سامسونگ از تراشه «گلکسی اس۹» رونمایی کرد

به صورت موثق اعلام شد «اکسینوس ۹۸۱۰» در دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» مورد استفاده قرار می‌گیرد و البته هنوز قابلیت‌های نهایی این تراشه به صورت دقیق مشخص نشده است.

موبنا – شرکت سامسونگ برای سری بعدی پرچمداران گوشی‌های خود سری ۹ از پردازنده‌های اکسینوس خود را با نام ۹۸۱۰ معرفی کرد و توضیح داد که این محصول می‌تواند از قدرتمندترین تراشه‌های موبایلی جهان باشد.

هشتمین سری از تراشه‌های موبایلی اکسینوس سامسونگ ۸۸۹۵ نام داشت که آخرین مدل آن در گوشی هوشمند «گلکسی نوت ۸» مورد استفاده قرار گرفت و سامسونگ از هم‌اکنون مدل بعدی آن را آماده کرده است.

منابع آگاه می گویند این تراشه با کدهای مختلف در سیستم داخلی سامسونگ توسعه یافته است. ولی علاوه بر این به صورت موثق اعلام شد «اکسینوس ۹۸۱۰» در دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» مورد استفاده قرار می‌گیرد و البته هنوز قابلیت‌های نهایی این تراشه به صورت دقیق مشخص نشده است.

نخستین توانایی که در این تراشه پیش‌بینی می‌شود این است که ۹۸۱۰ همچنان مبتنی بر فناوری ۱۰ نانومتری ساخته شده است که البته باید گفت این تراشه نسبت به مدل قبلی انرژی کمتری مصرف می‌کند و سرعت پردازش اطلاعات در آن ارتقا یافته است.

سامسونگ از تراشه «گلکسی اس۹» رونمایی کرد

البته باید توجه داشت مدل ویژه «گلکسی اس۹» برای بازار آمریکا به تراشه «اسنپدراگون ۸۴۵» مجهز شده است که این تراشه با فناوری ۷ نانومتری ساخته می‌شود و همچنین از قبل پیش‌بینی شده بود که مدل جدید تراشه اکسیسنوس برای این گوشی هوشمند با فناوری ۸ نانومتری به تولید می‌رسد. ولی باید گفت که مدل «اکسینوس ۹۸۱۰» هم‌اکنون این قابلیت را ارایه نمی کند و احتمال دارد سامسونگ در به‌روزرسانی‌های بعدی تراشه جدید خود را با فناوری جدیدتر بسازد.

در این تراشه که برای گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» ساخته شده است سامسونگ از سومین نسل هسته‌های پردازشگر CPU، سیستم به روز شده پردازنده گرافیکی، و مودم گیگابیتی LTE با قابلیت پشتیبانی از استاندارد ۶CA استفاده کرده است که بر این اساس می‌توان گفت نسبت به مدل کنونی توانایی گرافیکی بالاتری دارد و اطلاعات و داده‌های مخابراتی را با سرعت بالاتر دریافت می‌کند.

تراشه «اکسینوس ۸۸۹۵» که در گوشی هوشمند «گلکسی نوت ۸» مورد استفاده قرار گرفت مودم ۵CA داشت که سرعت دانلود اطلاعات در آن یک گیگابیت در ثانیه بود و این در حالی است که گفته می‌شود مودم ۶CA می‌تواند اطلاعات را با میانگین سرعت ۱.۲ گیگابیت در ثانیه دانلود کند و البته شرایط پایدارتر برای بارگذاری داده‌ها فراهم آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا