همراه اول با کیفیت، رایتل مقرون به صرفه

یکی از دغدغه های اصلی زائران اربعین، برقراری ارتباط تلفنی و اتصال به اینترنت است. اپراتورهای عراقی همکاری خوبی با وزارت ارتباطات ایران نداشتند و حاضر به کاهش تعرفه نشدند. با این حال اپراتورهای ایرانی تمهیدات و تخفیف هایی را برای کاربران ایرانی در نظر گرفته اند که در این گزارش به بررسی آن پرداخته ایم.

موبنا – بررسی های سنوات گذشته نشان می دهد، همراه اول با توسعه زیرساخت ها باکیفیت ترین خدمات را به مشترکان ارایه کند. از سوی دیگر رایتل با اپراتورهای عراقی مذاکرات موفقی داشته و براین اساس مدعی است مقرون به صرفه ترین خدمات را به زائران اربعین ارایه خواهد کرد.

 

همراه اول با کیفیت، رایتل مقرون به صرفه

 کاهش تعرفه های همراه اول
همراه اول تعرفه رومینگ بین الملل خود در عراق را کاهش داده است. بر این اساس از روز چهارشنبه ۱۰ آبان تا ۹ آذر ماه سال جاری، تعرفه مکالمه مشترکان همراه اول با ایران دقیقه ای ۱۱۹۰ تومان، مکالمه دریافتی دقیقه ای ۷۹۰ تومان، مکالمه با شماره داخلی عراق دقیقه ای۳۹۰ تومان، ارسال پیامک ۲۵۰ تومان و اینترنت همراه هر مگابایت ۱۹۰ تومان محاسبه می شود و دریافت پیامک رایگان است.
پیش از این، با تخفیف ویژه ای که همراه اول ارائه می کرد، تعرفه هر دقیقه مکالمه با ایران ۱۲۰۰ تومان، دریافت مکالمه دقیقه ای ۱۰۰۰ تومان، مکالمه داخلی عراق دقیقه ای ۸۰۰ تومان، ارسال پیامک ۵۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه ۸۰۰ تومان بود.
نکته مهم درباره همراه اول این که این شرکت کانال های ارتباطی گسترده جهت بهبود ارتباط موبایلی زائران اربعین تشکیل داده است.
با نزدیک شدن اربعین حسینی، اپراتور اول ظرفیت شبکه ۲G، ۳G، ۴G خود را برای مکالمه و اینترنت، در پایانه های مرزی، به بیش از دو برابر افزایش داده و تدابیر ویژه ای را برای این مراسم در نظر دارد.
همراه اول برای ارائه خدمات ارتباطی هرچه بهتر به زائرین اربعین حسینی، در پایانه های مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه، ظرفیت آنتن های BTS خود را نسبت به اربعین سال گذشته به بیش از ۲ برابر افزایش داده و نیز قرار است در این پایانه ها، کارشناسان، زائرین را برای استفاده صحیح از خدمات ارتباطی در نظر گرفته شده، راهنمایی کنند.
همچنین در چهار پایانه مذکور، به منظور پوشش ارتباطی بهتر زائرین پیاده روی اربعین حسینی، وای فای رایگان همراه اول ارائه می شود. استفاده از وای فای همراه اول با نام تجاری «وای فای اول»، از تاریخ ۹ تا ۲۳ آبان ماه به مدت دو هفته برای مشترکان همراه اول در چهار نقطه مرزی ایران رایگان است.
قبل و پس از تاریخ ذکر شده، مشترکانی که در این نقاط از «وای فای اول» استفاده می کنند، چنانچه بسته اینترنت آنها دارای حجم رایگان وای فای اول باشد (بسته های ماهانه۱+۱، ۲+۲ و ۴+۴)، از حجم وای فای آنها و اگر بسته اینترنت آنها هدیه وای فای نداشته باشد، از حجم بسته آنها کسر می شود. همچنین مشترکانی که بسته اینترنت فعال ندارند، در صورت استفاده از وای فای اول در این نقاط (قبل و پس از تاریخ مذکور)، تعرفه آزاد برای آنها محاسبه می شود. بنابراین توصیه می شود، مشترکان قبل از استفاده در تاریخ های غیر رایگان، یک بسته اینترنت فعال کنند.
همراه اول با کیفیت، رایتل مقرون به صرفه
 هزینه های ایرانسل نجومی است؟
در چند روز گذشته برخی خبرها حاکی از آن بود که ایرانسل هزینه سرسام آوری از زائران اربعین دریافت می کند. مدیرعامل اپراتور دوم موبایل در واکنش به انتشار اخبار هزینه گران بسته های اینترنتی این اپراتور برای ایام اربعین، گفت: چهار بسته هفتگی با حداکثر قیمت یک گیگ ۷۵ هزارتومانی در نظر گرفته شده است.
اما مدیر عامل ایرانسل که معمولان واکنشی به اخبار و ابهامات پیرامون این اپراتور ندارد، در این مورد خاص در گفت و گو با فارس در واکنش به انتشار اخبار هزینه گران بسته های اینترنتی این اپراتور برای ایام اربعین گفت: چهاربسته هفتگی ۱۵۰ مگابایت، ۳۰۰ مگابایت، ۶۰۰ مگابایت، و ۱ گیگابایتی با قیمت های، ۱۸هزار تومان، ۳۰ هزار تومان، ۵۰ هزارتومان و ۷۵ هزارتومانی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: امسال تا ۸۰ درصد تعرفه اینترنت مصرف آزاد و تا ۹۵ درصد قیمت بسته های ویژه اینترنت را کاهش داده ایم و علاوه بر این روزانه ۱۰ مگابایت اینترنت رایگان برای تمامی مشترکان مان در نظر گرفته ایم.
وی گفت: امسال صحبت هایی از عدم کاهش قیمت از سوی اپراتورهای عراقی برای ایام اربعین مطرح بود که علیرغم این موضوع امسال هزینه برقراری مکالمه از عراق به ایران را حتی از اپراتورهای عراقی کمتر کرده ایم و بر این اساس تماس ها اعم از داخلی و تماس با ایران ۷۹۹ تومان به ازای هر دقیقه، ارسال پیامک ۲۹۹ تومان و دریافت پیامک در کشور عراق رایگان است.
همراه اول با کیفیت، رایتل مقرون به صرفه
رایتل هم  تعرفه های تشویقی ویژه و بسته های مصرفی برای تمام مشترکانی که در مدت طرح در کشور عراق حضور دارند را معرفی کرده است.
این تعرفه تشویقی با اپراتورهای Zain و korek عراق قابل استفاده است و استفاده از سرویس اپراتور دیگر عراقی آسیاسل با تعرفه عادی محاسبه خواهد شد.
براین اساس تماس خروجی با ایران با اپراتور Korek معادل ۶۹۰ تومان و اپراتور Zain نیز ۱۱۵۰ تومان است.
همچنین مشترکان رایتل می توانند با خرید و فعال سازی بسته های مصرفی، علاوه بر دریافت تخفیف سرویس اینترنت در کشور عراق نسبت به تعرفه تشویقی اعلام شده، از حجم اینترنت هدیه در زمان حضور در ایران نیز برخوردار شوند. بر این اساس بسته مصرفی اینترنت ۵۰ مگابایتی با ۵۰۰ مگ هدیه در ایران ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، بسته ۱۰۰ مگابایتی با یک گیگ اینترنت هدیه در ایران ۲۱ هزار تومان و اینترنت ۲۰۰ مگابایتی با حجم ۲ گیگ اینترنت در ایران ۴۰ هزار تومان قیمت خورده است.
مجید صدری مدیرعامل رایتل درباره خدمات این اپراتور در اربعین توضیح داد: اپراتور رایتل مذاکراتی را با اپراتورهای عراقی انجام داده است و پایین ترین حد تعرفه برای استفاده ارزان تر زائران اربعین حسینی از خدمات ارتباطی بر پایه رومینگ را در نظر گرفته است.
وی در گفت وگو با ایلنا افزود: در مرزهای مهران و شلمچه اینترنت به صورت رایگان به زائران ارائه می شود.
صدری در رابطه با صحبت های وزیر ارتباطات مبنی بر مقرون به صرفه بودن استفاده از سیم کارت عراقی در ایام اربعین برای زائرین حسینی گفت: صحبت های وزیر ارتباطات مبنی بر استفاده از سیم کارت های عراقی در ایام اربعین حسینی برای زائرین کاملا درست است و ما نیز آن را پیشنهاد می کنیم چرا که در بحث رومینگ، اپراتورهای ایرانی هر چه تلاش کنند و قیمت خود را پایین بیاورند و در عین حال کیفیت را افزایش دهند، نیاز به همکاری کشور عراق دارد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به سرویس های اعلام شده و مذاکرات مستقیم رایتل با اپراتورهای عراقی، رایتل مقرون به صرفه ترین خدمات در حوزه رومینگ را برای زائرین اربعین حسینی ارائه می دهد و چند سرویس مخصوص به اربعین را برای زائران با قیمت مناسب آماده کرده است.
 منبع: روزنامه فناوران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا