«اسنپدراگون ۸۴۵» با همه قابلیت‌های منحصر به‌فرد معرفی شد

چهار هسته پرقدرت در تراشه «اسنپدراگون ۸۴۵» به گونه‌ای ساخته شده‌اند که نسبت به مدل کنونی ۲۰ درصد توان پردازشی بیشتر دارند و سریع‌تر عمل می‌کنند.

موبنا – نکته مهم‌ اینجاست که یک دستگاه گوشی هوشمند مدرن از رایانه‌های شخصی که دهه گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند توان بیشتری دارد و قدرت پردازشی آن بالاتر است و البته، میزان مصرف انرژی هم در آن کاهش یافته است. باید توجه داشت که گوشی های هوشمند روز به روز بهتر می‌شوند، سرعت آنها افزایش میابد و نسبت به گذشته قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

افزایش سرعت گوشی‌های هوشمند به واسطه تراشه‌های جدیدی که روانه بازار شده است صورت می‌گیرد و تراشه‌ها را در اصل می‌توان مغز متفکر گوشی‌ها دانست که یک واحد پردازنده مرکزی (CPU) و یک پردازنده گرافیکی (GPU) را شامل می‌شوند و در مدل‌های جدیدتر آنها پردازنده تصویر، خروجی صوتی، و حافظه پرسرعت کَش (cache) و … هم یافت می‌شود.

تراشه «اسنپدراگون ۸۳۵» کوالکام هم‌اکنون یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موبایلی در جهان محسوب می‌شود و گوشی‌های اندرویی پیشرفته با آن ساخته می‌شوند. بسیاری از پرچمداران کنونی از جمله «گلکسی نوت ۸»، «ال‌جی وی۳۰»، «اچ‌تی‌سی یو۱۱»، «سونی ایکسپریا ایکس‌زد۱»، «وان‌پلاس ۵تی» و … با این تراشه ساخته شده‌اند و شرکت سازنده هم‌اکنون در حال طراحی و تکمیل مدل بعدی آن است.

تراشه جدیدی که این شرکت روانه بازار خواهد کرد «اسنپدراگون ۸۴۵» نام دارد که بر اساس آخرین اخبار منتشر شده هشت هسته پردازشگر را شامل می‌شود که چهار هسته بسیار پرقدرت هستند و برای انجام کارهای سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند. چهار هسته دیگر این تراشه برای انجام وظایف سبک‌تر به کار گرفته می‌شوند. این سیستم همچنین می‌تواند به صورت هوشمندانه تشخیص دهد که در هر لحظه کدام یک از هسته‌ها می‌بایست مورد استفاده قرار بگیرند.

«اسنپدراگون ۸۴۵» با همه قابلیت‌های منحصر به‌فرد معرفی شد

چهار هسته پرقدرت در تراشه «اسنپدراگون ۸۴۵» به گونه‌ای ساخته شده‌اند که نسبت به مدل کنونی ۲۰ درصد توان پردازشی بیشتر دارند و سریع‌تر عمل می‌کنند. همچنین گفته شده است میزان مصرف انرژی در این تراشه نسبت به مدل «اسنپدراگون ۸۳۵» که هم‌اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد ۱۸ درصد کمتر است. این اتفاقات به دنبال استفاده از هسته‌های پردازشگر جدید در تراشه کوالکام صورت گرفته است که این هسته‌ها مبتنی بر فناوری ARM و سیستم پیشرفته cortex-A75 و هسته‌های میان‌رده cortex-A55 ساخته شده‌اند. لازم به ذکر است تراشه «اسنپدراگون ۸۳۵» چهار هسته cortex-A73 و چهار هسته cortex-A53 را شامل می‌شد.

منابع آگاه همچنین اعلام کردند که «اسنپدراگون ۸۴۵» مبتنی بر فناوری ۱۰ نانومتری ساخته شده است و این محصول نخستین تراشه ۱۰ نانومتری ساخت شرکت کوالکام محسوب می‌شود که روش LPP بری ساخت آن در نظر گرفته شده است تا اندازه و حجم کوچکتری داشته باشد.

تراشه «اسنپدراگون ۸۴۵» به گونه‌ای ساخته شده است که به جز گوشی‌های هوشمند می‌تواند در دیگر دستگاه‌های الکترونیکی از جمله سیستم‌های بیومتریک تشخیص هویت، سیستم‌های تشخیص صدا و دستگاه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرند. پردازنده گرافیکی «آدرنو ۶۳۰» که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد قابلیت اجرای بازی‌های سه‌بعدی را فراهم می‌کند و با فناوری‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) سازگار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا