همراه اول: تلاش می کنیم حامی اول علم و فناوری باشیم

قائم مقام مدیرعامل همراه اول از رویکرد این اپراتور در توجه ویژه به علم، فناوری و نوآوری خبر داد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نشست خبری جایزه مصطفی(ص) امروز سه شنبه ۷ آذرماه با حضور دکتر حمیدرضا نیکوفر قائم مقام مدیرعامل همراه اول، دکتر حسن ظهور رییس کارگروه علمی، دکتر حمیدرضا ربیعی رییس کارگروه علم و فناوری و مهندس مهدی صفاری نیا دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص) در پژوهشکده علم و فرهنگ برگزار شد.
در این نشست خبری قائم مقام همراه اول با اشاره به تجلیل از دانشمندان برجسته جهان در این جایزه، گفت: در راستای تجلیل از دانشمندان برجسته و زمینه سازی همکاری و توسعه علمی در جهان، جایزه مصطفی(ص) به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می شود.
نیکوفر ضمن بیان این که شناسایی و قدردانی از دانشمندان جامعه اسلامی و جامعه بشری کاری ارزشمند است، گفت:‌ دبیرخانه این جایزه با رویکرد سنت حسنه وقف در توسعه علم و فناوری فعالیت دارد و امیدواریم که این جایزه به برکت نام مبارک و برگزیده پیامبر گرامی اسلام، از جایگاه و درخشش روزافزونی برخوردار شود. همراه اول در راستای مسؤولیت اجتماعی خود و به نمایندگی بیش از ۵۰ میلیون مشترک خود در این وقف مبارک که یک وقف علمی و فناوری است، توفیق مشارکت یافته و به جمع واقفان خادم المصطفی پیوسته است.
قائم مقام مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از محورهای چهارگانه این جایزه است، گفت: فناوری ICT یکی از فناوری های عام و تأثیرگذار بر تمام شئون زندگی بشری است و همراه اول به عنوان «همراهی هوشمند برای فردایی بهتر» در سالیان اخیر توجه ویژه ای به علم، فناوری، دانشگاه و مراکز تحقیقاتی داشته است.
وی ادامه داد: هم اکنون همراه اول با چهار دانشگاه صنعتی شریف، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان و شیراز شرکت مشترک دانش بنیان که نقش شتاب دهنده برای توسعه نوآوری را برعهده دارند، تأسیس کرده است. همچنین با دانشگاه های صنعتی شریف و تربیت مدرس در حوزه های ۵G، NFV و IoT فعالیت های پژوهشی انجام می دهد.
حمیدرضا نیکوفر در پایان با بیان اینکه همراه اول همواره حامی اول ورزش کشور بوده است، گفت: ما تلاش می کنیم حامی اول علم و فناوری کشور نیز باشیم.
دکتر حسن ظهور رییس کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص) نیز که در این مراسم حضور داست، با اعلام اینکه دانشمندان برجسته دنیا، مؤسسات و دانشگاه های برجسته، شرکت کنندگان در این جایزه را معرفی می کنند، گفت:‌ ارول گلنبی دانشمند ترکیه ای که با مدلسازی ارزیابی عملکرد سیستم های کامپیوتری اثر خود را ارائه داده بود و محمدامین شکراللهی با ارائه اثری در زمینه کدهای رهرو به عنوان برگزیدگان انتخاب شدند که ۱۲ آذر ماه جاری در تالار وحدت مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا