تسهیلات ۱۳ هزار میلیارد ریالی بانک سپه برای رونق تولید آذربایجان شرقی

پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه: مدیر شعب بانک سپه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به بهره مندی ۲۱ هزار و ۷۰۰ فعال اقتصادی استان از تسهیلات یاد شده از ابتدای سال ۹۵ تا پایان ۶ ماهه نخست امسال، گفت: در سال گذشته ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش صنعت، ۸۳۲ میلیارد در بخش کشاورزی و ۲۵۱۰ میلیارد در بخش بازرگانی و خدمات پرداخت شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه نادر سلیمانی گفت، در ۶ ماهه نخست امسال هم ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش صنعت، ۵۵۴ میلیارد ریال در بخش کشاورزی و یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال به فعالان بخش بازرگانی و خدمات استان تسهیلات بانک سپه پرداخت شد.
وی با اشاره به رتبه دوم بانک سپه در استان آذربایجان شرقی از نظر میزان و تسریع در پرداخت تسهیلات رونق تولید، گفت: به عنوان یکی از ۵ بانک تجاری کشور همراه دولت در اجرای برنامه های کلان اقتصادی هستیم.

سلیمانی با بیان اینکه تعداد ۲۰ واحد صنعتی بزرگ استان آذربایجان شرقی که سهم قابل توجهی در اشتغال استان دارند، با استفاده از تسهیلات و مشارکت بانک سپه به بهره برداری رسیده اند، گفت: طرح های مهمی مانند آزاد راه مراغه – هشترود، نیروگاه حرارتی هریس و ذوب آهن ملکان با حمایت بانک سپه اجرا شده اند.
مدیر شعب بانک سپه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات این بانک به عنوان یکی از بانک های عامل صندوق توسعه ملی، اظهار کرد: بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن، ساختمان، بازرگانی، خدمات، واردات و صادرات استان از تسهیلات بانک سپه در قالب عقود اسلامی بهره مند شده اند.
سلیمانی، درصد معوقه های بانکی تسهیلات پرداخت شده بانک سپه در استان را ۱۲.۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان معوقه بانکی هم خود نشانه همراهی با فعالان اقتصادی و در جهت حمایت از تداوم تولید است.
وی با اعلام اینکه منابع بانک سپه در استان آذربایجان شرقی از ۱۹هزار میلیارد ریال در اسفند ۹۴ به حدود ۲۹ هزار میلیارد ریال تا پایان نیمه نخست سالجاری رسیده است، این رشد ۶۶ درصدی را بی سابقه و نشانه اقبال و رضایت مندی عمومی از خدمات این بانک دانست.

سلیمانی با اشاره به پرداخت ۲ هزار و۴۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در استان آذربایجان شرقی توسط بانک سپه در قالب طرح ضربتی سالجاری، اعلام کرد: ۲۴۶ میلیارد ریال از منابع داخلی بانک سپه به این امر اختصاص یافت.
مدیر شعب منطقه آذربایجان شرقی جمع تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده این بانک در استان از ابتدای سال ۹۵ تا کنون را ۵۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی اظهارکرد: در این مدت بیش از ۵ هزار زوج جوان با دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک سپه زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

سلیمانی گفت: بانک سپه از سال ۹۵ در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای کمک به رفع مشکلات قشر آسیب پذیر، بیش از۲۴ میلیارد ریال تسهیلات به اعضاء تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۱۴ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در استان پرداخت کرده است.
وی یادآوری کرد: با استفاده از تبصره ۳۵ قانون بودجه سال ۹۵ گروه های بدهکار زیربخش کشاورزی و حوادث غیرمترقبه و قهری مشمول ۱۰۰ میلیارد ریال بخشودگی سود و کلیه جرائم شدند.

سلیمانی با بیان اینکه بانک سپه به دنبال رفع تحریم ها شروع به ایجاد ارتباط مجدد با مشتریان ارزی بانک کرده و آماده ارائه خدمات ارزی مناسب است، گفت: موفق به جذب قسمت اعظم مشتریان خود شده ایم.
وی با اشاره به رشد ۱۱۲ درصدی در بخش اعتبارات اسنادی و ۱۰۰ درصدی در گشایش اعتبارات خارجی و بروات بانک سپه در استان آذربایجان شرقی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ ، گفت: رشد بیش از ۲ برابری عملکرد بانک در این حوزه در سال جاری نسبت به سال گذشته پیش بینی می شود.

سلیمانی با بیان اینکه کمترین ایراد دستگاه های ATM مربوط به دستگاه های این بانک است، گفت: نخستین بانک کشور هستیم که از خدمات سنتی به الکترونیکی ورود کردیم.
وی با اشاره به اینکه اینترنت بانک سپه کاربرپسندترین شکل را در بین بانک های رقیب دارد، خاطرنشان کرد: بانک سپه در بسیاری از خدمات بانکی همچون اتوبانک، حساب تأمین آتیه و سپه چک اولین مبتکر این خدمات بوده است.
سلیمانی با اشاره به اینکه بانک سپه در سال ۱۳۰۴ تأسیس شده است، گفت: با وجودی که بسیاری از مردم، این بانک را به عنوان موسسه مالی بانکی ویژه نیروهای مسلح تصور می کنند، خدمات بانک در بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی به همه مردم ارائه می شود.
وی گفت: بانک سپه در آذربایجان شرقی با ۹۰ شعبه ریالی و ارزی و بهره مندی از توان ۹۵۰ نفر نیروی کارآزموده، آماده ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه به ویژه نیروهای شاغل و بازنشسته ارتشی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا