با آنتی ویروس همه کاره از حریم شخصی خود محافظت کنید

بدون کمک ابزارهای امنیتی، نمیتوانیم از اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی یا در برابر بدافزارها محافظت کنیم. آنتی ویروس همه کاره برنامه ای است که علاوه بر تشخیص اپلیکیشن های مخرب در گوشی شما، امکانات مفید دیگری را نیز در اختیارتان قرار میدهد. برای آشنایی بیشتر با قابلیت های این اپلیکیشن اندرویدی، در نقد و بررسی آن با ما همراه شوید.

موبنا – موارد استفاده اپلیکیشن فوق، در ابتدای آن و با یک معرفی تصویری ۴ صفحه ای نشان داده شده اند. پس از دیدن این معرفی و لمس دکمه ورود به برنامه، دکمه SCAN را در وسط صفحه خواهید دید. برای اینکه آنتی ویروس همه کاره بتواند همه فایل های حافظه گوشی را بررسی و موارد مخرب را شناسایی کند، کافی است بر روی این دکمه اشاره نمایید. نتیجه بررسی و تعداد فایل های ویروس کشی شده نیز در پایان آن به نمایش درمی آیند.

 

نکته : پس از اسکن حافظه دستگاه، میتوانید سایر امکانات این برنامه اندرویدی را نیز در همان صفحه ببینید.

با نصب آنتی ویروس همه کاره، چند برنامه کاربردی را در یک برنامه داشته باشید.

 

همه کارها را به این آنتی ویروس بسپارید

همانطور که از نام آنتی ویروس همه کاره مشخص است، علاوه بر شناسایی برنامه های مخرب در تلفن همراه دارای قابلیت های دیگری نیز میباشد. این قابلیت ها که از منوی کناری قابل دسترس هستند را در ادامه نام برده ایم:

ویروس کشی برنامه ها : شاید شما اپلیکیشن ها یا بازی های خطرناکی بر روی گوشی خود نصب کرده باشید که از آنها بی اطلاع هستید. در این بخش از برنامه فوق میتوانید همه اپلیکیشن و بازی های نصب شده در دستگاه را اسکن کنید تا موارد مخرب شناسایی شوند.

 

ضد هک و آنتی ویروس تلگرام : اگر از پیام رسان تلگرام استفاده میکنید، باید در حفاظت از اطلاعات شخصی خود بسیار مراقب باشید. با استفاده از این قابلیت میتوانید فایل های دریافت شده توسط تلگرام را به صورت یکجا ببینید و موارد خطرناک را در میان آنها تشخیص دهید. همچنین امکان مشاهده دستگاه های متصل شده به اکانت تلگرام شما و تغییرات پروفایل مخاطبین وجود دارد. لازم به ذکر است که برای استفاده از این قسمت باید عملیات ثبت نام در تلگرام، از طریق این اپلیکیشن دوباره انجام شود.

 

پاکسازی و افزایش سرعت رم : با لمس این گزینه، برنامه شروع به محاسبه مقدار فضای اشغال شده در حافظه رم میکند. بعد از آن میتوانید بر روی دکمه آزادسازی فضا اشاره نمایید تا برنامه های در حال اجرا بسته شوند.

 

کنترل از راه دور گوشی : این قابلیت برای مواقعی مفید است که گوشی شما مفقود شده و قادر به پیدا کردن آن نیستید. ابتدا باید یک شماره قابل اعتماد را وارد کنید تا با پیام های رمزداری که از آن ارسال میگردد، بتوانید دستگاه مقصد را کنترل نمایید. عملیات قابل انجام با استفاده از این قابلیت عبارتند از:

  • اطلاع از مکان گوشی
  • قفل کردن برنامه های شخصی
  • تماس خودکار با شماره امن
  • بیصدا و صدادار کردن گوشی
  • دریافت لیست دستورات

 

نکته : برای استفاده از امکان قفل برنامه ها باید ابتدا رمز عبور را در قسمت مربوط به آن تنظیم کرده باشید.

 

قفل برنامه ها و قفل از راه دور : در این بخش از برنامه میتوانید اپلیکیشن های موردنظر خود را قفل کنید تا از ورود افراد سودجو به آنها جلوگیری شود. بعد از دادان مجوزهای لازم و وارد کردن الگوی امنیتی دلخواه، لیست همه برنامه ها و بازی های نصب شده به نمایش درمی آید تا آنها را انتخاب نمایید.

علاوه بر این، امکان مخفی کردن فایل های صوتی، تصویری، عکس ها و غیره نیز در همین بخش پیش بینی شده است. برای این کار باید فایل موردنظر را به فهرست مخفی ها اضافه کنید که امکان بازگردانی آن نیز وجود دارد. با لمس منوی ۳ نقطه و رفتن به قسمت تنظیمات، گزینه های زیر در اختیارتان قرار خواهد گرفت:

  • انتخاب نوع قفل (رمزی یا تقلبی) و تغییر رمز آن
  • سوال امنیتی برای جلوگیری از فراموشی رمز
  • حفاظت از حذف شدن برنامه
  • هشدار صوتی در صورت ۳ بار وارد کردن رمز اشتباه
  • ثبت تصویر فرد نفوذگر بعد از ۳ بار وارد کردن رمز اشتباه
  • تعیین زمان خروج موقت از برنامه و عدم قفل شدن آن

 

نکته : برای مشاهده عکس هایی که از فرد نفوذگر گرفته شده و همچنین لیست برنامه هایی که از دور قفل شده اند، از گزینه های موجود در منوی ۳ نقطه استفاده کنید.

 

مدیریت برنامه ها و فایل های apk : برای حذف راحت اپلیکیشن ها و بازی ها به صورت دسته جمعی، میتوانید از این گزینه کمک بگیرید. علاوه بر حذف، امکان اشتراک گذاری فایل نصب موارد انتخاب شده و پشتیبان گیری از آنها نیز وجود دارد. در قسمت مدیریت APK ها هم میتوانید لیست همه فایل های apk را ببینید و برای نصب یا حذف دسته جمعی آنها اقدام کنید.

 

بلاک تماس : هرچند این قابلیت به صورت پیش فرض در اندروید گنجانده شده اما در این برنامه میتوانید از امکانات بیشتری برای استفاده از آن بهره ببرید. این امکانات عبارتند از:

  • نمایش اعلان موقع تماس شماره های بلاک شده
  • ایجاد لیست شماره های سیاه و سفید
  • وضعیت بلاک (همه به جز لیست سفید، فقط لیست سیاه و…)
  • ارسال پیام های پیش فرض رد تماس برای شماره بلاک شده
  • مشاهده فهرست همه تماس های بلاک شده

 

نکته : برای ویرایش یا حذف شماره ها از لیست سیاه یا سفید، باید انگشت خود را چند لحظه روی آنها نگه دارید.

 

ضبط تماس : برخی مواقع لازم است تا مکالمات تلفنی خود را ضبط کنیم. در این بخش از برنامه با لمس منوی ۳ نقطه، میتوانید تماس های ورودی، خروجی و یا هر دو را برای ضبط شدن انتخاب نمایید. فایل های صوتی ایجاد شده از ضبط تماس ها نیز در همین صفحه قابل مشاهده هستند که با اشاره بر روی هر کدام، امکان پخش آنها به وجود می آید. برای حذف یا اشتراک گذاری فایل ها نیز باید انگشت خود را بر روی آنها نگه دارید.

 

نکته : به عنوان آخرین قابلیت های این اپلیکیشن، میتوانیم به اسکن سریع برنامه ها پس از نصب و اسکن دوره ای خودکار در هر روز، هفته یا ماه اشاره کنیم. این دو قابلیت به همراه امکان تعویض شماره قابل اعتماد برای کنترل از راه دور، در بخش تنظیمات قرار گرفته اند.

 

حفاظت از اطلاعات شخصی

 

نکاتی درباره رابط کاربری برنامه

هرچند در طراحی قالب گرافیکی آنتی ویروس همه کاره از رنگ های تیره استفاده شده، اما در عین حال یکپارچگی لازم در آن به چشم میخورد. البته در برخی جاها شاهد حضور رنگ های زنده نیز هستیم و همین موضوع باعث جذابیت محیط در اپلیکیشن فوق شده است. جابجایی سریع و بدون پیچیدگی بین بخش های مختلف و استفاده راحت از امکانات موجود، از دیگر ویژگی های مثبت در این برنامه به شمار می آیند.

 

آنتی ویروس همه کاره، ابزار خوبی برای محافظت از گوشی در برابر ویروس میباشد که توانسته رضایت ۱۰۰ درصدی بیش از ۲۰۰۰۰ کاربر را بدست آورد. شما هم میتوانید این اپلیکیشن اندرویدی را به صورت کاملا رایگان از کافه بازار دریافت نمایید.

کنترل از راه دور با پیامک

قابلیت ها و نقاط قوت برنامه

  • کنار هم قرار گرفتن خدمات کاربردی مختلف
  • عملکرد صحیح در همه بخش ها با حداقل خطا
  • امکانات جانبی مفید
  • قابل اعتماد در تشخیص ویروس ها
  • گرافیک زیبا و روان
نقاط ضعف برنامه

  • کمبود برخی از امکانات
آنتی ویروس همه کاره

تولید کننده : آنتی ویروس همه کاره

آخرین نسخه بررسی شده : ۱.۰.۱

سیستم عامل : اندروید ۴.۱ و بالاتر

حجم : ۸.۶ مگابایت

 با آنتی ویروس همه کاره از حریم شخصی خود محافظت کنید
 منبع: اپریویو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا