۲۰۲۰ فروش هدست‌ واقعیت افزوده اپل آغاز می‌شود

اپل تصمیم دارد هدست واقعیت افزوده خود را در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی کند و تصمیم بر آن شده است که فناوری پوشیدنی مذکور از سال ۲۰۲۰ میلادی به صورت عمومی وارد بازار جهانی شود.

موبنا – طی ماه‌های اخیر تقریبا همه رسانه‌های فعال در عرصه فناوری اعلام کردند که شرکت اپل در حال کار کردن روی پروژه واقعیت افزوده (AR) است. «تیم کوک» مدیرعامل اپل در یکی از مصاحبه خود این فناوری را به عنوان انقلاب بعدی اپل معرفی کرد. هم‌اکنون گزارش‌های جدید اطلاعات بیشتری را در مورد این فناوری ارایه می‌دهد.

به گفته «مارک گورمن» از سردبیران خبرگزاری بلومبرگ، اپل تصمیم دارد هدست واقعیت افزوده خود را در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی کند و تصمیم بر آن شده است که فناوری پوشیدنی مذکور از سال ۲۰۲۰ میلادی به صورت عمومی وارد بازار جهانی شود.

۲۰۲۰ فروش هدست‌ واقعیت افزوده اپل آغاز می‌شود

منابع آگاه اعلام کردند که این دستگاه الکترونیکی یک نمایشگر مجزا دارد و برای استفاده از آن نیاز نیست از نمایشگر گوشی هوشمند استفاده کرد. اپل همچنین برای آن تراشه جدید و سیستم عامل جدید طراحی کرده است و بر خلاف هدست واقعیت مجازی «گییِر وی‌آر» سامسونگ و «دِیدریم گوگل» که سیستم عامل معمولی اندروید را شامل می‌شوند، اپل آن را با قابلیت‌های متفاوت عرضه می‌کند. هر دو هدست سامسونگ و گوگل مبتنی بر گوشی هوشمند خدمات خود را ارایه می‌کنند و وزن آنها زیاد است. در این میان هدست «آکیولِس گو» که با قیمت ۲۰۰ دلار فروخته می‌شود به عنوان یک دستگاه مجزا بدون نیاز به استفاده از گوشی هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته فقط روی قابلیت‌های واقعیت مجازی (VR) تاکید دارد و امکان ارایه قابلیت‌های واقعیت افزوده (AR) را فراهم نمی‌کند.

دست واقعیت افزوده اپل مبتنی بر پلتفرم ویژه این شرکت مخصوص فناوری‌های پوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد که این پلتفرم هم‌اکنون در ساعت مچی هوشمند اپل ارایه شده است. در گزارش جدید اعلام نشد که این هدست چه مشخصه‌هایی دارد و هنوز به درستی معلوم نیست این محصول به اندازه عینک‌های معمول ساخته می‌شود یا از آنها بزرگتر است. با این وجود آقای کوک چندی پیش به خبرگزاری «ایندیپندنت» اعلام کرد که هدست‌های کنونی موجود در بازار با استانداردهای اپل سازگار نیستند و به زودی انقلاب بزرگی در این زمینه صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا