نوشته های مشابه

اطلاعاتی که در این پایگاه داده ذخیره شده بود تمام داده‌های ثبت شده از سوی کاربران را شامل می‌شود. این داده‌ از جمله نام، ‌شماره تلفن و … را شامل می‌شدند و گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های مختلف آن را در اختیار داشتند. دیگر اطلاعاتی که از این طریق به سرقت رفت نام صاحب گوشی، شماره پیامک، اطلاعات پروفایل شبکه اجتماعی، تاریخ تولد، آدرس‌های ایمیل، عکس‌ها و … بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا