دارچین، آشتی با طب سنتی و درمان با داروهای گیاهی

اجداد ما بسیاری از بیماری های خود را با استفاده از گیاهان دارویی درمان میکردند. طب سنتی، این روزها هم طرفداران زیادی دارد و بعضی مواقع موثرتر از طب مدرن است. اگر شما هم جزو طرفداران طب سنتی هستید و میخواهید با روش های درمانی آن آشنا شوید، اپلیکیشن دارچین برایتان مفید خواهد بود. در نقد و بررسی این برنامه اندرویدی با ما همراه شوید.

موبنا – محتوای برنامه فوق شامل مطالب مفید در زمینه سلامتی و همچنین اطلاعات کامل درمورد خواص گیاهان دارویی، میوه ها، سبزیجات و غیره میشود. علاوه بر این، در دارچین امکان سوال و جواب بین کاربران وجود دارد تا بتوانند راه های درمان برای بیماری های ساده را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. البته قبل از پرسش و پاسخ، باید در این اپلیکیشن اندرویدی یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای این کار، وارد کردن اطلاعاتی از قبیل نام، ایمیل، رمز دلخواه و وضعیت (بیوگرافی کوتاه در مورد آشنایی با طب سنتی) لازم است. این اطلاعات از طریق منوی کناری، قابل ویرایش هستند.

 

نکته : استفاده از بخش محتوایی اپلیکیشن فوق، نیازی به ثبت نام ندارد.

با نصب اپلیکیشن دارچین، راه های درمان با طب سنتی را یاد بگیرید.

 

با طب سنتی آشتی کنید

در انتهای صفحه اصلی دارچین میتوانید به دسته بندی مواد عطاری، گیاهان دارویی، میوه ها و سایر خوراکی های مربوط به طب سنتی، دسترسی داشته باشید. با لمس هر دسته، لیستی از مواد خوراکی همراه با عکس و خاصیت آنها به نمایش درمی آید. برای مطالعه جزئیات بیشتر درباره هر مورد، کافی است بر روی آن اشاره کنید. صفحه ای که به این ترتیب باز میشود، شامل بخش های زیر است:

  • توضیحات کامل درمورد ماده خوراکی
  • اطلاعات کلی مثل نام علمی، ارزش غذایی و…
  • خواص درمانی
  • موارد منع مصرف

 

در صفحه اطلاعات مربوط به مواد خوراکی، امکانات مفیدی نیز به چشم میخورند که عبارتند از:

  • اشتراک گذاری کل متن
  • اشتراک گذاری متن هر قسمت
  • افزودن به علاقه مندی ها
  • حالت مطالعه در شب
  • تغییر سایز فونت

 

نکته : برای دسترسی به مطالب اضافه شده به علاقه مندی ها، باید از منوی کناری برنامه اقدام کنید.

 

دریافت پیام هایی که سلامت شما را تضمین میکند

یکی از بخش های محتوایی در دارچین، مربوط به نکات مفید با موضوع سلامت میباشد که با نام پیام ها در منوی کناری این اپلیکیشن قرار گرفته و از قسمت های زیر تشکیل شده است:

بیماری ها : مطالب این بخش، پیرامون بیماری های ساده مثل حساسیت، زانو درد، آفت دهان و راه های مقابله با آنها میباشد.

بهداشت : با مطالعه مقاله هایی که در این قسمت وجود دارد، یاد میگیرید که چگونه با ریزش مو مقابله نموده یا سلامت دندان های خود را حفظ کنید.

تغذیه : یکی از مهمترین مسائل مربوط به تندرستی، تغذیه سالم است که در این بخش مطالب مفیدی درباره آن خواهید دید.

مناسبت ها : اگر میخواهید موقع روزه داری سر حال بمانید یا در ایام نوروز دچار مشکل گوارشی نشوید، مطالب این قسمت را بخوانید.

سایر : در این قسمت سایر مطالب با موضوع طب سنتی یا خبرهای مربوط به برنامه نشان داده میشوند.

 

برای نوشته های بخش پیام ها، امکانات جانبی مفیدی نیز پیش بینی شده که از آن جمله میتوانیم به اشتراک گذاری متن، لایک کردن یا ذخیره برای مطالعه در حالت آفلاین اشاره کنیم.

 

نکته : مطالب قسمت پیام ها به صورت خودکار بروزرسانی میشوند و همیشه جدیدترین آنها را در صفحه اصلی میبینید.

 

, آشنایی با خواص گیاهان دارویی

 

اشتراک گذاری دانسته ها با دیگران

همانطور که گفتیم، یکی از قسمت های دارچین برای پرسش و پاسخ بین کاربران میباشد تا بتوانند اطلاعات خود درمورد راه های درمان با طب سنتی را به اشتراک بگذارند. بعد از ثبت نام در این اپلیکیشن، یک صفحه پروفایل خواهید داشت که همه سوال ها و جواب های شما در آن نشان داده میشود. با لمس علامت سوال در این صفحه، میتوانید سوال خود را از دیگران بپرسید و منتظر پاسخ بمانید. البته سوال ها بعد از تایید مدیریت، به نمایش درمی آیند.

اگر اطلاعاتی درباره طب سنتی یا راه های درمان با گیاهان دارویی دارید، میتوانید با لمس گزینه پرسش و پاسخ در منوی کناری، سوالات دیگر کاربران را ببینید و به آنها جواب دهید. امکان افزودن پرسش به علاقه مندی ها نیز پیش بینی شده است.

 

سایر امکانات برنامه

علاوه بر مواردی که تا اینجا نام بردیم، در دارچین امکانات دیگری نیز برای شما فراهم شده که عبارتند از:

  • ابزار جستجوی پیشرفته به تفکیک بخش های مختلف
  • محاسبه BMI و وضعیت توده بدن
  • توضیحات مفید درباره انواع مزاج ها (طبع ها)

 

نکته : برای استفاده از این امکانات باید به منوی کناری برنامه بروید.

 

رابط و تجربه کاربری برنامه

از لحاظ ظاهری، مشکل خاصی در دارچین مشاهده نمیشود و باید گفت که قالب گرافیکی آن از یکپارچگی و جذابیت لازم برخوردار است. رنگبندی زنده و هماهنگ، استفاده از آیکن های یکدست و زیبا و چیدمان مرتب اجزای صفحه، از ویژگی های مثبت برنامه فوق هستند. بد نیست بدانید که امکان تغییر رنگ قالب نیز از قسمت تنظیمات وجود دارد. از طرف دیگر، رابط کاربری این اپلیکیشن با رعایت استانداردهای لازم پیاده سازی شده و کار با آن برای همه اقشار راحت میباشد.

 

برای آشنایی با طب سنتی و راه های درمانی آن، میتوانید از محتوای مفید دارچین کمک بگیرید. این برنامه اندرویدی به صورت رایگان از کافه بازار قابل دریافت است.

 

نکته : در بخش محتوایی اپلیکیشن فوق، فقط قسمتی از مطالب رایگان هستند. با پرداخت هزینه ناچیز و ارتقای برنامه به نسخه کامل، همه مقالات قابل دسترسی میشوند.

درمان با طب سنتی

قابلیت ها و نقاط قوت برنامه

  • محتوای غنی با قابلیت بروزرسانی
  • عملکرد صحیح با حداقل خطا
  • امکانات جانبی مفید
  • رابط کاربری روان و زیبا
  • امکان پرسش و پاسخ بین کاربران
نقاط ضعف برنامه

  • وجود خطاهای جزئی
  • کمبود امکانات در بخش پرسش و پاسخ

تولید کننده : آبنوس افزار

آخرین نسخه بررسی شده : ۱.۱.۱

سیستم عامل : اندروید ۲.۲ و بالاتر

حجم : ۲.۵ مگابایت

 دارچین، آشتی با طب سنتی و درمان با داروهای گیاهی
 منبع: اپریویو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا