کتاب مهارت‌های مطالعه برای دانش‌آموزان و دانشجویان

دانلود کتاب مهارت‌های مطالعه برای دانش‌آموزان و دانشجویان | نسخهٔ کتاب: پی‌دی‌اف | کتاب مهارت‌های مطالعه دانشجوی عزیز، موفقیت شما در دانشگاه به میزان زیادی به مهارت های تحصیلی شما بستگی دارد. موفقیت در تحصیل بیش از آنکه به میزان معلومات بستگی داشته باشد، به چگونگی استفاده از تکنیک ها و مهارت های تحصیلی وابسته …

دانلود کتاب مهارت‌های مطالعه برای دانش‌آموزان و دانشجویان

| نسخهٔ کتاب: پی‌دی‌اف |

کتاب مهارت‌های مطالعه برای دانش‌آموزان و دانشجویان

کتاب مهارت‌های مطالعه

دانشجوی عزیز، موفقیت شما در دانشگاه به میزان زیادی به مهارت های تحصیلی شما بستگی دارد. موفقیت در تحصیل بیش از آنکه به میزان معلومات بستگی داشته باشد، به چگونگی استفاده از تکنیک ها و مهارت های تحصیلی وابسته است. کارشناسان یادگیری معتقدند که عوامل موفقیت در تحصیل به سه عامل زیر وابسته است:
۱- قابلیت ها و توانایی های فردی ۲۰ %
۲- اطلاعات کامل در مورد موضوع مورد مطالعه ۳۰ %
۳- استفاده از مهارت های تحصیلی و تکنیک های مطالعه ۵۰ %
خوشبختانه می بینید که ۸۰ % این فهرست کاملاً قابل یادگیری است. ممکن است شما وقت و انرژی زیادی را صرف آموزش و یادگیری کنید اما به نتیجه دلخواه در امتحانات پایان ترم و یا به طور کلی اهداف تحصیلی خود نرسید. این مسئله به دلیل عدم آگاهی شما از مهارت های تحصیلی است. به یاد داشته باشید دانشجویانی که نمره عالی کسب می کنند، الزاماً باهوش تر از سایر همکلاسی های خود نیستند؛ بلکه مهارت های تحصیلی خود را ارتقاء داده اند.
آنچه در این کتاب می آموزید:
تعیین و تنظیم هدف تحصیلی
برنامه ریزی درسی
برنامه ریزی درسی برای مطالعه دروس مهم تر
قانون تکرار و مرور
شیوه های مطالعه
عوامل آسیب زا در مطالعه
نظام برتر مطالعه یا روش پس ختام

نوشته های مشابه

کتاب مهارت‌های مطالعه برای دانش‌آموزان و دانشجویان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا