شکلک چیزبرگر، مهم‌ترین دغدغه مدیرعامل گوگل

همین مسئله ساده به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است و «ساندار پیچای» مدیرعامل گوگل حل آن را در اولیت کارهای خود قرار داده است.

موبنا – «ساندار پیچای» مدیرعامل گوگل از پرمشغله‌ترین افراد روی کره زمین محسوب می‌شود و به واسطه مدیریت بزرگترین شرکت اینترنتی جهان هر روز مشکلات فراوانی را پیش روی خود می‌بنید. یکی از مشکلاتی که او در اولویت قرار داده است تا هرچه سریع‌تر آن را برطرف کند، مربوط به شکلک‌های ارتباطی می‌شود.

آقای پیچای با انتشار یک مطلب روی صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد که این مسئله برای او اهمیت زیادی دارد و به دغدغه این روزهای کاربران فکر می‌کند. این مشکل پس از انتشار فیلم The Emoji ایجاد شد و بر اساس آن در مورد شکلک چیزبرگر بین کاربران اختلاف به وجود آمد. در این زمینه گفته شد در حالی که گوگل برای طراحی شکلک چیزبرگر ورقه پنیز را زیر لایه همبرگر قرار داده است، اپل در شکلک اختصاصی خود پنیر را روی لایه همبرگر طراحی کرده است.

گوگلی‌ها می‌گویند که این نظم می‌بایست بر اساس نامگذاری این ساندویچ باشد و چون به آن «چیزبرگر» می‌گوییم، ابتدا نام «چیز» یا همان «پنیر» آورده شده است و به همین خاطر می‌بایست اولین لایه پنیر باشد. ولی طراحی که شرکت اپل برای شکلک ساندویچ در نظر گرفته بر اساس استاندارد رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد است و با این توضیح پنیر روی لایه همبرگر قرار می‌گیرد.

شکلک چیزبرگر، مهم‌ترین دغدغه مدیرعامل گوگل

به هر حال همین مسئله ساده به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است و «ساندار پیچای» مدیرعامل گوگل حل آن را در اولیت کارهای خود قرار داده است. گوگل تاکید بسیار زیادی دارد تا در همه زمینه‌ها استانداردهای تعریف شده را رعایت کند و در این زمینه روز گذشته یک جلسه فوری با حضور مدیرعامل شرکت گوگل برگزار شد تا این مسئله حل شود.

مدیرعامل گوگل روی صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «همه کارهای دیگر را کنار گذاشته‌ایم و روز گذشته فقط به این مسئله پرداختیم. کاربران اگر موافق باشند شکلک درست را برگزینند».

یکسان‌سازی شکلک‌ها باعث شد گوگل تصویر مربوط به چیزبرگر را در سیستم عامل «اندروید ۸.۰ اوریو» اصلاح کند و البته در کنار آن شکلک مربوط به صورت افراد هم تغییر کرده است تا ظاهر دایره‌ای و آیرودینامیک‌تر داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا