مقایسه Mate 10 هوآوی با قدرتمندترین رقبای جهانی (+عکس)

این دو گوشی پیشرفته با بهترین فبلت‌های موجود در بازار از جمله «گلکسی نوت ۸» سامسونگ، «ال‌جی وی۳۰» و «پیکسل ۲ ایکس‌ال» گوگل رقابت تنگاتنگ و مستقیم دارند و در اینجا مقایسه دقیق بین همه آنها صورت گرفته است.

موبنا – دو پرچمدار بزرگ شرکت هوآوی یعنی Mate 10 و Mate 10 Pro به محض ورود به بازار توجه کاربران جهانی را به خود جلب کردند و به واسطه قابلیت‌های متمایز و منحصر به‌فرد خود موفق شدند گوی سبقت را از رقبا بربایند. این دو گوشی هوشمند امکاناتی را در خود شامل می‌شوند که آنها را در هیچ پرچمدار دیگری مشاهده نمی‌کنیم و به همین خاطر محصولات جدید هوآوی را می‌توانیم از بهترین گوشی‌های هوشمند جهان بدانیم. هر دو گوشی جدید هوآوی طراحی لبه-به-لبه دارند و به عبارت دیگر نمایشگر تا لبه بدنه امتداد یافته است، پیشرفته‌ترین امکانات سخت‌افزاری را شامل می‌شوند و آخرین نسخه سیستم عامل اندروید روی آنها نصب شده است. با این توضیحات دو گوشی مذکور چگونه در مقابل رقبا حاضر می‌شوند؟

باید گفت این دو گوشی پیشرفته با بهترین فبلت‌های موجود در بازار از جمله «گلکسی نوت ۸» سامسونگ، «ال‌جی وی۳۰» و «پیکسل ۲ ایکس‌ال» گوگل رقابت تنگاتنگ و مستقیم دارند و به همین خاطر محصولات جدید هوآوی از نظر طراحی، قابلیت‌های کاربردی و امکانات داخلی با این رقبای سرسرخت مقایسه شده‌اند تا بدانید خرید کدام یک از آنها به نفع شما خواهد بود.

طراحی

دو گوشی هوشمند Mate 10 و Mate 10 Pro از نظر ظاهری توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کند. هر دو گوشی هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که لبه باریک اطراف نمایشگر را می‌پوشاند و به عبارت دیگر نمایشگر تا لبه‌های بدنه امتداد یافته است. بخش پشتی این دو دستگاه نیز از شیشه خمیده ساخته شده است که این مسئله به زیبایی آنها می‌افزاید. هر دو گوشی هوشمند در ناحیه‌ای که لنز دوربین قرار گرفته است یک بخش مجزا را شامل می‌شوند و رنگ بدنه در این بخش تغییر کرده است تا هوآوی آن را بهتر به نمایش بگذارد.

مقایسه Mate 10 هوآوی با قدرتمندترین رقبای جهانی (+عکس)

با این وجود باید گفت گوشی هوشمند Mate 10 هوآوی فشرده‌تر و کوچک‌تر ساخته شده است و این اتفاق به دلیل نمایشگر کوچک‌تری است که برای آن در نظر گرتفه شده است. این گوشی هوشمند حسگر اثر انگشت را در قسمت پایین نمایشگر شامل می‌شود و کاربر در سطح روی گوشی به آن دسترسی دارد. در مقابل، مدل Pro در سطح رویی هیچ گونه کلید سخت‌افزاری را شامل نمی‌شود و حسگر اثر انگشت آن به پشت بدنه انتقال یافته است. اگر بپرید که کدام یک از این دو گوشی بهتر است تا بتوانیم آسان‌تر از حسگر اثر انگشت آن استفاده کنیم باید گفت که این اتفاق بستگی به نحوه استفاده روزمره شما دارد و بر این اساس نمی‌توان یک راهکار جامع ارایه کرد. در حالی که برای بسیاری از کاربران حسگر اثر انگشت در سطح روی گوشی مناسب‌تر است، برخی افراد که تمایل به استفاده یک دستی از گوشی هوشمند دارند ترجیح می‌دهند حسگر دستگاه پشت بدنه آن باشد.

باید توجه داشت که مانند دو مدل جدی گوشی هوشمند Mate، محصولات رقیب از جمله «گلکسی نوت ۸»، «پیکسل ۲ ایکس‌ال» و «ال‌جی وی۳۰» لبه‌های باریکی را اطراف نمایشگر شامل می‌شوند و هر کدام از آنها با یک طراحی منحصر به فرد و متفاوت عرضه شده‌اند.

مقایسه Mate 10 هوآوی با قدرتمندترین رقبای جهانی (+عکس)

فبلت ساسمونگ نمایشگر منحنی دارد و از این نظر هیچ یک از گوشی‌های مشابه را نمی‌توان با آن مقایسه کرد. این دستگاه همچنین در قسمت پشت بدنه یک لایه شیشه را شامل می‌شود که البته در میانه آن در کنار لنز دوربین حسگر اثر انگشت جاسازی شده است و از این نظر مشابه گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» است.

گوشی «پیکسل ۲ ایکس‌ال» گوگل هم یکی دیگر از رقبا محسوب می‌شود که بدنه فلزی دارد و لایه شیشه‌ای در نیمی از بخش پشتی بدنه آن را متمایز می‌کند. این گوشی هوشمند طراحی بسیار ساده دارد و ممکن است همین مسئله باعث شود توجه شما به این محصول جلب نشود. رنگ بدنه به صورت مشکی و سفید طراحی شده است و سطح روی آن هم مشکی است و در مجموع اتفاق خاصی در طراحی آن دیده نمی‌شود.

گوشی هوشمند «ال‌جی وی۳۰» نیز یکی دیگر از فبلت‌های پرقدرت است که قابلیت‌های کاربردی را شامل می‌شود. سطح روی آن بسیار ساده و خلوت طراحی شده است و نام شرکت تولیدکننده هم روی آن دیده نمی‌شود. در قسمت پشت بدنه یک لایه شیشه به کار رفته است که به زیبایی دستگاه کمک می‌کند.

مقایسه Mate 10 هوآوی با قدرتمندترین رقبای جهانی (+عکس)

با این توضیحات کدام یک از این گوشی‌های هوشمند را می‌توان زیباتر دانست؟ طراحی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که می‌تواند کاربر را نسبت به خرید یک دستگاه الکترونیکی جدید ترغیب کند. بر این اساس نمی توان یکی از این محصولات را برنده رقابت در بازار جهانی دانست و از نظر طراحی آن را جلوتر دید، زیرا هر یک از این محصولات به نوبه خود شکل ظاهری زیبا و منحصر به‌فردی دارند.

مشخصات داخلی

این بررسی را از گوشی هوشمند Mate 10 هوآوی آغاز می‌کنیم که نمایشگر ۵.۹ اینچی از نوع IPS LCD را شامل می‌شود و کیفیت تصاویر در آن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل در نظر گرفته شده است و تناسب نمایشگر آن هم ۱۶:۹ است. این محصول به آخرین و قدرتمندترین تراشه موبایلی هوآوی یعنی Kirin 970 مجهز شده است و سیستم ویژه‌ای به نام واحد پردازش عصبی (NPU) را شامل می‌شود و به کمک آن ۲.۵ برابر بهتر اطلاعات را پردازش می‌کند و ۵ برابر کمتر انرژی مصرف می‌کند. این گوشی هوشمند سیستم هوش منصنوعی را در خود جا داده است و نسبت به پردازنده به کار رفته در دیگر رقبا این مزیت را دارد. دستگاه موبایلی جدید هوآوی قابلیت‌های هوشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد و به عنوان مثال پس از تشخیص نور محیط قابلیت Eye Comfort در آن فعال می‌شود تا هنگام خواندن متن‌ها در محیط تاریک هیچ فشاری به چشمان شما وارد نشود.

مقایسه Mate 10 هوآوی با قدرتمندترین رقبای جهانی (+عکس)

پرچمدار جدید هوآوی رم ۴ گیگابایتی با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی را در خود جا داده است و باتری آن با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر انرژی را در خود نگه می دهد و برای آن از فناوری ویژه‌ای موسوم به SuperCharge استفاده شده است تا باتری خالی در کمتر از ۳۰ دقیقه بتواند ۵۸ درصد انرژی خود را دریافت کند. این گوشی هوشمند به دوربین دیجیتالی دوگانه مجهز شده است که در پشت بدنه با حسگرهای ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسلی کار گذاشته شده‌اند و یکی از آنها به صورت تک‌رنگ و دیگری به صورت رنگی تصویربرداری می‌کند و هر دو دوربین دیافراگم f/1.6 دارند. گوشی هوشمند Mate 10 هوآوی دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همچنین جک استاندارد ۳.۵ میلیمتری هدفون و سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو برای آن در نظر گرفته شده است.

مدل Pro این گوشی هوشمند چینی اندازه بزرگتری دارد و برای آن نمایشگر ۶ اینچی OLED در نظر گرفته شده است که البته کیفیت آن اندکی پایین‌تر است و تصاویر در این نمایشگر با کیفیت ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل به نمایش درمی‌آیند. تناسب این گوشی هوشمند ۱۸:۹ است و مانند برادر کوچکرتر خود رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی دارد که البته مدل دیگر آن با رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به فروش می رسد. این دستگاه الکترونیکی موبایلی به واسطه پشتیبانی از استاندارد IP67 به صورت ضدآب و ضدگرد و غبار ساخته شده است و در حالی که جک استاندارد ۳.۵ میلیمتری هدفون در آن حذف شده است، از کارت حافظه میکرو-اس‌دی پشتیبانی می‌کند. مابقی مشخصات دستگاه از جمله تراشه، دوربین دیجیتالی و ظرفیت باتری مشابه مدل Mate 10 است.

زمانی که به رقبای این گوشی هوشمند نگاه می‌کنیم، هر دو محصول «پیکسل ۲ ایکس‌ال» و «ال‌جی وی۳۰» نمایشگر ۶ اینچی OLED با تناسب ۱۸:۹ را در خود جا داده‌اند که از این نظر می‌توان آنها را مشابه Mate 10 Pro دانست که البته کیفیت نمایشگر آنها اندکی بهتر است و تصاویر در آن با کیفیت ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسل به نمایش درمی‌آیند. این دو گوشی هوشمند به آخرین تراشه شرکت کوالکام موسوم به «اسنپدراگون ۸۳۵» به همراه رم ۴ گیگابایتی مجهز شده‌اند. اما فبلت سامسونگ در بین این رقبا بزرگترین اندازه را دارد و نمایشگر آن ۶.۳ اینچی از نوع Super AMOLED است که تصاویر را با کیفیت ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل نشان می‌دهد و تناسب نمایشگر آن هم ۱۸.۵:۹ اعلام شده است. این گوشی هوشمند در دو مدل ساخته شده است که یکی از آنها تراشه «اسنپدراگون ۸۳۵» و دیگری تراشه «اکسینوس ۸۸۹۵» سامسونگ را شامل می شود و هر دو مدل رم ۶ گیگابایتی دارند.

مقایسه Mate 10 هوآوی با قدرتمندترین رقبای جهانی (+عکس)

از نظر قدرت داخلی، تمام این گوشی‌های هوشمند می‌توانند به همه نیازهای شما پاسخ دهند و اگرچه بعضی از آنها رم ضعیف‌تری دارند، ولی همه آنها را می‌توان در خانواده قوی‌ترین گوشی‌های هوشمند طبقه‌بندی کرد. برای هر کدام از این محصولات یک قابلیت متمایز در نظر گرفته شده است که می‌تواند توان آنها را ارتقا دهد.

گوشی کره‌ای «گلکسی نوت ۸» سامسونگ به عنوان مثال قلم هوشمند S Pen را شامل می‌شود که از قسمت پایین دستگاه بیرون می‌آید و به شما امکان می‌دهد آسان‌تر با این دستگاه موبایلی تعامل برقرار کنید. نمایشگر این دستگاه از نوع Infinity Display است که دو سمت بدنه آن خمیده شده است و این محصول نخستین گوشی هوشمند سامسونگ محسوب می‌شود که دوربین دیجیتالی دو گانه را در اختیار کاربران می‌گذارد و برای آن دو حسگر ۱۲ مگاپیکسلی در قسمت پشت بدنه در نظر گرفته شده است.

گوشی کره‌ای دیگر موسوم به «ال‌جی وسی۳۰» گزینه مناسبی برای علاقمندان به فیلم و موسیقی محسوب می‌شود و به سیستم صوتی پیشرفته Quad DAC مجهز شده است. این گوشی دو دوربین دیجیتالی ۱۶ و ۱۳ مگاپیکسلی را در قسمت پشت بدنه در خود جا داده است و لنز آن به صورت استاندارد و واید دوگانه است.

مقایسه Mate 10 هوآوی با قدرتمندترین رقبای جهانی (+عکس)

مهم‌ترین مزیت «پیکسل ۲ ایکس‌ال» گوگل بهره‌بری بهینه از سیستم عامل اندروید است و یکی از نخستین دستگاه های موبایلی در بازار جهانی محسوب می‌شود که آخرین نسخه از اندروید را در خود جا داده است. این گوشی هوشمند در قسمت جلوی دستگاه دو لنز دوربین دارد که کیفیت تصویر را به میزان قابل ملاحظه ارتقا می‌دهد. این دستگاه موبایلی در مرکز استانداردسازی DxOMark موفق شد از امتیاز ۱۰۰ عدد ۹۸ را به خود اختصاص دهد که در بین همه رقبا بهترین امتیاز است. علاوه بر این، فبلت جدید گوگل قابلیتی به نام Active Edge را در خود جا داده است که به شما امکان می‌دهد دستیار دیجیتالی گوگل را به راحتی در اختیار بگیرید و از آن استفاده کنید. این گوشی هوشمند ورودی هدفون ندارد.

هر سه گوشی هوشمند رقیب در مقابل ورود آب و همچنین گرد و غبار به سیستم داخلی بدنه مقاوم هستند و البته هر کدام از آنها با حافظه داخلی متفاوت و قابلیت‌های سخت‌افزاری گوناگون به دست کاربران می‌رسند.

قیمت

گوشی هوشمند Mate 10 هوآوی مانند مدل قبلی خود با قیمت ۶۹۹ یورو معادل ۸۲۵ دلار وارد بازار شده است و هم‌اکنون در برخی کشورها به فروش می‌رسد. مدل بزرگتر آن یعنی Mate 10 Pro با رم ۶ گیگابایتی اندکی گران‌تر است و قیمت آن ۷۹۹ یورو معادل ۹۴۵ دلار در نظر گرفته شده است. البته پیش‌بینی شده است زمانی که این دو گوشی هوشمند با قیمت ارزان‌تر وارد بازار آمریکا شوند.

فبلت «گلکسی نوت ۸» سامسونگ فقط با مدل ۶۴ گیگابایتی وارد آمریکا شده است و یکی از گران‌ترین پرچمداران برای این کشور محسوب می‌شود که با قیمت ۹۲۹ دلار به فروش می‌رسد. برای مدل ۶۴ گیگابایتی گوشی هوشمند «پیکسل ۲ ایکس‌ال» گوگل قیمت ۸۴۹ دلار در نظر گرفته شده است و مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن هم با قیمت ۹۴۹ دلار فروخته می‌شود. گوشی هوشمند «ال‌جی وی۳۰» نیز حدود ۸۰۰ دلار قیمت دارد که البته این رقم برای مدل ۶۴ گیگابایتی آن است.

مقایسه Mate 10 هوآوی با قدرتمندترین رقبای جهانی (+عکس)

همه این گوشی‌های هوشمند قیمت گرانی دارند و در بین آنها گوشی کره‌ای «ال‌جی وی۳۰» را می‌توان از نظر قیمت مناسب‌ترین محصول دانست. البته این اتفاق تا زمانی به این شکل خواهد بود که Mate 10 هوآوی وارد بازار آمریکا نشود، زیرا پیش‌بینی شده است که این محصول در کشور آمریکا با قیمت ۶۰۰ دلار به فروش برسد. گوشی هوشمند Mate 10 Pro نیز در کشور آمریکا از «گلکسی نوت ۸» سامسونگ ارزان‌تر است و از این نظر محصول جدید سامسونگ را می‌توان گران‌ترین فبلت در بازار جهانی دانست.

نتیجه‌گیری نهایی

با این توضیحات به نظر شما خرید کدام یک از این محصولات بهتر است؟ متاسفانه هیچ پاسخ مستقیمی برای این سوال وجود ندارد. این انتخاب به نیازو سلیقه شما بستگی دارد و اگرچه محصولات جدید هوآوی در بسیاری از بخش‌ها نسبت به رقبای خود جلوتر هستند، ولی تصمیم نهایی با شما است که کدام یک از این دستگاه‌های موبایلی را به عنوان گوشی جدید خود خریداری کنید. دو گوشی جدید Mate 10 هوآوی در بین رقبای خود بهترین طراحی را دارند و از نظر امکانات داخلی هم قابلیت‌های پیشرفته‌تری را شامل می‌شود و به عبارت دیگر می‌توان گفت این گوشی‌ها تنها دستگاه‌های موبایلی در جهان هستند که هوش مصنوعی دارند. اگر محصولی با این امکانات را می‌خواهید بی‌تردید هوآوی بهترین گزینه را در اختیار شما قرار داده است.

گوشی هوشمند «ال‌جی وی۳۰» برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که روی قابلیت‌های صوتی اکید دارند و می‌خواهند هزینه کمتری برای خرید یک پرچمدار بپردازند. برای کابرانی که تمایل به استفاده از نمایشگر بزرگ و قلم هوشمند دارند «گلکسی نوت ۸» سامسونگ با نمایشگر ۶.۳ اینچی بهترین گزینه محسوب می‌شود که البته برای خرید آن می‌بایست پول بیشتری پرداخت کرد.

«پیکسل ۲ ایکس‌ال» گوگل تنها پرچمدار در بین این محصولات است که در قسمت پشت بدنه لایه فلزی را شامل می‌شود که با دوربین دیجیتالی خود بهترین عکس‌ها را در بین رقبا تهیه می‌کند.

مقایسه Mate 10 هوآوی با قدرتمندترین رقبای جهانی (+عکس)

با این توضیحات شما به عنوان کاربری که تصمیم دارد یک دستگاه پرچمدار جدید برای خود خریداری کند، می‌بایست مشخصات این دستگاه‌ها را به دقت بخوانید و در نهایت بهترین دستگاه را برای خود انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا