«پوکیمون گو» ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید در اختیار گرفت

به واسطه پیشرفت های قابل ملاحظه «نیانتیک»، این شرکت سرمایه‌گذاری «سری بی» به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار را از سوی مرکز «اسپارک کپیتال» دریافت کرده است.

موبنا – شرکت توسعه دهنده «پوکیمون گو» که این بازی محبوب را مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده روانه بازار می‌کند توانسته است با این هیولاهای مجازی دوست‌داشتنی به سود قابل ملاحظه برسد.

این شرکت که با نام «نیانتیک» شناخته می‌شود به واسطه درآمدهای خود از بزرگترین تولیدکنندگان بازی‌های موبایلی در جهان تبدیل شده است. روزنامه وال استریت ژورنال در آخرین شماره خود گزارش داد که به واسطه پیشرفت های قابل ملاحظه «نیانتیک»، این شرکت سرمایه‌گذاری «سری بی» به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار را از سوی مرکز «اسپارک کپیتال» دریافت کرده است. دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذار که هم‌اکنون در این شرکت توسعه‌دهنده بازی سرمایه‌گذاری می‌کنند «فاندرز فاند»، «مِریتِک»، «جاولین»، «یو اند مستر.جونز» و «نت‌ایز» هستند.

«جان هانکی» مدیرعامل شرکت «نیانتیک» با انتشار بیانیه‌ای گفت: «این سرمایه‌گذاری جدید به ما امکان می‌دهد فرصت‌های استراتژیکی را در اختیار بگیریم که به واسطه آنها بتوانیم توانایی خود را برای حضور مداوم در بازار جهانی بازی‌های موبایلی تقویت کنیم».

«پوکیمون گو» ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید در اختیار گرفت

بازی «پوکیمون گو» نخستین بار ژوئیه ۲۰۱۶ وارد بازار شد و توانست عنوان پرسرعت‌ترین بازی موبایلی تاریخ برای نصب شدن روی دستگاه‌های کاربران جهانی را به خود اختصاص دهد. اواخر همان سال ۶۵ میلیون کاربر در سراسر جهان به صورت ماهانه و فعال «پوکیمون گو» بازی می‌کردند و البته کارشناسان بازار و کاربران جهانی هم‌اکنون منتظر آن هستند تا شرکت مذکور گام بزرگ بعدی را بردارد و در این زمینه تحول جدید ایجاد کند.

طی ماه جاری شرکت «نیانتیک» اعلام کرد که با استدیو فیلم‌سازی «وارنر برادرز» وارد همکاری شده است تا شخصیت «هری پاتر» به دنیای واقعیت افزوده در گوشی‌های هوشمند اضافه شود. بازی جدیدی که در این زمینه ساخته می‌شود «هری پاتر: ویزاردز یونیت» نام دارد و هنوز به درستی مشخص نیست چه قابلیت‌هایی را شامل می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا