کالبدشکافی پرچمدارانی به نام Mate 10 و Mate 10 Pro هوآوی (+عکس)

در قسمت پشت بدنه گوشی هوشمند Mate 10 یک واشر لاستیکی به کار گرفتهشده است که سطح مقاومت گوشی را بیشتر می‌کند و جلوی نفوذ آب به قسمت داخلی بدنه را می‌گیرد.

موبنا – دو گوشی هوشمند Mate 10 و Mate 10 Pro هوآوی در بسیاری از بخش‌های داخلی مشابه یکدیگر ساخته شده‌اند و این شرکت سازنده هم در زمان معرفی هر دو محصول به این مسئله اشاره کرد. بنابراین چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد که در بررسی‌های دقیق مراکز تحقیقاتی و باز کردن قطعات دو گوشی از یکدیگر به نتیجه مشابه برسیم.

بر اساس آخرین اقدام صورت گرفته مرکز جهانی iFixit قطعات هر دو پرچمدار جدید هوآوی را از یکدیگر جدا کرد تا بررسی دقیق روی آنها انجام دهد. در پایان این اتفاق مشخص شد در قسمت پشت بدنه گوشی هوشمند Mate 10 یک واشر لاستیکی به کار گرفتهشده است که سطح مقاومت گوشی را بیشتر می‌کند و جلوی نفوذ آب به قسمت داخلی بدنه را می‌گیرد. البته این گوشی هوشمند استاندارد ضدآب IP54 را شامل می‌شود. همچنین بررسی‌های بیشتر نشان داد در اطراف پورت ورودی USB-C نیز یک واشر لاستیکی کار گذاشته شده است تا امکان ورود حتی یک قطره آب هم وجود نداشته باشد.

کالبدشکافی پرچمدارانی به نام Mate 10 و Mate 10 Pro هوآوی (+عکس)

در مقابل قطعات داخلی گوشی هوشمند Mate 10 Pro نیز از یکدیگر مجزا و بر اساس آن مشخص شد این محصول هم یک واشر لاستیکی در قسمت پشت بدنه را شامل می‌شود تا جلوی ورود آب گرفته شود و البته برای ورودی USB-C آن هم از یک سیستم مشابه استفاده شده است. البته این سیستم لاستیکی قوی‌تری و ضخیم‌تر در نظر گرفته شده است و استاندارد ضدآب این گوشی هوشمند IP67 است.

کالبدشکافی پرچمدارانی به نام Mate 10 و Mate 10 Pro هوآوی (+عکس)

علاوه بر این، بررسی‌های دیگر نشان داد هر دو گوشی هوشمند باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری را شامل می‌شوند. در قسمت بالای دستگاه مادربرد آن جاسازی شده است و همچنین دو لنز Leica برای دوربین دیجیتالی به چشم می‌خورد و در مقابل آنها هم لنز دوربین سلفی دیده می‌شود.

کالبدشکافی پرچمدارانی به نام Mate 10 و Mate 10 Pro هوآوی (+عکس)

مادربرد دستگاه با قسمت‌های پایینی بدنه یعنی پورت USB-C، اسپیکرها و … در ارتباط است و این اتصال از طریق روبان‌های الکترونیکی صورت گرفته است تا باتری به مادربرد متصل شود. بناربراین زمانی که قصد دارید بخش پشت بدنه این دو دستگاه را از آن جدا کنید باید بسیار احتیاط کنید. زیرا هر گونه آسیب به روبان الکترونیکی می‌تواند ارتباط همه بخش‌ها را از هم جدا کند.

کالبدشکافی پرچمدارانی به نام Mate 10 و Mate 10 Pro هوآوی (+عکس)

تفاوت اصلی که در سیستم داخلی دو گوشی هوشمند Mate 10‌ و Mate 10 Pro وجود دارد این است که روبان الکترونیکی کوچک به حسگر اثر انگشت مدل بزرگتر در قسمت پشت بدنه متصل شده است. در مدل Mate 10 این روبان کابلی از روی باتری عروب کرده است تا به قسمت پایین دستگاه برسد، ولی در مدل Pro دیده می‌شود که این روبان اندکی پیچیده است تا به پشت بدنه برود.

بخش پشتی بدنه که از باتری محافظت می‌کند با چسب‌های مخصوص پوشیده شده است، ولی مابقی بخش‌های داخلی دو دستگاه به راحتی قابل تعمیر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا