سامسونگ قیمت «آیفون ایکس» را گران کرد

کارشناسان اعلام کردند گران بودن قیمت نمایشگر سامسونگ در محصول جدید اپل مهم‌ترین عاملی محسوب می‌شود که باعث شد گوشی هوشمند «آیفون ایکس» با قیمت بالا وارد بازار شود.

موبنا – در آخرین بررسی‌های تحلیلی اعلام شد که شرکت اپل به‌ازای قطعات به کار رفته در هر دستگاه «آیفون ایکس» و هزینه‌های کارخانه‌ای ۳۵۷.۵۰ دلار هزینه کرده است و این گزارش را مرکز IHS Markit با بررسی دقیق قیمت‌های مربوط به هر قطعه منتشر کرد. لازم به ذکر است که قیمت مذکور هزینه مربوط به تمام لوازم جانبی داخل جعبه و بسته‌بندی را هم محاسبه کرده است.

با این گزارشی که شرکت IHS منتشر کرده است مشخص شد شرکت اپل برای ساخت هر دستگاه «آیفون ایکس» ۱۱۵ دلار بیشتر نسبت به «آیفون ۸» هزینه کرده است.

همان طور که در این گزارش اعلام شده است، گران‌ترین بخش به کار رفته در پرچمدار گوشی‌های اپل مربوط به نمایشگر ۵.۸ اینچی AMOLED آن می‌شود که در شرکت سامسونگ ساخته شد که این نمایشگر امکانات هوشمند متفاوت از جمله حسگر Force Touch، سیستم پلاریزه و پوشش محافظه شیشه را شامل می‌شود. مجموع این قابلیت‌ها در نمایشگر هزینه‌ای بالغ بر ۱۱۰ دلار محاسبه می‌شود که ۷۰ دلار از آن به صورت مستقیم به شرکت سامسونگ پرداخت می‌شود و از این طریق شرکت سامسونگ با فروش بیشتر مهم‌ترین رقیب خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به یک درآمد قابل ملاحظه دسترسی می یابد.

سامسونگ قیمت «آیفون ایکس» را گران کرد

به همین دلیل بسیاری از کارشناسان اعلام کردند گران بودن قیمت نمایشگر سامسونگ در محصول جدید اپل مهم‌ترین عاملی محسوب می‌شود که باعث شد گوشی هوشمند «آیفون ایکس» با قیمت بالا وارد بازار شود.

دومین قطعه گران در گوشی «آیفون ایکس» اپل دوربین دوگانه آن است و پس از آن هم باتری و حافظه داخلی بیشترین هزینه را تحمیل کرده‌اند. نمایشگر این گوشی هوشمند که به صورت یکپارچه طراحی شده است یک قاب فولادی را اطراف خود شامل می‌شود که ساخت آن هم نسبت به قاب‌های آلومینیومی مدل‌های قبلی هزینه بیشتری داشته است. بر اساس آخرین گزارش منتشر شده،‌ هر قاب فولادی برای گوشی هوشمند «آیفون ایکس» با هزینه‌ای بالغ بر ۶۱ دلار ساخته شده است که این هزینه پولیش آن در دو رنگ متفاوت را هم شامل می‌شود.

لازم به ذکر است هزینه سرهم کردن قطعات «آیفون ایکس» نسبت به «آیفون ۸» بیشتر بوده است و شرکت اپل که برای نخستین بار یک گوشی هوشمند با نمایشگر یکپارچه تولید کرد، این کار را با هزینه زیاد انجام داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا