تِسلا بزرگترین باتری لیتیوم-یونی جهان را ۴۰ روزه ساخت

این باتری نتیجه قولی بود که «ایلان ماسک» مدیرعامل شرکت تسلا داد و البته «مایک کانون-بروکس» میلیاردر استرالیایی و بنیانگذار شرکت «اطلسین» از آن پشتیبانی کرد.

موبنا – «ایلان ماسک» مدیرعامل شرکت خودروسازی تِسلا و شرکت فضایی SpaceX‌ ژوئیه امسال طی سخنرانی خود در استرالیا اعلام کرد که می‌تواند در مدت ۱۰۰ روز باتری با توان ۱۰۰ مگاوات بسازد و برای نخستین بار چنین رکوردی را در جهان ثبت می‌کند.

این مرد که هم‌اکنون راکت فضایی با قابلیت چرخش به دوره کره زمین در کمتر از ۳۰ دقیقه را تولید می‌کند،‌ زمانی که چنین حرفی بین مردم به زبان می‌آورد به آن مطمئن است و هم‌اکنون رسانه‌های خبری اعلام کردند که شرکت تسلا به قول خود عمل کرده است و به جای ۱۰۰ روز، ظرف ۴۰ روز این باتری را ساخته است.

روز گذشته دولت استرالیای جنوبی اعلام کرد فرآیند تکمیل بزرگترین باتری لیتیوم-یونی جهان در شهر جیمزتاون استرالیا به پایان رسیده است. در بیانیه منتشر شده دفتر «جِی ویتریل» تایید کرد که این باتری طی چند روز آینده فرآیند شارژ شدن و انتقال انرژی را آغاز می‌کند.

تِسلا بزرگترین باتری لیتیوم-یونی جهان را ۴۰ روزه ساخت

این باتری نتیجه قولی بود که «ایلان ماسک» مدیرعامل شرکت تسلا داد و البته «مایک کانون-بروکس» میلیاردر استرالیایی و بنیانگذار شرکت «اطلسین» از آن پشتیبانی کرد. لازم به ذکر است در منطقه استرالیای جنوبی قطع برق به وفور اتفاق افتاده است و به خصوص در سپتامبر ۲۰۱۶ برق این منطقه که وسعت آن با کشور فرانسه برابری می‌کند به طور کامل قطع شد و سرانجام کانون-بروکس از آقای ماسک درخواست کرد تا مشکل آنها را حل کند.

تصمیم برای ساخت بزرگترین باتری جهان در این نقطه مارس امسال در یک پیام توئیتری اعلام شد و «ایلان ماسک» روی صفحه اجتماعی خود نوشت که ژوئیه به کشور استرالیا می‌رود و این کار را انجام می‌دهد. سرانجام در تاریخ ۲۹ سپتامبر این قرارداد امضا شد و دوره زمانی رسمی برای به انجام رساندن آن ۱۰۰ روز در نظر گرفته شد.

این باتری که هم‌اکنون ساخت آن به پایان رسیده است ۱۰۰ مگاوات توان دارد و با فناوری «تسلا پاورپَک» ساخته شده است و از نظر جغرافیایی در نزدیک مزرعه توربین‌های بادی «هورنسدِیل» قرار دارد. قرار است بزرگترین باتری جهان هفته آینده توسط شرکت تسلا، شرکت Neoen مدیر توسعه دهنده مزرعه توربین‌های بادی و دولت استرالیای جنوبی افتتاح شود و توسط مقامات محلی به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا