خدماتی ۲۰۰ برابر سریع‌تر از تمام جست‌وجوگرهای اینترنتی! (+عکس)

“آلگولیا” به توسعه‌دهندگان خدمات اینترنتی امکان داد تا بتوانند سبک‌ترین و پرسرعت‌ترین موتور جست‌وجوگر خود را با تمام سرویس‌های پشتیبانی در ساست‌های اینترنتی مختلف راه‌اندازی کنند.

موبنا – استارت‌آپ «آلگولیا» سال ۲۰۱۲ میلادی فعالیت خود را آغاز کرد و هدف اصلی آن از همان ابتدا این بود که تمامی گروه‌های توسعه‌دهنده و تیم‌های تولیدکننده خدمات مربوطه بتوانند سرویس‌های جست‌وجوگر مناسب نیاز کاربران تولید کنند. این مرکز با تولید رابط کاربری نرم‌افزاری (API) به توسعه‌دهندگان خدمات اینترنتی امکان داد تا بتوانند سبک‌ترین و پرسرعت‌ترین موتور جست‌وجوگر خود را با تمام سرویس‌های پشتیبانی در ساست‌های اینترنتی مختلف راه‌اندازی کنند و امکانات آن را متناسب با سایت مربوطه تغییر دهند.

هدف اصلی

استارت‌آپ «آلگولیا» تلاش فراوانی انجام می‌دهد تا بتواند تجربه کاربران شخصی و مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری را از خدمات اینترنتی در سطح جهانی ارتقا دهد. این مرکز با استفاده از API اختصاصی خود این امکان را برای تمامی توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا تمامی داده‌های مورد نظر خود را ضمن بارگذاری روی اینترنت، با محتوای اینترنتی سایت‌های مختلف سازگار کنند تا تمامی اطلاعات برای کاربران عمومی اینترنت قابل جست‌وجو باشد. سپس این اطلاعات می‌توانند به یکدیگر مرتبط شوند و برمبنای استانداردهای کسب و کار ارتقا یابند. به عنوان مثال اطلاعات منتشر شده روی یک سایت اینترنتی مبتنی بر فناوری «آلگولیا» می‌توانند متناسب با میزان محبوبیت یک محصول در بازار یا نحوه فروش آن در مناطق جغرافیایی مختلف تغییر یابند. این استارت‌آپ با استفاده از یک چارچوب کاری سازگار با کاربران عمومی تجارب کاربری برای جست‌وجوهای اینترنتی را بسیار آسان می‌کند و قابلیت جست‌وجوگر اینترنتی به بهترین و آسان‌ترین شکل را در اختیار کاربران می‌گذارد.

خدماتی ۲۰۰ برابر سریع‌تر از تمام جست‌وجوگرهای اینترنتی! (+عکس)

محصول اصلی

«آلگولیا» در اصل یک سیستم نرم‌افزار-به‌عنوان-خدمات (SaaS) سازگار با نیاز توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری را برای جست‌وجو در پایگاه داده ارایه می‌کند. بیشتر ارایه‌دهندگان خدمات اینترنتی و اپلیکیشن‌های موبایلی از جمله «اسپاتیفای»، «سلزفورس» یا آمازون نیازمند آن هستند تا یک دسترسی سریع و قابل اعتماد به پایگاه‌های داده فراهم کنند و این دسترسی معمولا از طریق موتورهای جست‌وجو ارایه می‌شود تا کاربران بتوانند کالاها یا خدمات مورد نیاز خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا کنند. مردم تمایل دارن موسیقی‌ها، راهکارها، محصولات یا هر چیز دیگری را از طریق سایت اینترنتی مورد نظر خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیابند و «آلگولیا» این امکان را برای سایت‌ها فراهم می‌کند.

رابط کاربری نرم‌افزاری (API) آلگولیا برای جست‌وجوی اینترنتی در کمتر از ۱۰ میلی‌ثانیه تمام اطلاعات مورد نیاز مبتنی بر کلیدواژه مربوطه را ارایه می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان تمام اطلاعات مورد نظر خود را روی نمایشگر در اختیار داشته باشید. شرکت «آلگولیا» ادعا می‌کند که به جز گوگل، نسبت به دیگر موتورهای جست‌وجوگر و دیگر فناوری‌های مرتبط اینترنتی ۲۰۰ بار سریع‌تر عمل می‌کند.

تمرکز اصلی این استارت‌آپ بر پایگاه‌های داده کوچک معطوف شده است و از این نظر محصولات یک شرکت یا لیست تماس‌های تلفنی می توانند با این جست‌وجوگر در بهترین شکل ارایه شوند. با این توضیح، سرویس «آلگولیا» قوانینی را شامل می‌شود که با انواع مختلف پایگاه داده سازگاری دارد. فناوری جدیدی که توسط این مرکز نوپا ارایه می‌شود بر امتیازدهی و سطح‌بندی اطلاعات تاکید دارد و بر این اساس محبوب‌ترین موسیقی‌ها، پرفروش‌ترین محصولات یا … در بالای لیست به نمایش درمی‌آیند و این اتفاق بر حسب تعداد دفعات جست‌وجو شده هر داده صورت می‌گیرد.

طراحی جدید ین موتور جست‌وجوی اینترنتی بر پایگاه‌های داده تاکید می‌کند و به اپلیکیشن‌های موبایلی و خدمات اینترنتی که از API مربوطه استفاده می‌کنند امکان می دهد تا برای کاربران خود این شرایط را فراهم کنند که در کوتاه‌ترین زمان بهترین نتایج حاصل از جست‌وجوی اطلاعاتی را در اختیار داشته باشند.

خدماتی ۲۰۰ برابر سریع‌تر از تمام جست‌وجوگرهای اینترنتی! (+عکس)

تاسیس و سرمایه‌گذاری

«جولین لیموین» و «نیکولاس دیزاین» سال ۲۰۱۲ میلادی این استارت آپ را در کشور فرانسه راه‌اندازی کردند و در فاصله زمانی کوتاه توانستند خود را به شهرت جهانی برسانند. مدت کوتاهی پس از راه اندازی این شرکت فرانسوی مدیران آن موفق شدند سرمایه‌گذاری ۱۸.۳ میلیون دلاری را جذب کنند و دو سال بعد از این اتفاق شرکت «اَکسل» سرمایه‌گذاری «سری بی» به ارزش ۵۳ میلیون دلار را روی آن انجام داد. شرکت سرمایه‌گذاری «اَکسل» همچنین اقدامات گسترده‌تری را برای معرفی این استارت‌آپ در عرصه جهانی به انجام رساند و توانست سرویس‌های نرم‌افزار-به‌عنوان-خدمات آن را به یک اتفاق جهانی تبدیل کند.

دلیل اصلی سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری روی این استارت‌آپ نوپا بسیار ساده است. «آلگولیا» محصول خود را با سرعت بسیار بالا توسعه می‌دهد و مجموع درآمدهای آن هر سال دو برابر می‌شود. هدف اصلی که «آلگولیا» از همان ابتدا در نظر گرفته بود تغییر نکرده است و این استارت‌آپ همچنان تصمیم دارد بهترین تجربه جست‌وجوی اینترنتی و اطلاعاتی را در اختیار همه کاربران بگذارد و سرویس او از طریق انواع مختلف سایت‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های موبایلی هم ارایه می‌شود.

«جِیسون لِمکین» بنیانگذار مرکز SaaStr به همراه «جیوتی بانسال»، «کلارک والبرگ» و «دِس تراینور» از جمله مدیران موفق در عرصه جهانی محسوب می‌شود که هم‌اکنون به صورت مستقیم با این استارت‌آپ همکاری می کنند تا فعالیت‌های آن را هرچه بیشتر توسعه دهند. همچنین شرکت‌های بزرگی مانند «آلوِن کاپیتال»، «پوینت ناین کاپیتال» و «استورم ونچرز» سرمایه‌گذاری‌های خود را در این استارت آپ آغاز کرده‌اند.

خدماتی ۲۰۰ برابر سریع‌تر از تمام جست‌وجوگرهای اینترنتی! (+عکس)

خدمات کاربردی

شرکت «آلگولیا» تمام اتفاقات مربوط با جست‌وجوی اینترنتی و اطلاعاتی را تحت پوشش قرار می‌دهد و این خدمات در سایت‌های اینترنتی یا ابزارهای موبایلی ارایه می‌شود. بر این اساس اگر شما صاحب یک سایت اینترنتی یا ابزار موبایلی هستید که نیازمند ارایه جست‌وجوگر می‌باشید، با استفاده از این API تنها با چند خط برنامه‌نویسی می‌توانید قابلیت‌های جست‌وجوگر قبلی را با سرویس مدرن و پیشرفته «آلگولیا» عوض کنید.

شما به عنوان مدیر سایت یا مسئول راه‌اندازی و پشتیبانی ابزار موبایلی نیازمند آن هستید تا به منظور پاسخگویی به نیازهای خود، داده‌ها را با جست‌وجوگر «آلگولیا» مرتبط کنید و پس از آن،‌ هر بار که کاربر کلیدواژه مورد نظر خود را وارد می‌کند به صورت مستقیم به سرورهای «آلگولیا» متصل می‌شوید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتایج مربوطه را مشاهده می‌کنید. با این اتفاق مشاهده می‌کنید که نتایج حاصل از جست‌وجو به این روش بسیار سریع‌تر از جست‌وجوگر قبلی شما نمایش داده می‌شود و دقت آن برای نمایش اطلاعات مرتبط با کلیدواژه مورد نظر بسیار بالا است.

استارت‌آپ «الگولیا» به واسطه سرویس کاربردی و قابل اطمینانی که ارایه می‌دهد هم‌اکنون جست‌وجوی اطلاعاتی در سایت‌های بزرگ از جمله «مدیوم»، «دیجیتال اوشِن»، «توئیچ»، «استرایپ»، «پِریسکوپ»، «کرانچ‌بِیس» و … را در اختیار گرفته است.

خدماتی ۲۰۰ برابر سریع‌تر از تمام جست‌وجوگرهای اینترنتی! (+عکس)

این استارت‌آپ هم‌اکنون بیش از ۳ هزار مشتری در سراسر جهان دارد و هر ماه ۲۵ میلیارد جست‌وجو از طریق سرویس آن انجام می‌شود. «آلگولیا» به تازگی یک نسخه ویژه از خدمات خود ارایه کرده است که با نام «آلگولیا آفلاین» شناخته می‌شود و شما حتی می‌توانید در شرایطی که تلفن همراه در «حالت هواپیما» قرار دارد یا سیگنال مخابراتی دریافت نمی‌کند هم جست‌وجوی خود را انجام دهید. شرکت «آلگولیا» خدمات جست‌وجوگر خود را همچنین برای امکان مختلف هم ارایه می‌کند.

با سرمایه‌گذاری که هم‌اکنون صورت گرفته است، استارت‌آپ «آلگولیا» تصمیم دارد علاوه بر دفاتر پاریس، سانفرانسیسکو، نیویورک و آتلانتا، دفتر دیگری را در شهر لندن تاسیس کند. با این اتفاق شرکت مذکور می‌کوشد مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشاند و جست‌وجوگر گسترده‌تری را در اختیار سایت‌ها بگذارد.

خدماتی ۲۰۰ برابر سریع‌تر از تمام جست‌وجوگرهای اینترنتی! (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا