باتری گوشی «پیکسل گوگل» برای محاسبه دقیق انرژی باقیمانده هوشمند شد

آنچه که در روش جدید یک دستگاه گوشی هوشمند «پیکسل» انجام می‌دهد این است که از میزان استفاده از باتری دستگاه در روزهای مشابه و ساعت‌های به خصوص نمونه‌برداری می‌کند.

موبنا – اگرچه در گوشی‌های هوشمند امروزی نشان داده می‌شود که چند درصد از عمر باتری آنها باقیمانده است، ولی تاکنون هیچ دستگاهی این قابلیت را برای کاربر مشخص نکرده است که نشان دهد با درصد باقیمانده از انرژی ذخیره شده در باتری او چند ساعت می‌تواند از این دستگاه استفاده کند. البته باید توجه داشته باشیم هر کدام از ما به صورت متفاوت از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنیم و بنابراین ممکن است حجم باتری باقیمانده در زمان متفاوت به پایان برسد.

شرکت گوگل در این زمینه تغییراتی را در نظر گرفته است تا میزان محاسبه انرژی باقیمانده در باتری گوشی‌های «پیکسل» به صورت متفاوت محاسبه شود و ساعت‌های باقیمانده به طور دقیق‌تر اعلام شود تا کاربر در صورت لزوم تماشای تصاویر ویدیویی در سایت یوتیوب را متفوت کند و اگر به عنوان مثال تنها ۵ درصد از انرژی باتری باقیماندهاست،‌ سبک‌تر و کم‌مصرف‌تر دستگاه موبایلی خود را مورد استفاده قرار دهد.

نحوه محاسبه کنونی عمر باتری به این صورت است که دستگاه میانگین استفاده کاربر از گوشی به‌ازای هر یک ساعت را بررسی می‌کند و سپس پیش‌بینی می‌کند که او چند ساعت دیگر می‌تواند از میزان انرژی باقیمانده در باتری استفاده کند. بر این اساس اگر شما طی چند ساعت گذشته به طور میانگین در هر ساعت تنها ۵ درصد باتری دستگاه را مصرف کرده باشید و هم‌اکنون ۲۵ درصد از انرژی باقیمانده بشد، اندروید به شما اعلام می‌کند که ۵ ساعت دیگر می‌توانید گوشی را مورد استفاده قرار دهید.

باتری گوشی «پیکسل گوگل» برای محاسبه دقیق انرژی باقیمانده هوشمند شد

این یک روش ساده و نه چندان دقیق است. در این روش چندان مهم نیست که هر کدام از ما به صورت متفاوت دستگاه را استفاده می‌کنیم. همچنین ممکن است در ساعت‌های مختلف روز و در روزهای مختلف هفته به صورت متفاوت گوشی خود را به کار بریم. خوشبختانه گوگل از بزرگترین توسعه‌دهندگان الگوریتم‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود و با استفاده از سیستم یادگیری ماشینی سعی کرده است به صورت هوشمندانه‌تر میزان انرژی باقیمانده از باتری را محاسبه کند.

آنچه که در روش جدید یک دستگاه گوشی هوشمند «پیکسل» انجام می‌دهد این است که از میزان استفاده از باتری دستگاه در روزهای مشابه و ساعت‌های به خصوص نمونه‌برداری می‌کند، آنها را طبقه‌بندی می‌کند و برای هر کاربر یک الگوی ویژه تعریف می‌کند تا مشخص شود او چگونه از گوشی خود استفاده می‌کند. اگر به عنوان مثال زمانی که در خانه به سر می‌برید بیشترین وقت خود را به تماشای ویدیو با گوشی می‌گذرانید، سپس این سیستم هوشمند متوجه می‌شود که در هر یک ساعت بیش از ۵ درصد انرژی مصرف می‌کنید و متناسب با آن محاسبه به صورت متفاوت انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا