استارت‌آپی ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از ابرکامپیوترها! (+عکس)

استارت‌آپ Noodle.ai در اصل پلتفرم سازمانی ویژه‌ای را تولید کرده است که مبتنی بر قابلیت‌های هوش مصنوعی اطلاعات را پردازش می‌کند تا بهترین راهکارهای سازمانی را برای حرکت رو به جلو آنها ارایه دهد.

موبنا – استارت‌آپ Noodle.ai در مارس ۲۰۱۶ توسط «استفان پرات» راه‌اندازی شد و او علاقه فراوانی به توسعه فناوری‌های سازمانی داشت. پیش از آنکه این استارت‌آپ فعال در عرصه هوش مصنوعی فعالیت خود را در شهر سانفرانسیسکو آغاز کرد، «استفان پرات» در مرکز خدمات تجاری جهانی آی‌بی‌ام فعالیت می‌کرد و وظیفه نصب و راه‌اندازی سیستم‌های «واتسون» این شرکت را بر عهده داشت. پیش از این نیز آقای پرات بنیانگذار و مدیرعامل شرکتی به نام «اینفوسیس کانسالتینگ» بود و در راه‌اندازی شرکت‌های دیگر از جمله «دیلُویت کانلاستینگ»، و یک مرکز مشاوره فناوری و استراتژی موسوم به «آلِن و هملیتون» نقش داشت.

استارت‌آپ Noodle.ai به طور ویژه بر سازمان‌ها تاکید دارد و ماموریتی که برای خود تعریف کرده این است که مدیران کسب‌ و کارها، کارشناسان حوزه‌های مختلف و فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی را گرد هم بیاورد و از این طریق بتواند پیچیدگی‌های سازمانی را حل کند و البته خروجی قابل ملاحظه برای سازمان‌ها داشته باشد.

استارت‌آپی ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از ابرکامپیوترها! (+عکس)

«استفان پرات» در این خصوص توضیح داد: «من سابقه طولانی فعالیت در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای و پردازش سیگنال‌های دیجیتال دارم و نخستین بار کار خود را در یک سازمان دولتی آغاز کردم. پس از آن یکی از موسسان شرکت “دیلُویت” بودم و نخستین پروژه گروهی مشترک بین دو کشور هند و آمریکا را به انجام رساندم. همین تجربیات باعث شد تا بتوانم آگاهی بیشتری از نیاز سازمان‌ها کسب کنم و سرانجام به این نتیجه رسیدم که می‌بایست یک استارت‌آپ در زمینه هوش مصنوعی راه‌اندازی کنم».

هسته مرکزی استارت‌آپ Noodle.ai بر اساس مدل‌های ریاضی شکل گرفته است. این مرکز می‌تواند با رگرسیون‌های غیرخطی گسترده، طبقه‌بندی‌ها، شبکه‌های عصبی و انجمن‌ها به صورت مستقیم کار کند و از میان میلیاردها فرصت موجود طرح‌های عملیاتی بهینه را به صورت اختصاصی در اختیار هر سازمان بگذارد. این استارت‌آپ بر «الگوریتم‌های جعبه سیاه» که برای سازمان‌های بزرگ کاربرد دارد تمرکز ویژه کرده است و به مدیران امکان می دهد تا از ریسک‌های پیش رو، احتمالات موجود برای فعالیت‌های کاری و علت‌ها باخبر شوند و از این طریق بتوانند تصمیمات آگاهانه مبتنی بگیرند  استراتژی‌های خود را بر اساس اطلاعات به دست آماده هماهنگ کنند.

استارت‌آپی ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از ابرکامپیوترها! (+عکس)

الگوریتم‌های این مرکز که بر اساس سیستم‌های یادگیری ماشینی تعریف شده است بر پایه نرم افزارهای دقیق خدمات خود را ارایه می‌کند. این الگوریتم‌ها بر اساس اطلاعاتی که دریافت می‌کنند رفتارهای سازمانی را تشخیص می‌دهند و پردازش اطلاعات مهم را هم به همین صورت انجام می‌دهند. در اختیار داشتن منابع اطلاعاتی درست یکی از خدمات اصلی سیستم هوش مصنوعی این مرکز برای کسب و کارها محسوب می‌شوند. استارت‌اپ Noodle.ai قادر است حجم اطلاعات مفید و مورد نیاز سازمان را افزایش دهد و اپلیکیشن‌های آن به گونه‌ای تعریف شده است که با زیرساخت‌های داده از جمله نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری،‌ سرویس‌های اقتصادی، ابزارهای جمعیت‌شناسی، سیستم‌های آب و هوایی و … هماهنگ می‌شود تا بتواند با تحیل‌های درست، برنامه‌ریزی‌های دقیق برای فرآیندهای پیش‌رو انجام دهد.

استارت‌آپی ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از ابرکامپیوترها! (+عکس)

استارت‌آپ Noodle.ai در اصل پلتفرم سازمانی ویژه‌ای را تولید کرده است که مبتنی بر قابلیت‌های هوش مصنوعی اطلاعات را پردازش می‌کند تا بهترین راهکارهای سازمانی را برای حرکت رو به جلو آنها ارایه دهد. حجم داده‌های سازمانی که هر لحظه در حال افزایش است این مشکل را فراهم می‌کند تا امکان تحلیل دقیق آنها وجود نداشته باشد و در این میان الگوریتم‌هایی که در پلتفرم این استارت‌آپ تعریف شده است، در کوتاه‌ترین زمان این اطلاعات را تحلیل می‌کند. پلتفرم این مرکز BEAST نام دارد و با توان پردازشی پتافلاپ امکان یادگیری ماشینی مبتنی بر نوع داده‌های تولید شده در سازمان‌ها را فرهم می‌آورد و با فرضیه‌های علمی در مورد فرآیندهای پیش روی سازمان پیش‌بینی دقیق انجام می‌دهد. این طور که  Noodle.ai در سایت اینترنتی خود توضیح داده است، این استارت‌آپ ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از قوی‌ترین ابرکامپیوترهای سال ۲۰۰۰ میلادی اطلاعات را پردازش می‌کند و بر این اساس اگر رقبای شما همچنین از سیستم‌های صفحه‌گسترده یا سیستم‌های هوشمند سازمانی قدیمی برای تحلیل داده‌ها استفاده می‌کنند، پلتفرم Noodle.ai این امکان را فراهم می‌آورد تا میلیون‌ها حلقه اطلاعاتی پیش از آنکه اتفاق بیفتند، پیش‌بینی شوند و در مورد آنها تصمیم‌گیری دقیق صورت گیرد.

سیستم‌های هوش مصنوعی ابزارهای قدرتمندی هستند که اگر در محیط سازمانی نصب و راه‌اندازی شوند، پیچیده‌ترین مشکلات سازمانی هم به دست آنها حل می‌شود. استارت‌آپ Noodle.ai بر این باور است که برنامه‌ریزی و اقدامات عملیاتی بیشتین ارزش را در سازمان دارد و تکنیک‌های کاربردی برای بهره‌مندی هرچه بیشتر از این قابلیت‌ها می‌بایست در اختیار سازمان‌ها قرار گیرد. البته در این میان پیچیدگی‌های عملیاتی فراوانی وجود دارد که باعث می‌شود سازمان‌ها نتوانند اطلاعات موجود را به راحتی تحلیل کنند و Noodle.ai با پلتفرم خود این مشکل را برطرف کرده است.

استارت‌آپی ۱۰۰۰ برابر سریع‌تر از ابرکامپیوترها! (+عکس)

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. سلام من زیاد به موبنا سر میزنم مخصوصا بخش استارت آپش. Noodle رو هم کم و بیش میشناسم. بابت این پست خوب تون ممنونم. شاد و پیروز باشید

دکمه بازگشت به بالا