توصیه مدیرعامل مایکروسافت به صاحبان آیپد: رایانه واقعی در دست بگیرید

مدیرعامل مایکروسافت به خبرنگاری که در کنار او حضور داشت و همکارش که رایانه لوحی آیپد در دست داشتند اشاره کرد و با خنده گفت: دوستان من،‌ شما می‌بایست یک رایانه واقعی را در دست بگیرید.

موبنا – این هفته دنیای فناوری پر از خبرهای جدید بود و طی آن کنسول بازی «ایکس‌باکس وان ایکس» مایکروسافت برای نخستین بار وارد بازار شد و «آیفون ایکس» اپل هم پس از ماه ها انتظار سرانجام به دست کاربران جهانی رسید.

البته اخبر حاشیه‌ای مختلف هم طی یک هفته گذشته در عرصه فناوری منتشر شد و به عنوان مثال «ساتیا نادلا» مدیرعامل مایکروسافت به شرکت اپل پیشنهاد کرد یک سفر به شرکت هند داشته باشد. او برای به اثبات رساندن تغییرات ایجاد شده در برند مایکروسافت در کشور هند به سر می‌برد.

نادلا تلاش‌های فراوان انجام داده است تا بتواند شرکت مایکروسافت را وارد دنیای مدرن کند و همچنان بتواند آن را زنده نگه دارد. با این وجود مایکروسافت رقبای بزرگی چون یاهو را پیش روی خود می‌بیند که در عرصه سخت‌افزار از آنها شکست خورده است.

«ساحل موهان گوپتا» خبرنگار خبرگزاری «تِک‌رادار» در هند در جریان سفر مدیرعامل مایکروسافت به این کشور حضور داشت و به صورت لحظه به لحظه اخبار مربوط به آن را منتشر می‌کرد. او پس از ورود به اتاق نادلا گفت: «آقای نادلا به من و همکارم که رایانه لوحی آیپد داشتیم اشاره کرد و با خنده گفت: دوستان من،‌ شما می‌بایست یک رایانه واقعی را در دست بگیرید».

توصیه مدیرعامل مایکروسافت به صاحبان آیپد: رایانه واقعی در دست بگیرید

طی چند سال اخیر این اتفاق بسیار مرسوم بوده است که شرکت‌های مختلف محصولات اپل را مورد هدف قرار دهند و با انتقاد نسبت به آنها سعی کنند محبوبیت بیشتری داشته باشند. ولی این نخستین باری بود که مدیرعامل مایکروسافت در این زمینه صحبت کرد.

مایکروسافت هم‌اکنون در بسیاری از زمینه‌ها از اپل جلوتر است. به عنوان مثال سیستم عامل ویندوز ۱۰ نسبت به مک اپل بسیار گسترده‌تر در بازار جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپل ادعا می‌کند که تبلت «آیپد پرو» آنها یک دستگاه رایانه واقعی است و کاربران سازمانی می‌توانند تمام نیازهای خود را با آن پاسخ دهند. با این وجود یکی از مدیران مایکروسافت چندی پیش گفت که اپل در جریان ساخت «آیپد پرو» از مایکروسافت کپی کرده است.

البته این ماجرا فقط به مایکروسافت ختم نشد و شرکت سامسونگ هفته گذشته یک آگهی تبلیغاتی را منتشر کرد تا ۱۰ سال حضور گوشی هوشمند آیفون در بازار جهانی را زیر سوال ببرد و در مقابل سری گوشی‌های گلکسی و قابلیت‌های آن را نمایان کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا