برای خرید یک گوشی جدید چقدر حاضرید پول پرداخت کنید؟

در یک نظرسنجی آنلاین که با همین موضوع انجام شد بیش از ۴۰۰۰ هزار کاربر جهانی شرکت کردند و نیمی از آنها گفتند که حاضرند با پرداخت کمتر از ۶۵۰ دلار پرچمداران سال قبل را در اختیار بگیرند.

موبنا – میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند همچنان رو به افزایش است و تمایل مردم به خرید گوشی‌های پرچمدار و پیشرفته باعث شده است شرکت‌های سازمنده هم تمایل بیشتری به ساخت این دستگا‌ه‌ها نشان دهند. در حال حاضر میانگین قیمت یک دستگاه گوشی هوشمند نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و طراحی جدید برای امتداد نمایشگر تا لبه‌های بدنه، دوربین باکیفیت،‌ مواد مرغوب‌تر بدنه،‌پردازنده پرقدرت‌تر و … قیمت این دستگاه را افزایش داده است.

با این وجود شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند می‌گویند که سود آنها بیشتر نشده است و بخش اعظم پول که برای یک دستگاه گوشی هوشمند در نظر می‌گیرند صرف تولید آن می‌شود. سال گذشته میانگین قیمت یک دستگاه گوشی هوشمند پیشرفته بیشتر از ۶۵۰ دلار اعلام شد و هم‌اکنون این رقم به بیش از ۷۵۰ دلار رسیده است. با این توضیحات شما برای خرید یک دستگاه گوشی هوشمند جدید حاضرید تا چه میزان پول پرداخت کنید؟

در یک نظرسنجی آنلاین که با همین موضوع انجام شد بیش از ۴۰۰۰ هزار کاربر جهانی شرکت کردند و نیمی از آنها گفتند که حاضرند با پرداخت کمتر از ۶۵۰ دلار پرچمداران سال قبل را در اختیار بگیرند. همچنین پیش از یک پنجم کاربران توضیح دادند که تمایل دارند گوشی هوشمند معمولی با قیمت کمتر از ۳۵۰ دلار را خریداری کنند.

در این میان تنها ۲۴ درصد کاربران اعلام کردند که در مجموع حاضر به خرید دستگاهی هستند که شرکت‌های سازنده از آن به عنوان پرچمدار و بهترین محصول خود یاد می‌کنند و به احتمال قوی علاقمندان به آیفون در این گروه از کاربران قرار داشتند.

برای خرید یک گوشی جدید چقدر حاضرید پول پرداخت کنید؟

این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر کاربران تمایل دارند برای خرید گوشی هوشمند جدید هزینه کمتری پرداخت کنند و قابلیت‌های کمتری را در اختیار بگیرند و تنها گروه کمی از این افراد تمایل به خرید گوشی گران‌تر از ۱۰۰۰ دلار دارند.

شرکت سامسونگ از جمله تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که با دو محصول «گلکسی اس۸» و«گلسکی اس۸ پلاس» رضایت کاربران را جلب کرده است و آنها را راضی کرده است این محصولات را به جای «اس۷» و «اس۷ اِج» خریداری کنند. گوشی هوشمند «گلکسی نوت ۸» آن هم که با قیمت ۸۳۰ دلار به فروش می‌رسد و ارزان نیست.

شرکت اپل نیز پرچمدار خود یعنی «آیفون ایکس» را با قیمت ۹۹۹ دلار وارد بازار کرده است و در این میان «آیفون ۸» و «آیفون ۷» هم با قیمت‌های ارزان‌تر در بازار به فروش می‌رسند. شرکت گوگل نیز گوشی هوشمند «پیکسل ۲ ایکس‌ال» هم با قیمت ۹۵۰ دلار به فروش می‌رسد.

گوشی هوشمند گران دیگری که در دسترس کاربران قرار گرفته است «ال‌جی وی۳۰» نام دارد که قیمت آن ۸۳۰ دلار است. شرکت هوآوی نیز پرچمدار جدید خود یعنی Mate 10 Pro را با قیمت ۹۰۰ دلار به فروش می‌رساند. در این میان پرچمدار تازه‌واردی به نام «وان‌پلاس ۵تی» با همه قابلیت‌های کاربردی قابل ملاحظه ۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

دکمه بازگشت به بالا