میان‌رده پرقدرت سونی با اندازه کوچک در راه است

منابع آگاه می‌گویند شرکت سونی هم‌اکنون محصول دیگری را با نام «ایکسپریا ایکس‌جی کامپکت» تکمیل می‌کند که در اصل مشخصات پرچمداران سال گذشته را به عنوان میان رده سال جاری به دست کاربران می رساند.

موبنا – سری گوشی‌های «ایکسپریا کامپکت» سونی از گزینه‌های مورد علاقه کاربران اندرویدی محسوب می‌شود و به خصوص برای آن دسته از کاربرانی که تمایل دارند دستگاه موبایلی کوچک خریداری کنند، این خانواده ژاپنی گزینه‌های فراوانی را ارایه می‌کند.

در عصر کنونی که گوشی‌های هوشمند با نمایشگر ۵.۲ اینچ جزء محصولات موبایلی کوچک طبقه‌بندی می‌شوند، شرکت سونی تنها کمپانی در جهان محسوب می‌شود که همچنان بر تولید گوشی‌های کوچکتر از این اندازه مجهز به سیستم سخت‌افزاری پرقدرت تاکید دارد. سری گوشی‌های «کامپکت» سونی هر چند سال یکبار به‌روز می‌شود و معمولا محصول جدیدی که در این خانواده عرضه می‌شود بهترین و آخرین مشخصه‌های سخت‌افزاری موجود در بازار را در خود جا داده است. سونی امسال گوشی هوشمند با نمایشگر ۴.۶ اینچی وارد بازار کرد که بخش اعظم سطح روی دستگاه به نمایشگر اختصاص میافت تا بدنه کوچکتر شود.

تنها استثنی در این زمینه به «ایکسپریا ایکس کامپکت» سونی مربوط می‌شد که در سال ۲۰۱۶ میلادی وارد بازار شد و در خانواده میان‌رده‌ها طبقه‌بندی می‌شد و البته باز هم قابلیت‌های آن نسبت به رقبا قوی‌تر و کارآمدتر بود.

میان‌رده پرقدرت سونی با اندازه کوچک در راه است

در سال ۲۰۱۷ میلادی شرکت سونی گوشی هوشمند «ایکسپریا ایکس‌زد۱ کامپکت» را روانه بازار کرد که مشخصه‌های آن با مدل بزرگتر یعنی «ایکس‌زد۱» یکی بود و فقط اندازه دستگاه کوچکتر شده بود تا رضایت این دسته از کاربران هم جلب شود. هم‌اکنون منابع آگاه می‌گویند یک مدل جدید در سری گوشی‌های «کامپکت» سونی ساخته می‌شود که هنوز مشخصات آن اعلام نشده است.

اطلاعات منتشر شده به گزارشی مربوط می‌شود که مرکز استاندارد سازی گیک‌بِنچ آن را روی سایت اینترنتی خود قرار داده است. در این گزارش گفته شد گوشی هوشمند «ایکسپریا زد‌جی کامپکت» سونی که تراشه «اسنپدراگون ۸۱۰» را شامل می‌شود، رم ۲ گیگابایتی دارد. این محصول دقیقا مشخصه‌های گوشی هوشمند «ایکسپریا زد۵ کامپکت» را دارد که در سال ۲۰۱۵ میلادی وارد بازار شود.

با این توضیحات رسانه‌های خبری می‌گویند این اطلاعات با آنچه که سونی قصد دارد وارد بازار کند تفاوت دارد و شرکت ژاپنی هم‌اکنون در حال آزمایش مدل اولیه گوشی هوشمندی است که توجه کاربران را به خود جلب می‌کند.

منابع آگاه در آخرین خبرها توضیح دادند که سونی این مسئله را بررسی می‌کند تا متوجه شود کاربران جهانی به دنبال خرید یک دستگاه گوشی پرچمدار هستند یا ترجیح می‌دهند با پرداخت هزینه کمتر یک گوشی میان‌رده را خریداری کنند.

شرکت چینی وان‌پلاس هم‌اکنون در هر دو بخش گام برمی‌دارد. در سال ۲۰۱۵ میلادی قرار بود این شرکت محصولی را با نام «وان‌پلاس ایکس» روانه بازار کند که مشخصه‌ گوشی‌های میان رده را داشت و البته به تراشه «اسنپدراگون ۸۰۱» مجهز شده بود و البته این تراشه مخصوص پرچمداران سال ۲۰۱۴ بود. این تئوری در بسیاری از شرکت‌های دیگر از جمله سونی دنبال شد تا پرچمداران سال گذشته را به عنوان میان رده سال جاری به دست کاربران برساند.

با این توضیحات، منابع آگاه می‌گویند شرکت سونی هم‌اکنون محصول دیگری را با نام «ایکسپریا ایکس‌جی کامپکت» تکمیل می‌کند که چنین مشخصه‌ای دارد. این گوشی هوشمند دقیقا نسخه به‌روز شده «ایکسپریا زد۵» است که قیمت ارزان دارد و تا مدتی پیش گوشی‌های مشابه با مشخصات آن به عنوان پرچمدار فروخته می‌شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا