نگاهی به مشخصات جگوار XF اسپرت بریک ۲۰۱۸

جگوار XF در سال ۲۰۱۶ نتوانست آن چنان که باید توجهات را به خود معطوف کند. اما گویا بر اثر برخی تغییرات در قسمت طراحی و همچنین استفاده از دو موتور ۴ سیلندر، و در کل با یک فیس لیفت متوسط می توان به جگوار XF برای فروشی موفق امید داشت.

قرار است به زودی عرضه ی XF اسپرت بریک در بازارهای آمریکا آغاز گردد. البته مدت زمان زیادی از فروش موفق یک مدل واگن توسط جگوار در آمریکا می گذرد، اما به نظر می رسد که جگوار XF اسپرت بریک بتواند باری دیگر برای کمپانی جگوار پر سود باشد، هر چند که رقبای سختی از جمله مرسدس E400 و ولوو V90 در این کلاس حضور دارند. گویا قرار است جگوار XF اسپرت بریک صرفاً با یک مشخصه به آمریکا ارسال شود: پیشرانه ۶ سیلندر، گیرباکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم چهار چرخ متحرک.
البته که کمپانی جگوار به این یک مدل بسنده نخواهد کرد، آن هم در خاک آمریکا، بلکه در مدت زمانی کوتاه مدل های دیگری از این خودروی جدید خود را نیز به آمریکا ارسال خواهد کرد.
با همه ی این احوال، بهتر است اندکی هم بر روی خودِ خودرو متمرکز شویم.

 

جگوار XF اسپرت

نخست آن که به سبب استفاده از سیستم تورک و کتورینگ ترمز پایه، هدایت این خودرو قابل قبول است به گونه ای که در سر پیچ ها کنترل خوبی داشته و قابل اطمینان است. تایرهای تابستانی ساخت کانتنینتال این خودرو نیز از جمله مواردی هستند که در هنگام بحث در باب آن نمی توان به راحتی از کنارشان گذشت و بهشان اشاره ای نکرد.
اما متأسفانه عملکرد پیشرانه آن چنان که بایسته است، سریع نیست و همچنین با توجه به عملکرد نه چندان سریع گیرباکس ۸ سرعته ی اتوماتیک، خصوصاً در زمان معکوس کشیدن، می توان گفت که در قسمت پیشرانه به طور عام و در قسمت سرعت به طور خاص، جگوار XF اسپرت بریک نمی تواند انتظارات یک راننده ی پر انتظار را برآورده سازد. اگزوز نیز سر سازگاری ندارد و در سرعت های بالا صداهای زیادی از خود بیرون می دهد، صداهایی که کمتر کسی به آن ها علاقه دارد.

جگوار XF اسپرت

باری، به قسمت داخل کابین که وارد شویم ابتدا می بایست به صندوق عقب اشاره داشته باشیم. صندوق عقب خودروی مورد نظرمان، بدون آن که صندلی های عقب خوابانده شوند، ۹۰۶ لیتر جای دارد که این مقدار به هنگام خواباندن صندلی های عقب به ۱۹۸۲ لیتر می رسد.
صندلی های جلوی این خودروی کشیده، آن چنان راحت نیستند و خصوصاً در مسافت های طولانی احتمال آن که دادِ سرنشینان را درآورند زیاد است. متأسفانه صندلی های عقب نیز وضعیت بهتری ندارند.

 

امکانات این خودرو راضی کننده است. برخی از آن ها عبارتند از:

• سنسور پارک
• فنرهای تطبیق یافته
• وای فای
• سیستم صوتی Meridian
• ریموت کنترل مخصوص جگوار
• و …

فارغ از موارد جزئی، می توان گفت که جگوار XF اسپرت بریک یک خودروی محکم و جادار است که می تواند در بازار آمریکا از فروش بسیار خوبی بهره مند شود. برای تشخیص راستیِ این پیشبینی، تنها به اندکی صبر نیاز است.

دکمه بازگشت به بالا