کدام شرکت‌ها از بازار جهانی گوشی بیشترین سود را می‌برند؟

شرکت هوآوی به‌ازای هر یک دستگاه گوشی هوشمند پی۹ که می‌فروشد ۴۲ درصد قیمت دستگاه را سود می‌کند.

موبنا – شرکت اپل یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود و بیشترین سود را از این بازار می‌برد. ولی از آنجایی که اپل وظیفه ساخت قطعات مختلف گوشی‌های خود را به شرکت‌های مختلف واگذار می‌کند و مونتاژ کردن قطعات آیفون را هم شرکت‌های مختلف به عهده گرفته‌اند، در جریان فروش گسترده آیفون سه شرکت اپل، سامسونگ و هوآوی بیشترین سود را از آن خود می‌کنند.

شرکت سامسونگ اعلام کرد فصل گذشته به واسطه حضور گسترده در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند درآمد ۱۳ میلیارد دلاری را از آن خود کرده است و در این میان اپل تولیدکننده گوشی هوشمند آیفون ۱۱ میلیارد دلار از این بازار سود کرده است. در این میان نباید حضور شرکت چینی هوآوی را هم نادیده گرفت که نیمی از رقم مذکور را به عنوان سود خود به دست آورد.

بر اساس آخرین گزارش‌های رسمی منتشر شده اعلام شد که هر دستگاه گوشی هوشمند آیفون ۷ با میانگین قیمت ۸۰۹ دلار در بازار جهانی فروخته شده است که ۲۲ درصد آن هزینه قطعات به کار رفته در دستگاه بوده است، ۱۵ درصد مربوط به هزینه توزیع و فروش کالا می‌شده است، ۲۱ درصد این رقم هزینه‌های دیگر را دربر می‌گرفته است و در نهایت ۴۲ درصد قیمت مذکور به عنوان سود از آن شرکت اپل شده است.

کدام شرکت‌ها از بازار جهانی گوشی بیشترین سود را می‌برند؟

در مقابل میانگین قیمت هر دستگاه گوشی هوشمند گلکسی اس۷ سامسونگ در بازار جهانی ۷۰۸ دلار بوده است که از این رقم ۲۳ درصد به قطعات داخلی، ۲۰ درصد به توزیع و فروش، ۲۳ درصد دیگر هزینه‌ها و ۳۴ درصد هم به سود شرکت سامسونگ اختصاص یافته است.

همچنین گفته شد میانگین قیمت هر دستگاه گوشی هوشمند پی۹ هوآوی در بازار جهانی ۴۴۹ دلار بوده است که ۲۰ درصد این رقم به هزینه قطعات داخلی مربوط می‌شود، ۱۵ درصد این رقم صرف توزیع و فروش کالا شده است، ۲۳ درصد آن دیگر هزینه‌ها را در بر می‌گیرد و در نهایت شرکت هوآوی به‌ازای هر یک دستگاه گوشی هوشمند پی۹ که می‌فروشد ۴۲ درصد قیمت مذکور را سود می‌کند.

چند سال قبل مدیرعامل شرکت هوآوی اعلام کرده بود که تصمیم دارد گام‌های بلند رو به جلو بردارد و حضور پررنگ‌تر در بازار گوشی‌های پیشرفته داشته باشد تا سهم اپل در بازار جهانی کم شود. این شرکت چینی هم اکنون موفق شده است در کشور چین اپل را به طور کامل شکست دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا