«اندروید ۸» حافظه داخلی گوشی را بیشتر می‌کند

در اندروید جدید ابزارهای موبایلی که «غیرفعال» نامیده می‌شوند هیچ گونه فایل کَش را در اختیار نخواهند گرفت تا از این طریق کمترین فضای داخلی در گوشی هوشمند را اشغال کنند.

موبنا – طی ماه‌های اخیر دیده شده است که شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند ظرفیت داخلی دستگاه‌های جدید خود را از ۶۴ گیگابایت افزایش داده‌اند و پرچمداران را با ظرفیت‌های بالاتر به دست کاربران می‌رسانند. البته این افزایش ظرفیت برای گوشی‌های رده پایین و میان‌رده اعمال نشده است و بیشتر آنها همچنان با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی یا ۱۶ گیگابایتی به دست کاربران می‌رسند.

شرکت گوگل به تازگی اپلیکیشن هوشمند مدیریت حافظه داخلی دستگاه موسوم به Files Go را روانه بازار کرد و با این اتفاق تاکید دارد که می‌تواند به بهترین شکل از حافظه محدود گوشی‌های هوشمند استفاده کند.

چارچوب نرم‌افزاری جدید AOSP اندروید نیز برخی قابلیت‌های جدید در اختیار گرفته است تا به صورت خودکار اپلیکیشن‌هایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند را با برچسب «غیرفعال» علامت گذاری کند. این نوع اولویت‌بندی در اپلیکیشن‌های کاربردی به گونه‌ای ارایه شده است که نحوه ذخیره‌سازی فایل‌های کَش (cache) برای این اپلیکیشن‌ها تغییر می‌کند.

«اندروید ۸» حافظه داخلی گوشی را بیشتر می‌کند

زمانی که اندروید یک اپلیکیشن را با برچسب «غیرفعال» علامتگذاری می‌کند به این معنی خواهد بود که ابزار موبایلی مربوطه به تازگی استفاده نشده است و در پس‌زمینه فعالیت‌های نرم‌افزاری توسط هیچ اپلیکیشن دیگر هم استفاده نمی‌شود.

این ابزارهای موبایلی که «غیرفعال» نامیده می‌شوند هیچ گونه فایل کَش را در اختیار نخواهند گرفت تا از این طریق کمترین فضای داخلی در گوشی هوشمند را اشغال کنند. شرکت گوگل اعلام کرد این قابلیت جدید در سیستم عامل اندروید موجب می‌شود تا میزان اشغال فضای داخلی گوشی توسط ابزارهای موبایلی به حداقل برسد.

البته بسیاری از قابلیت‌هایی که در سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو ارایه شده‌اند همچنان آزمایش می‌شوند و شرکت گوگل تصمیم دارد نسخه نهایی آنها را با اصلاحات مربوطه در سیستم عامل اندروید ۸.۱ اوریو ارایه کند.

دکمه بازگشت به بالا