کوالکام درخواست ۱۰۳ میلیارد دلاری برای واگذاری را رد کرد

منابع آگاه نزدیک به این مذاکره اعلام کردند «برودکام» با اعضای هیئت مدیره شرکت کوالکام به مشکل برخورده است تا بتواند سهامداران را راضی کند.

موبنا – شرکت «برودکام» گزینه ۱۰۳ میلیارد دلاری را روی میز گذاشت تا از این طریق شرکت تراشه‌سازی کوالکام را خریداری کند. این خبر را افراد نزدیک به کواکلام در سانتیاگو اعلام کرد و توضیح دادند شرکت تولیدکننده تراشه‌های اسنپدراگون در حال مذاکره در مورد این واگذاری است.

شرکت «برودکام» توضیح داد به‌ازای هر سهام کوالکام که دریافت کند حاضر است به سهامداران ۶۰ دلار پول نقد و ۱۰ دلار سهام «برودکام» را واگذار کند.

بر این اساس پرداخت ۷۰ دلار به‌ازای هر سهام «برودکام» یک روز پیش از آنکه این خبر منتشر شود ۲۸ درصد نسبت به قیمت سهام کوالکام در بازار بورس بیشتر بود. بر اساس آخرین شایعات منتشر شده اعلام شد هیئت مدیره شرکت کوالکام امروز با مدیران شرکت «برودکام» جلسه ملاقات برگزار کردند و رسانه‌های خبری گزارش دادند که نتایج نهایی آن فردا با انتشار بیانیه‌ای اعلام می‌شود.

با این وجود منابع آگاه نزدیک به این مذاکره اعلام کردند «برودکام» با اعضای هیئت مدیره شرکت کوالکام به مشکل برخورده است تا بتواند سهامداران را راضی کند. این واگذاری می‌تواند یک مسیر طولانی و پرهزینه برای شرکت «برودکام» باشد تا بتاند به همه اهداف خود دست پیدا کند. کارشناسان می‌گویند سریع‌ترین و آسان‌ترین روش برای راضی کردن هیئت کوالکام و سهامداران آن این است که با قیمت اعلام شده از سوی شرکت تراشه‌ساز موافقت شود.

کوالکام درخواست ۱۰۳ میلیارد دلاری برای واگذاری را رد کرد

منابع آگاه می‌گویند تا این لحظه شرکت کوالکام پیشنهاد واگذاری به قیمت ۱۰۳ میلیارد دلار را رد کرده است. ولی اگر این توافق صورت گیرد، آژانس‌های قانون گذاری و مقرراتی می‌بایست وارد کار شوند تا فرآیند انتقال را تایید کنند و البته سهامداران هر دو شرکت هم می‌بایست راضی باشند. برای سهامداران شرکت کوالکام این یک اتفاق خوب است که باعث می‌شود شرکت کوالکام از پرونده‌های قضایی پیش روی خود با شرکت اپل رها شود و ارزش سهام شرکت بالاتر رود.

شرکت «برودکام» با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد که بسیار راغب است قرارداد همکاری با شرکت کوالکام امضا کند و این اتفاق ارتباطی به پیشنهاد خرید «برودکام» برای شرکت NXP Semiconductors به قیمت ۳۸ میلیارد دلار ندارد که پس از این مذاکره واگذاری آن انجام می‌شود. هر دو طرف قرارداد «برودکام» و NXP موافقت خود را در اکتبر ۲۰۱۶ اعلام کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا