مبارزه با شوره؛ از خمیر آسپرین تا روغن درخت چای!

همانند بسیاری از درمان های ضد شوره سر، آسپرین حاوی اسید سالیسیلیک است که می تواند به کاهش پوسته پوسته شدن پوست سر کمک کند.

موبنا – شوره سر یکی از موارد آزاردهنده برای بسیاری از مردم جهان است و اگر شما هم یکی از آنها هستید احتمالا با نشانه هایی مانند خارش، خشکی پوست و پوسته های سفید رنگ که روی لباس های تیره حسابی خودنمایی می کنند، آشنا هستید.

به گزارش موبنا به نقل از “هلث”، شرایط مزمن پوست و شوره می تواند به واسطه خشکی پوست، حساسیت نسبت به انواع خاصی از محصولات موی سر، و یا قارچی مخمرمانند به نام مالاسزیا شکل بگیرد. در شرایطی که شامپوهای مختلفی در بازار در دسترس هستند تا در مقابله با شوره سر به شما کمک کنند، از این امکان برخوردار هستید تا با برخی روش های خانگی نیز به جنگ این پوسته های سفید بروید. در ادامه پنج روش درمان خانگی شوره سر که توسط متخصصان پوست توصیه شده اند را ارائه می کنیم.


مبارزه با شوره؛ از خمیر آسپرین تا روغن درخت چای!

همانند بسیاری از درمان های ضد شوره سر، آسپرین حاوی اسید سالیسیلیک است که می تواند به کاهش پوسته پوسته شدن پوست سر کمک کند. برای استفاده می توانید چند آسپرین را پودر کرده و آن را با آب مخلوط کنید تا خمیری شکل بگیرد که بتوانید روی پوست سر خود بمالید. روش دیگر استفاده شامل اضافه کردن آسپرین های پودر شده به شامپو برای مبارزه فوری با شوره سر است.


مبارزه با شوره؛ از خمیر آسپرین تا روغن درخت چای!

به لطف pH بالا، سرکه سیب می تواند به جلوگیری از رشد مخمر تولیدکننده شوره سر کمک کند. اما نباید سرکه سیب را مستقیم روی سر خود بریزید. بهترین روش تهیه ترکیبی متشکل از نصف سرکه سیب و نصف آب است و سپس آن را به نقاط مختلف پوست سر خود بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید تا این ترکیب به پوست سر شما نفوذ کند. پس از شست و شوی سر با شامپو همچنان بوی سرکه احساس خواهد شد اما به سرعت از بین خواهد رفت و البته پاک کردن سرکه از مو و پوست سر آسان‌تر از روغن نارگیل است.


مبارزه با شوره؛ از خمیر آسپرین تا روغن درخت چای!

یکی از محبوب‌ترین روش های درمان طبیعی شوره سر استفاده از روغن نارگیل است. روغن نارگیل می تواند به کاهش برخی مخمرها که به شوره سر منجر می شوند، کمک کند. متخصصان پوست ماساژ پوست سر با مقدار کمی روغن نارگیل و باقی ماندن آن به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه را توصیه می کند. البته هرچه روغن نارگیل بیشتر روی پوست سر بماند بهتر است و برخی با استفاده از یک حوله یا کلاه دوش اجازه می دهند یک شب این ماده روی سر آنها باقی بماند تا اندکی عمیق‌تر نفوذ کند. این نکته را به خاطر داشته باشید که برای پاک کردن کامل روغن نارگیل از مو و پوست سر ممکن است به چند دست شست و شو نیاز داشته باشید.


مبارزه با شوره؛ از خمیر آسپرین تا روغن درخت چای!

برخلاف دیگر درمان های خانگی شوره سر، آلوئه ورا لزوما به خلاص شدن از شر شوره سر کمک نمی کند زیرا به مخمری که اغلب عامل ریشه ای شکل گیری پوسته های سفید است، حمله نمی کند. با این وجود، استفاده از این ماده مزایای دیگری دارد. آلوئه ورا خاصیت ضد التهابی دارد و از این رو به کاهش خارش در افراد مبتلا به شوره سر کمک می کند. با مالش مقدار کمی آلوئه ورا روی پوست سر خود می توانید به سرعت آن را تسکین دهید.


مبارزه با شوره؛ از خمیر آسپرین تا روغن درخت چای!

یکی دیگر از مواد ضدالتهاب طبیعی فوق العاده روغن درخت چای است. با افزودن چند قطره از این روغن به شامپویی که به طور مرتب استفاده می کنید می توانید آرامش را به پوست سر خود باز گردانید.


 نویسنده: محمدمهدی حیدرپور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا